marcelMHR rox
Well-Known Member
Goeiedag, ik had een vraagje over trekveren, mijn zip 4t met 2 kleps blok trekt koud goed op maar zodra ie warm is duurt dit even soort dip zeg maar, alleen zou je denken dat dit trekveren zijn, nou heb ik meermaals al is een paars setje 1500rpm, of rood setje 2000rpm erin gedaan maar dan maakt ie teveel toeren
er zit nu onder een setje witte trekveren 1000rpm, orginele koppeling en witte drukveer van malossi, multivar met 9 gram, lichter maakt ie teveel toeren en verlies ik vermogen, malossi torquedriver malossi 80cc en malossi nokkenas sproeier 84 en luchtfilter ontgrenst het filter rubbertje aan de onderzijde bij het luchtfilter huis waar ie aanzuigt is eruit en trekt hierdoor all veel beter op, ook staat de accelaratie pomp nog aan iemand vermelde mij dat die beter aan kan blijven, misschien ook handig het blok zelf is nagenoeg gloednieuw, carter is nieuw krukas lagers etc, cilinder nokkenas ongeveer 4 duizend km
het gebeurt als volgt, ik sta stil geef volgas dus me gasklep gaat vol open, op dat moment lijkt het erop dat het blok zich verslikt? waarop ie daarna gelijk reageert en gewoon rijd, maar doet dit niet altijd?, en met koude motor all helemaal niet, choke zelf is onlangs vernieuwd net als de weerstand die daar tussenin zit, carburateur zelf is 1,5 geleden vervangen voor een nieuwe orginele, en er zit een grijze ontgrenste cdi op
het betreft een brom variant 45km
er zit nu onder een setje witte trekveren 1000rpm, orginele koppeling en witte drukveer van malossi, multivar met 9 gram, lichter maakt ie teveel toeren en verlies ik vermogen, malossi torquedriver malossi 80cc en malossi nokkenas sproeier 84 en luchtfilter ontgrenst het filter rubbertje aan de onderzijde bij het luchtfilter huis waar ie aanzuigt is eruit en trekt hierdoor all veel beter op, ook staat de accelaratie pomp nog aan iemand vermelde mij dat die beter aan kan blijven, misschien ook handig het blok zelf is nagenoeg gloednieuw, carter is nieuw krukas lagers etc, cilinder nokkenas ongeveer 4 duizend km
het gebeurt als volgt, ik sta stil geef volgas dus me gasklep gaat vol open, op dat moment lijkt het erop dat het blok zich verslikt? waarop ie daarna gelijk reageert en gewoon rijd, maar doet dit niet altijd?, en met koude motor all helemaal niet, choke zelf is onlangs vernieuwd net als de weerstand die daar tussenin zit, carburateur zelf is 1,5 geleden vervangen voor een nieuwe orginele, en er zit een grijze ontgrenste cdi op
het betreft een brom variant 45km