Opvoeren Aerox

Status
Not open for further replies.

AeroxFreak1988

Well-Known Member
eeeey,

ik heb een Yamaha Aerox en ik ben er heel erg blij mee. Ik ga altijd met mun virenden rijden en eerst kon ik altijd goed mee, maar sinds kort ga ik het langsaamst:'(. ik ga ongveer 53 ofzo, maar ik wil mun scooter ongeveer 60 laten rijden zonder dat ik een boete op de rollerbank kan krijgen. Hoe doe ik dat??
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb mn vario er nu uitgehaald,....loopt ie 65/70...0,7 op de rollerbank = 30 euri boete :)
Dan zou je moeten gaan kloten met tandwielen enzo om je scoot langzaam op te laten trekken, dan haal je minder Kw...
 
Ik denk als wanneer je je vario eruit haalt niet ver zult komen ;), maar als je de vario ring verwijderd daarentegen wel. Dan zal hij ongeveer 60-65 lopen.
 
Als je een andere uitlaat erop zet die onbegrensd is dan ga je ook een stuk sneller
khad met men bida S2 de trechter vanvoor in de bocht eruit gehaalt en ging die een stuk sneller zonderr vario ring eruit te hale
 
Aerox Jaguar said:
Ik heb mn vario er nu uitgehaald,....loopt ie 65/70...0,7 op de rollerbank = 30 euri boete :)
Dan zou je moeten gaan kloten met tandwielen enzo om je scoot langzaam op te laten trekken, dan haal je minder Kw...

Je vario zou ik er ook niet uithalen neej. Dan rijd hij niet 8P

AeroxFreak1988 said:
ik kan mun vario ring er niet afkrijgen, want ik heb geen vario sleutel of een zuigstop. hoe kan ik um er op een andere manier afkrijgen??

Maar je kan een zuigerstop kopen A 6euro. Een varioblokkeersleutel of je gaat naar een maatje die een luchttol heeft.
 
Dat is inderdaad wel het handigst ja. Heb laatst een vario + koppeling eraf gehaald met baco, waterpomptang, priem en paar sleutels (omdat vario en koppeling toch vervangen moesten worden) maar dat is echt niet aan te raden. Beter koop je dus ff een varioblokkeersleutel of anders een zuigerstop, kost amper wat en het is een stuk veiliger.
 
Uitlaat losmaken.. maar zie dat je er niet veel verstand van hebt. Ga gwn ff naar een dealer of een beunhaas en laat het doen voor een paar eur.:)
 
als je in ieder geval u vario eruit haalt ofzoiets dan kun je (als je bang bent om boetes te krijgen) kun je er ook een afstelknop opzetten ofzo =D !
 
R.C said:
als je in ieder geval u vario eruit haalt ofzoiets dan kun je (als je bang bent om boetes te krijgen) kun je er ook een afstelknop opzetten ofzo =D !

Die houden we erin :D. Afstelknop :p. VarioRING moet je eruit halen niet de vario.
 
Varioring eruit en proppen uit je uitlaat halen. Je originele uitlaat houden en begrenzen op 50. De joden krijgen geen argwaan als je met je std uitlaat 50 rijdt. Als je met een dikke terugloop 50 rijdt dan vermoeden ze altijd wel wat. Zo zou ik het iig doen
 
Mjah naar mijn mening haal gewoon een Vario sleutel of een zuigerstop ( hoop dat je weet hoe dat werkt :p ) scheelt je teneerste hoop gekloot en is iets beter voor je spulletjes..

En dan haal je gewoon je vario ring eruit en dan loopt tie al wat harder. En die boetes tjah zul je blijven hebben. En die prop uit je uitlaat halen doe maar niet laat maar gewoon zitten heb ik ook gedaan toen ik net m'n Rox had.

En volgens mij als je alleen je prop eruit haalt heeft het niet veel nut want harder zal tie niet gaan zolang je je vario ring er niet uit haalt. Correct me if i'm wrong :)
 
Je hebt ook nog zo'n piemeltje op je std uitlaat zitten (eind van de bocht, een soort buisje wat eerst omhoog gaat en dan weer naar beneden). Als je die dr af haalt gaat ie ook weer iets harder (wel dat gat dichtlassen dan he :p )
 
Elwood. said:
Uitlaat losmaken.. maar zie dat je er niet veel verstand van hebt. Ga gwn ff naar een dealer of een beunhaas en laat het doen voor een paar eur.:)


Ik zou de prop beter laten zitten, met vario ring draai je dan een hoop toeren.
 
The Fox said:
Je hebt ook nog zo'n piemeltje op je std uitlaat zitten (eind van de bocht, een soort buisje wat eerst omhoog gaat en dan weer naar beneden). Als je die dr af haalt gaat ie ook weer iets harder (wel dat gat dichtlassen dan he :p )

Harder zal hij niet gaan, maar het scheelt wel een hoop trekkracht.
 
DJaex said:
Mjah naar mijn mening haal gewoon een Vario sleutel of een zuigerstop ( hoop dat je weet hoe dat werkt :p ) scheelt je teneerste hoop gekloot en is iets beter voor je spulletjes..

En dan haal je gewoon je vario ring eruit en dan loopt tie al wat harder. En die boetes tjah zul je blijven hebben. En die prop uit je uitlaat halen doe maar niet laat maar gewoon zitten heb ik ook gedaan toen ik net m'n Rox had.

En volgens mij als je alleen je prop eruit haalt heeft het niet veel nut want harder zal tie niet gaan zolang je je vario ring er niet uit haalt. Correct me if i'm wrong :)

Als je alleen de prop eruit haalt zoals ik al eerder gezegd hebt zal de scooter alleen maar overtoeren draaien met alleen een vario ring. Beter haald hij alleen de vario ring eruit. Kwa boete zal het wel mee vallen. Misschien een kleine boete, maar je hoeft niet te vrezen dat je je scooter zal moeten inleveren. Of hij laat er alles in zitten en maakt hij gewoon de vario ring wat smaller. Hij zal desnoods iets harder lopen, maar zeker niet te hard. En hij kan ook meteen bewijzen dat de scooter orgineel is. Dus dan zouden ze hem niks kunnen maken.
 
je moet gewoon je vario ring er uithalen en je uitlaat bij het buisje doorslijpen, want de meeste mensen denken dat alleen het 'piemeltje' de begrenzer is maar aan de binnenkant zit ook nog rotzooi die je er uit moet halen, en dan moet je hem weer dichtlassen. Zo haalde die van mij 75/80 op de autoteller terwijk hij poeporgineel was.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top