Oplossing Viva 2 takt opvoeren

  • Thread starter Deleted member 68514
  • Start date
D

Deleted member 68514

Guest
Vivacity, snorblok,snorcilinder, prop uit uitlaat, variateur ga ik zo bekijken. Mijn eerlijkste scooterzaak zegt dat ik er niks meer sneller aan kan maken zonder de cilinder en carburateur te veranderen.
Ik zoek 10km per uur.
Is omgekeurd naar bromscooter. 2000 bouwjaar, 2 takt, 13.000km.

Ik ga 13 grams rolletjes en de variateur openen, hopende dat ik de graden plaat nog kan verwijderen. Vrees van niet.

Adviezen? Snelle uitlaat win ik ook niks mee. Past geen bromscooter uitlaat op de snorscooter cilinder.
Iemand ideeën?Screenshot_20200514-124103.png
Deze zou volgens de verkoper moeten passen?
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Sito plus heb je wel voor snor, heb ik ook onder mijn Vivacity's, heb de 2 laspunten bij me flens doorgebeitelt en de begrenzerbuis eruit getrokken met een verentrekker. Daar pak je zeker 7 a 8km extra mee. 13 grams is te zwaar. Ga rond de 9 a 9.5 zitten.
 
Sito plus heb je wel voor snor, heb ik ook onder mijn Vivacity's, heb de 2 laspunten bij me flens doorgebeitelt en de begrenzerbuis eruit getrokken met een verentrekker. Daar pak je zeker 7 a 8km extra mee. 13 grams is te zwaar. Ga rond de 9 a 9.5 zitten.
Precies op tijd. Ik pak ff foto huidige uitlaat
Post automatically merged:

20200321_094759.jpgwat is dit? Originele?
 
Maar hopen dat je je trekveertjes niet hoeft over te zetten. Vind dat zelf echt ***** werk, evengoed met een verentrekker (met een veelste dikke bocht) maar goed.
 
Maar hopen dat je je trekveertjes niet hoeft over te zetten. Vind dat zelf echt ***** werk, evengoed met een verentrekker (met een veelste dikke bocht) maar goed.
Hij rijdt, ik ben alleen voorzichtig omdat het de hele complete koppeling is die ik vervangen heb. Met dat "belhuis" en alles. Maar omdat ik geen nieuwe v snaar heb en nog geen varioblokkeersleutel heb.
Ben ik voorzichtig bezig.

Ze wilden me een zuigerstop verkopen. Maar dan liever een 3x zo dure varioblokkeersleutel.
Is een 20 jaar oude zuiger!
 
Een zuigerstop met kunstof of rubbere kop is ook inprincipe mogelijk. Maar een varioblokkeersleutel is altijd wel the way to go.. die varioblokkeer sleutels zijn niet zo duur. Ik had de mijne voor 15eutjes destijds ofzo.
 
Een zuigerstop met kunstof of rubbere kop is ook inprincipe mogelijk. Maar een varioblokkeersleutel is altijd wel the way to go..
Juist, ik heb zelfs mijn varioblokkeersleutel krom getrokken. De vaste kern herinnert zich dat nog wel
Post automatically merged:

Jij hebt een technigas en deze is volgens mij al ontgrenst! Dat je koppeling past, zou best kunnen. Meestal zijn ze wel universeel.
Dankjewel had ik bijna weer geld weggegooid, ik ga morgen toch uitgebreid in mijn pa zijn lekker warme en beklede garage mijn Viva solderen.
Dus is mijn vraag of ik de uitlaat moet checken op een prop?
Hij loopt 58 GPS, met de splinternieuwe, maar voor een Sym Xpro bromscooter Originele koppeling ben ik nu voorzichtig bezig. Ik ben bang de v snaar kapot te trekken.

Maakt dat ook niks uit?
De koppeling past en werkt maar was voor een originele bromscooter bedenk ik nu....
Mijn Orbit had ik een imitatie luchtsleutel, mijn klopboormachine draait zowel links als rechts om.
Dus je raad m Al met een verlengstuk kon ik de goede dopsleutel erop zetten en zo de Vario losschroeven
 
Last edited by a moderator:
Ik zelf heb hier voor en andere doel einden een slagmoersleutel met accu aangeschaft.
Iedeaal voor varios koppeling etc.
En een grote baco di over de 40mm gaat voor de koppelings moer zelf.
De originele koppeling van peug werkt prima.

Veren zijn zo te vervangen.
Op youtube staan wel tutorials hoe je het makkelijk " kan" doen.
Malossie witte trekveertjes zijn wel goed voor een stock uitlaatje stock brom drukveer is prima of malos wit.
Dit zal hem sowieso beter laten trekken.

Techniroest ben ik geen fan van, maar sito dmp en ixil doen het zeker goed.
Vooral de dmp is zelf nieuw cheap alleen zou ik wel een brom cilinder doen. Word makkelijker en kosten niet veel.

Carb origineel houden. Hoef je geen rare troep voor te halen om fatsoenlijk te laten lopen.
 
Back
Top