Optrek

Alvore.89

New Member
Hallo
Ik wil dat mijn scooter (piaggio 4t) een betere optrek en een beetje snelheid heeft ik heb een b klasse cdi gezet hij gaat met 60 maar de optrek mag beter.
Wat moet ik doen om een betere optrek te hebben variorollen veranderen andere trekveer?
 
Advertisement - register to remove this

Het is afstellen maar als je scooter ontgrenst is zou ik ietsje lichter gaan in rollen maar het is testen wat het beste loopt
 
Hallo
Ik wil dat mijn scooter (piaggio 4t) een betere optrek en een beetje snelheid heeft ik heb een b klasse cdi gezet hij gaat met 60 maar de optrek mag beter.
Wat moet ik doen om een betere optrek te hebben variorollen veranderen andere trekveer?

Wat voor B-Klasse CDI? En ik zou gaan voor iets sterke trekveertjes (Omega Zilver heb ik er zelf in) , 5.7 a 6.1 grams rollen en sproeier 80.
 
Met veertjes en rollers ga je geen wonderen verrichten, tenzij de boel echt verkeerd staat afgesteld. Van de drukveer en de trekveertjes zou ik afblijven. Wel kun je iets lichtere rolletjes proberen. Daarmee zul je wat hoger in toeren komen bij het optrekken en dat kan iets helpen. Wel zal je topsnelheid dan iets zakken in de meeste gevallen.

Maar een 50cc 4takt heeft gewoon niet zoveel vermogen, punt uit. Dat ga je met afstellingen niet verhelpen. De enige manier om echt meer vermogen te creëren is (om te beginnen) een grotere cilinder.
 
Back
Top