Opgevoerde brommer innemen & vernietigen!

Remco 4 Life said:
Yorick: Alleen je rijbewijs en ID zijn geldige bewijzen , dus geen buskaart of certificaat! :L

Certificaat wordt wel geaccepteerd!!!! 3x gecheckd!!!!.. maar maybe dat het niet overal wordt getollereeeerd
 
Net bericht ontvangen van Bureau Beantwoording Burgercorrespondentie...
een persoonlijk antwoord dat m'n -lange- mail gelezen is (ik had de leesbevetiging al gehad) en doorgezonden :)

misschien-o-misschien-komt-er-wat-van...
 
ik moest met ethiek (nutteloos vak) naar het jongeren lagerhuis kijken, en daar zei een vrouwtje van de pvda of zo dat het pas na 30 km per uur te hard word ingenomen..
 
noue mischien is het compleet uitbanne van de scoot niet zo super stom idee.
maare je zou natuurlijk als overheid ook kunne zegge op je 17 praktijk en theorie examen voor een lichte motor , max 125cc
waarvoor dan gewoon de zelfde regels gelden als normale motors.
en iedereen kan hier wel klagen maar het is nu eenmaal een feit dat er zat zijn die als ideooten rijden en die verzieken het voor ons
moet je maar kijken wat voorn waardering je krijgt als je iets minder gas geeft bij kleine kinderen enz (zijn erg onvoorspelbaar en gehoor kan evt pijn doen van de herrie)
maare ik vind wat ze nu willen gaan doen niet echt een handige oplossing zal vrij veel nadelen kenne bijv

mensen pakke de auto weer ivm je om de 1km aangehouden word met de brommer
mensen zulle harder der best doen weg te rijden omdat ze anders het brommer kwijt zijn
scooter dealers zullen hun verkopen trug zien lopen (zien ze nu al vergeleken met toen ik 16 was wou iedereen een scoot nu bijna niemand)duse is moielijk om voor een winkel die puur vabn de scoots leeft te blijven voor bestaan

enz enz

mischien een idee om scooter rijders positief in het beeld te brengen
zal moeilijk zijn want heeft de media niet super veel intresse in
maare een ding staat vast als we zo doorgaan is ons scooter hobbietje dadelijk ten einde
en zijn de scoots net zo slecht te verkopen als prive autos op grijs kenteken
 
Timoo2: Dat eerste stukje over 17 jaar 125cc motors? Wat denk je zelf ;)

Ze willen al geen jongeren hebben op scooters die iets harder dan 45 lopen dus laat staan dat al die gasten die het voor ons verpesten 200 op de snelweg gaan lopen blazen? :p ehum nee:D
 
Remco 4 Life said:
Timoo2: Dat eerste stukje over 17 jaar 125cc motors? Wat denk je zelf ;)

Ze willen al geen jongeren hebben op scooters die iets harder dan 45 lopen dus laat staan dat al die gasten die het voor ons verpesten 200 op de snelweg gaan lopen blazen? :p ehum nee:D

nee snap ook wel dat ze dat niet willen maar ze willen niets en dan noemen ze dit het land waar alles kan .
noue sorry maare de laatste jaren word alleen nog maar gezecht nee kan niet nee mag niet :S

maare naar mijn idee

als je mensen een praktijk theorie examen af laat legge zulle er zoiezo mensen gaan af vallen

en denk dat mensen op een lichte motor zich minder geneigt voelt tot het niet dragen van helm enz

je kan bij een ernstige over treding toch gewoon der rijbewijs in nemen

en nu gaan ze met 200 over de snel weg blazen als ze 18 zijn en tot die tijd ergeren ze de mensen met scootertje

wat naar mijn idee trouwens vrij bekrompen is want al die oudere mensen onderling hebben de grootste verhalen wat ze al niet deden met der zundaps.
maar als je nu een scoot hebt dan ben je de grootste crimineel die er bestaat .
 
ze zouden eigenlijk zelf een keer een week na de 2de kamer moeten op scooter die 45 gaat en dan tussen de auto s rijden. Mischien krijgen ze dan meer begrip voor opvoeren. Mischien een dealer die het een keer voorstelt:p
 
ik vind het ook dik te cheap dat ze scoots gaan inemen en vernietigen bij 45+
vooral omdat officieel een scooter maar 40 mag, 45 is dus ook te hard.
maar iig als ze dit willen doen (inbeslag nemen etc)
zal dat dus betekenen dat als je een scooter koopt, je hem zelf moet afvoeren.
omdat elke scooter std 50/55 loopt.

maar ik bedoel, als je kijkt naar een land als engeland/america waar al die 16-jarigen al in auto´s mogen rijden. lijkt mij opzich ook geen verkeerd plan.
als ze de regels aanpassen, en in de wet zetten, dat bij 3 snelheids overtredingen (als voorbeeld) een 16-18 jarig zijn rijbewijs kwijt is, en die opnieuw moet halen, lijkt mij redelijk. maarjah, dat doen ze toch niet :X

of als je kijkt naar een land als italie. kamaraden van me die rijden daar met 125 cc motoren (ze zijn 17 jaar, het zijn kamaraden omdat ik half italiaans ben, en er 2x per jaar heen ga)
en ook hebben ze (zwaar)getunde scooter (noujah, hun beweren dat 125 het hartst is dat ze een scoot kunnen laten rijden)
maar daar hebben ze geen roller banken.
je kunt alleen gepakt worden als ze je op heterdaad betrappen.
ze hebben dar wel dusdanig andere regels, dat je dus niet met zijn 2-en op een scooter mag. maar gah je er met zijjn 3-en op, krijg je alleen een waarschuwing (omdat je dan kan zeggen: er staat in de wet dat met zijn 2-en verboden is, over het rijden met zijn 3-en staat niks)

ook denk ik verder dat ze het niet kunnen maken om de wet aan te passen, en scooters in beslag nemen, zonder waarschuwing.
want opzich vernietegen ze andermans eigendom(men) zonder waarschuwing.
+ het is te moeilijk om ervoor te zorgen dat een scooter niet harder rijd dan 40 (want 45 is ook al te hard)

ook als ze het willen instellen om scooters definitief te verbannen van de straten, denk ik dat ze daar wel heel veel problemen krijgen, aangezien er veel ouderen op de straat rijden. die er denk ik ook niet mee eens zijn dat ze dan niet meer met hun vervoersmiddel over straat mogen.
ook worden ze dan gepakt op de rollerbanken.

persoonlijk denk ik, dat als al de oudere mensen (30/40 jaar ofzow) gaan demonstreren, er dan wel naar word geluisterd.

ook denk ik persoonlijk, dat als ze scooters 70 laten rijden, het mischien een stukkie veiliger gaat worden, want nu heb je de hele tijd dat je stukjes op de weg moet rijden, en dan weer op het fietspad, dan weer op de weg, dan weer op het fietspad.
terwijl er toch veel wegen zijn waar je 70 moet.
dan kun je dus gewoon met je scooter daar blijven rijden, en rij je een stuk veiliger dan op het fietspad, vooral in het donker, omdat meerendeel van die fietsers geen licht heeft.

maar tot slot wil ik zeggen, dat we onze handen wel dicht mogen knijpen, dat er 1x in de zoveel tijd legale meetings worden georganiseerd, want ook dit is niet verplicht!

greetzz dami
 
Back
Top