opvoeren aprilia SR125

apriliaSR125

Well-Known Member
hey,

ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb vandaag een aprilia SR125 gekocht voor woon-werk verkeer.
Maar ik vraag me af waarom hij maar 90 km/h gaat.

Ik heb al verschillende 50 cc scooters gereden,die die snelheden ook haalden.
Hoe komt het dat een 125 cc maar 90 km/h rijdt?
En vooral kan ik hem gemakkelijk harder laten gaan?
eventueel wat sneller laten optrekken ook ;)


alvast bedankt voor jullie antwoorden,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Het blok van een rs 125cc 2 takt komt totaal niet overeen met dat van een runner 125 of 180.
Want de inlaat zit bij een rs op de cilinder en de cilinder staat ook vertikaal. dus ben bang dat geen 1 onderdeel van een runner gaat passen.
Ook moet de 2 takt versie veel sneller kunnen want die heeft maat liefs 31 pk dus dat moet sowieso harder willen dan 90.



Edit verhaal valt weg gaat over een sr zie ik nu net:) en dat is volgens mij ook hetzelfde als runner
 
Last edited:
niet veel maar er is wel spul voor te krijgen.

ze zijn idd onwijs sloom std :p

als het een 4 takt is dus..

en zoals je wel merkt zijn er ook sr 125cc met 2 takt motor.

dus je moet eerst even uitvinden wat voor blok het is , of een piaggio 125 2t of een 4 takt
 
tja, je ziet toch maar wat er in de realiteit gebeurd, ik heb al op verschillende 125cc 4T scooters gereden inclusief de dylan 125cc (dus niet de 150cc), en de meesten lopen echt maar 90/95 km/h op de teller dan nog.

Maar wat ik bedoel en al eerder zij dat de meeste 125'tigers de 11kw echt niet halen ze zitten meestal zo rond de 9kw.
 
Hoe bedoel je qua wetgeving? 125cc-er is gewoon een motorscooter.
Je hebt ze in 2takt en 4takt uitvoering.

125cc SR = piaggio motor.

Wetgeving in duitsland, daar mag je met een autorijbewijs op een 125cc met max. 11kW/15pk stappen ;)
Omdat de markt daar dus 'ietsje' groter is dan in nl qua 125cc motoren worden ze voor de nl markt niet aangepast neem ik aan.
 
Back
Top