Opladen van accu defect tijdens rijden

yorick007

Well-Known Member
Zojuist mijn scooter (aprilia sr www, 1999) naar dealer gebracht om het oplaad probleem te verhelpen. Hoe kan het dat een accu niet oplaad?.
Accu(gel) is gloednieuw, nieuwe spanningsschakelaar zit erin, zekeringen zijn goed, denk dat de kabelboom ook goed is (zelf niet gecheckt maar hoop dealer). Ander iets is (wellicht heeft het ermee te maken) dat wanneer de scoot op de normale standaard staat dat ie niet wil starten, maar zal door een stekkertje komen wat los zit.

Setup:
standaard carb
gianelli nrx
hagelnieuwe standaard 50cc minarelli (400 km mee gereden)

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

dat vind ik geen stijl. bij ons (buitenboordmotoren) gaat er niets weg zonder dat het probleem verholpen is. anders krijgen ze eventueel een leenmotor mee. maar geen defecte dingen afleveren!

mja moet je dan niet terug naar de dealer?? want hij heef thet toch niet verholpen?? of was dat niet de afspraak?
 
aalsmeerforza said:
dat vind ik geen stijl. bij ons (buitenboordmotoren) gaat er niets weg zonder dat het probleem verholpen is. anders krijgen ze eventueel een leenmotor mee. maar geen defecte dingen afleveren!

mja moet je dan niet terug naar de dealer?? want hij heef thet toch niet verholpen?? of was dat niet de afspraak?

hij had het wel moeten verhelpen ja maar kon helemaal niks vinden van wat nu de oorzaak is. Zelf heb ik geen idee waar hij allemaal naar gekeken heeft.
Voor de gemaakte uren werd uiteraard niks gerekend. Dus dan maar kijken of mensen hier het weten......
 
hardcorejunky said:
waarschijnlijk ligt het ana je ontsteking dan dat je accu niet oplaad
leen van iemand even een ontsteking en probeer het dan nog een x

Tis een erg groot werk om die ontsteking te vervangen want echt alles moet eraf, en dan kan ik niet doen midden in Amsterdam !. Toevallig nog een andere (kleinere) oplossing?
 
Is je probleem al opgelost ?hier zelfde probleem maar met vespa sprint.
Splinternieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar, relais vervangen maar accu laadt niet bij
Ik hoop het wel want anders zit hij 15 jaar met een lege accu..

Op een forum kun je het beste een nieuwe thread aanmaken als je met een technisch probleem zit. Zo blijft het overzichtelijk..
 
Back
Top