OPLOSSINGEN voor scoots en Netelenbos!

Michael SR.70

Well-Known Member
Ik en ik denk veeeeeel meer scooterrijders zullen zich vreselijk ergeren aan "DE" Minister van het moment "DE NEED" (Netelenbos) Volgens mij word je al minister van verkeer etc. als je hard op roept dat scooters te hard rijden en er strengere regels moeten komen. Volgens haar is het veilig om met je BEGRENSTE scoot met een snelheid van 30-45 tussen de autos vooruit te komen. Dit is toch gewoon ZWAAARE SHIT Ik weet zeker dat het !ONVEILIG! is... Autos ergeren zich groen en geel als er voor hun een scooter moet optrekken die begrenst op 45 is. Want voor ze honderd meter verder zijn ,staat het volgende stoplicht weer op rood. Enzo zullen vele automobilisten deze scoots willen inhalen en onstaan er veel GEVAARLIJKERE situaties. WAT VINDEN JULLIE van deze OPLOSSING: Scooters mogen worden opgevoerd MAAR.. Er moet een kenteken op en ze zullen zich moeten houden aan de maximum snelheid toegestaan op die weg. De flits-palen worden aangepast op deze kentekens en er is gelijk goede controle. Rij je dan nog te hard dan mag er wel een hoge boete komen vind ik. Zo trekken scooters teminste gelijk op met autos (of sneller) en is denk ik iedereen tevreden of niet?
biggrin.gif
Je kunt dan op stukken waar niet of nauwelijks autos komen goed doorrijden Ook kunnen ze dan die rollerbanken bij hetgrofvuil zetten. Zijn er betere oplossingen??? Mazzzzzel... Michael

[This message has been edited by Michael SR.70 (edited 19 October 2000).]

[This message has been edited by Michael SR.70 (edited 19 October 2000).]
 
Advertisement - register to remove this

op zich is het wel een goed idee.

maar dan moet je dus scooters niet dezelfde rechten geven als motors, maar gewoon een aparte groep maken.

bijv. zeggen een scooter mag 80.
wat dit is de hoogste snelheid op de wegen waar scooters mogen rijden.

dan is het dus idd maar een kwestie van een goed flitsbaar nummerplaatje maken, maar dan moeten de verzekeringen dus wel die gegevens vrij geven..(evt. op verzoek van de verzekerde, omdat diegene 80 wil rijden)

en als ze je dan met 90 flitsen, rijd je harder als dat het mag, flitsen ze je met 60 op een 50 km weg rijd je ook te hard.

want het is waar, als een automobilist op een 80 weg rijdt waar geen flitskasten staan, rijdt hij ook al snel 100.

dus dan leg je de verantwoordelijkheid bij de berijder van de scooter, ipv bij de begrenzer, die er toch uitgesloopt wordt.

my 2 cents.....


[This message has been edited by [GoT]marble (edited 19 October 2000).]
 
Wat je zegt, wordt allang besproken in de kamers.
Binnen nu en 5 jaar denk ik dat het er zo uit gaat zien:
Brommers mogen een cilinder inhoud hebben tot 125 cc.
Voor brommers komt er naast het theorie ook een praktijk examen.
Je krijgt een rijbewijs.
Je krijgt een kenteken.
Je moet je aan de max snelheid van de auto's houden.
Bij overtreding wordt je rijbewijs afgepakt.
Rij je toch gewoon zonder rijbewijs, wordt je scooter afgepakt.
Scooters worden allemaal viertakt. En moeten allemaal aan strenge milieu eisen voldoen.

Zo denk ik erover.
En van mij mag het zo worden. Blaaazen!
waar ik die wijsheid vandaan heb? Van een agent!!!
 
He scooterDraz,
wat jij zegt is dat kinderen die nog geen rij ervaaring hebben op motor voetuig (125cc) (dat is dus met gemak 150 km/h) mogen rijden??? Dat is gevaarlijk!!

ff wat anders...
als je je rijbewijs hebt (auto) mag je ongeveer in heel Europa op een motor rijden tot 250cc 35k/w ofzo... DAT MOET DIE NETELEBOS IS NEDERLAND INVOEREN!!
 
Gewoon een RS 125 kopen. maar over dat kenteken dat zou er eigenlijk al in '98 komen toen in '00 en nou in '02 dus dat duurt nog wel ff voor het zover is en die regeling dat ze je brommer in de pers gooien duurt ook nog wel ff want dat is nog niet eens een officieel wetsvoorstel dus dat duurt nog wel een jaar of 5 en dan rijden we allang op een R1 ofzo.
 
Ik ben het met jullie eens
maar 5 jaar is iets te veel van het goeie
help gewoon die netelenbos om zeep of schop haar uit die kamer! zet er iemand neer die een beetje verstand heeft en het leven word voor ons al een heel stuk prettiger

biggrin.gif
 
Als jij je er is ff niet mee bemoeit komt het allemaal wel goed hydrospeed. En scootingezwets??? volgens mij is dit gewoon "het" onderwerp van deze tijd zie TOPIC TIME 4 ACTION DUS SODEMIETER OP ALS JE HET NIET BEVALT!!
mad.gif
 
Back
Top