Optrek & starten zip 2000 50cc (Brom)

Lorenzo P

Active Member
Beste forumleden,

Momenteel beschik ik over een zip 2000 2t geel kenteken met de volgende setup.

50cc orgineel Piaggio.
17,5mm carbarateur Dollerto.
Malossi multivar (met de witte drukveer).
Paarse thunder trekveertjes.
6,8gram kmx rollen.
Sproeier 78.
Leovince sp3 uitlaat zonder prop.
Top is nu zo'n 75-80kmpu teller.

Nu rijd ik op mengsmering zelf mix ik 1:45 door mijn benzine. wel is de oliepomp sensor nog gekoppeld ik kan deze ook niet loshalen want dan start mijn zip niet meer.

Ook alle begenzingen er uit die je eruit kan halen.

Nu is het zo dat ik mijn scooter electrisch start, en dat die meteen aan gaat en 30 seconden netjes stationair blijft lopen. Maar daarna valt die uit en krijg ik hem met geen mogelijkheid nog electrisch gestart. Dan ga ik over op kickstarten en na flink wat trappen en aan de gashendel trekken wilt die aan, en blijft die wel gewoon stationair draaien en rijd die gewoon zoals het hoort. Wel heeft die vanuit stilstand een dipje in het begin als ik gas geef wil die bijna uit vallen. (te kleine sproeier?) En als ik dan weer rustig gas bij geef langzaam loopt die goed. Dit dipje dat ik gas bijgeef en dat die uit wilt vallen gebeurt alleen bij een koude motor dus echt wanneer die net aanstaat.

Dan is het zo als ik weg wil rijden dat die heel ietsjes een brandstof dip heeft ik had het met sproeier 76 erger toen ik naar 78 ging was het al bijna weg. Ik ga morgen sproeier 80 halen.

Dan is het zo als die eenmaal koppel heeft dan trek ik heel iets aan mijn stuur trekt die ook zo wheelie.

Wat kan dit zijn dat die zo vreemd start zelf verdenk ik mijn electrische choke of een iets te kleine sproeier.

wat zorgt voor die dip zelf denk ik weer een iets te kleine sproeier.

Met vriendelijke Groet,
Lorenzo.
 
Advertisement - register to remove this

nee choke is defect hij sluit niet goed aan dus hij is getiewrapped zodat de stekker op z'n plek blijft zitten.

hoe controleer ik mijn choke
Daarom had ik de link van YT gestuurd.
Dieses is einfach an zu schauen, viel spass:
Maar het is heel simpel, als je er 12 volt op zet moet hij heel langzaam inschuiven.
Overigens hebben wij op die Gilera eerst de choke en daarna de carburateur vervangen.
Choke deed het niet meer en de carburateur bleef lekken.
 
nee choke is defect hij sluit niet goed aan dus hij is getiewrapped zodat de stekker op z'n plek blijft zitten.

hoe controleer ik mijn choke
Je geeft zelf het antwoord al... als je choke niet goed afsluit zal daar je probleem wel zitten he
 
Back
Top