Opgevoerde brommer innemen & vernietigen!

dus nou blijven alle regels gewoon zoals ze nu zijn en veranderd er dus niks???
ook niet dat ze hem bv vanaf 80 afpakken of gelijk bij 1x 2kw ofzo ???
 
ik was vrijdag bij scooter dealer en die zei dat alle scooters gekeurd moeten worden in september maar wees niet bang ze kijken niet naar onze 70cc'tjes alleen chassi nummer en hoe de dealer hem heeft afgeleverd dus welke snelheid enz. dan krijgen we een motor plaatje moet je afhalen op het postkantoor:)
 
hendriks said:
ik was vrijdag bij scooter dealer en die zei dat alle scooters gekeurd moeten worden in september maar wees niet bang ze kijken niet naar onze 70cc'tjes alleen chassi nummer en hoe de dealer hem heeft afgeleverd dus welke snelheid enz. dan krijgen we een motor plaatje moet je afhalen op het postkantoor:)

dit is onafhankelijk van de regel 45+ is vernietigen... dit is 'gewoon' die regel die zegt dat wij een grotere kentekenplaat krijgen, die bij de brommer hoort. Dit zorgt ervoor dat wij straks ook geflitst worden en dat het plaatje bij de brommer blijft bij verkoop enz. Net als bij auto's. Diefstal is zo beter tegen te gaan.
Die keuring en het nieuwe plaatje zijn vanaf volgend jaar september verplicht. Het plaatje gaat zo'n 50 euro p/s kosten! niet te doen voor mensen die 1 scooter en 2 brommers hebben dus :)....

@Airtoair: Dat 'motor plaatje' is dus geen echte motorplaat, maar hij wordt gewoon ter grootte van een motorplaat (ongeveer). Mensen zonder achterspatbord..... maak je borst maar nat! -:-
 
hendriks said:
mag je hem ook voorop plakke dan;) kan ik weer men achterkant gaan verbouwe voor die kut plaat:(

nee hij mag uiteraard nie voorop ;)... maar dat is ook gewoon keihard lelijk! :) tis wel heeeel jammer dat een underseat enz nu niet meer aantrekkelijk is... Misschien dat een achterspatbord nog niet echt nodig is als je het beetje mooi weet te fixen met wat ijzerplaatjes buigen. T zal nooit echt mooi zijn maar dat is wel het beste wat ik kan bedenken... misschien zal er nog een hele markt ontstaan met zulk soort bouwwerken :|
 
:p ik kan hem gebruiken als spatbord zou men moeder fijn vinden kom altijd met een zwarte rug terug of hele vieze jas duss:p heeft ook wel zen voordelen;)
 
inne nog update's ?

ach als dit echt door gaat koop ik een snor... lekker geen helm op en danscheel het nog maar 5-10 km/h snor uit de winkel gaat 30-35 dus tjah als je dan bij 40 nog je helm op moet....
 
ik vind gewoon dat scooters zohard mogen opgevoerd worden als je zelf wil onder een paar voorwaarden:

- moet voldoen aan de veiligheids normen
- dat ze je op snelheid kunnen bekeuren dus ook dmv laser, flitspaal etc
- en dat er iets van een APK komt ofzo

je kan tog ook gewoon 45 rijden met een scooter die 10 pk heeft ofzo een auto KAN ook vet hard maja bijna niemand trekt zijn auto altijd vol open
 
Back
Top