oplappen auspuff

hobbybws

. >>MAX BIAGGI
ik zie hier opt forum zo nu en dan opgelapte uitlaatjes voorbij komen, hoe doen jullie dat..? ik ben m nu aanpoetsen/polijsten maar hoe verder.
ik wil die lasnaden terugbrengen/krijgen, ik begreep dat dit met een brander gaat, maar hoe presies..?
(voor of na t lakken, met olie erin branden?)

zover ben ik tot nu toe...

mysamy.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Geschurd, en met de brander over de lasnaden geweest.. gewoon zo'n hobby brandertje met een kleine vlam, van een mm of 2 dik. Voorzichtig over de lasnaden gaan want je gaat al gauw te ver als je eenmaal bezig bent. Toen heb ik er olie opgesmeerd en dat ingebrand met een grote gasbrander (zo'n campinggas ding). Resultaat:

malaguti2.jpg


Wel netjes vind ik.. alleen de bocht heb ik niet gedaan had ik geen zin in..
 
Originally posted by monstaboy
Geschurd, en met de brander over de lasnaden geweest.. gewoon zo'n hobby brandertje met een kleine vlam, van een mm of 2 dik. Voorzichtig over de lasnaden gaan want je gaat al gauw te ver als je eenmaal bezig bent. Toen heb ik er olie opgesmeerd en dat ingebrand met een grote gasbrander (zo'n campinggas ding). Resultaat:

malaguti2.jpg


Wel netjes vind ik.. alleen de bocht heb ik niet gedaan had ik geen zin in..

juist dat bedoel ik :D
 
uitlaat

ik doe het wel vaker voor anderen, hun schuren vaak zelf hun uitlaten en ik raadze altijd aan om ze helemaal zo goed mogelijk te schuren, het mooist is het ook om ze met korrel 400/600 te doen en dan maak ik er lijntjes op met een acetyleen en zuurstof instalatie die mijn vader op zijn berdijf heeft, en dan doe ik er gewoon hoogglans blankelak op van bijv, flexa ofzo, ik heb er al verschillende gedaan, en zien er dan ook weer als nieuw uit.
die uitlaat op die foto hierboven die lijntjes vind ik te dik, maar dat vind ik das ieder zijn smaak tog.......


image.php


deze heb ik ooit nog eens gedaan maar toen zonder blanke lak dus die begon wat te roesten, ik heb die uitlaat laatst opnieuw gedaan en die is weer als nieuw, hij heeft die uitlaat nu voor 150,- euro verkocht aan een gozer die dacht dat hij zo goed als nieuw was.
 
zoals hierbover kan het ook hoor met zo'n hobby brander maar dat olie erover daar word het alleen gouw donkerder door maar het is geen goede bescherm laag, ik doe het nu al een paar jaar en blanke lak werkt tog echt het beste je zal mischien denken dat het verbrand, maar dat valt reusze mee.. SUCCES
 
GuidoGouda en ik hebben laatst zijn uitlaat ook opgelapt resultaat:

na ff schure:

DSC00369.jpg


na:

xproklein.jpg


best wel goed gelukt dacht ik zo O-)
 
Last edited:
RS-Vale-46
niet lelijk gedaan, maar zeker niet mooier als die van speedfreakz of die c16 van hierboven :)
verder vind ik speedfreaks zijn uitlaat erug mooi gelukt
 
maybe oftopic maar jullie hebben het over blanke lak maar als ik blanke lak op mijn uitlaat doe en laat die een paar drogen en dan ga ik rijden word die kleverig en plakt allemaal zand en zooi aan mijn uitlaat vast en ziet hij er weer gaar uit.. hoe voorkom ik dit??
 
Ik ben aan mijn Gianellie shot begonnen maar hoe houd ik die lasnaden vrij smal klein vlammetje?? en hoelang moet ik over de lasnaden heen gaan??
 
je moet er overheen gaan tot die richting blauw verkleurd, als dat eenmaal zo is ga je door tot je een ronde gedaan hebt.

vlam niet te lang op 1 plek houden.
 
Back
Top