Opgelicht: Gestolen scooter incl alle papieren gekocht!(raar maar waar)

Huugoo

Well-Known Member
Hallo mede forum'ers,

2,5 week geleden had ik via marktplaats na lang zoeken een zip 2000 snor frame gevonden. Het frame was uit 2010 en alle papieren zaten erbij.

Na wat mail contact met de verkoperen kwamen je op een prijs uit. Bij deze prijs zat dat hij het frame zou brengen(vanuit den haag naar Hilversum).

Afspraak gemaakt en hij was netjes optijd.
Omdat het na kantoortijd was, was het postkantoor niet meer open en zou ik later het frame overschrijven en het bewijs opsturen.

Alle papieren waren aanwezig(tenaamstelling, overschrijving, etc etc etc). Het frame nummer kwam ook overeen met het nummer wat op de papieren stond.

Omdat ik weinig tijd had ivm school en werk kon ik helaas dit frame pas 2 weken later overschrijven. Ik wilde dit dus toen en toen begon alle ellende. Hij kon niet overgeschreven worden omdat het frame van een gestolen scooter was. Ik dus super erg balen en een beetje een raar gevoel omdat ALLE papieren erbij zaten..

Dus ik aangifte doen, eerst nog verdachte van heling maar uit eindelijk dus niet het geval omdat ik met goede trouw naar het politie bureau was gestapt. Ik dus een verklaring gemaakt met een politie agente.

Maar waar heb ik recht op? Ik weet bijna 99% zeker dat deze zaak toch niet word opgelost..
Ook is het frame inbeslaf genomen, dus ik ben nu 330,- lichter + heb geen frame meer.

Telefoon nummer was vals, naam was waarschijnlijk ook fout en adres heb ik niet. Ik heb alleen een signalement en een auto..

iemand tips? Want ik vind het raar, je zou toch niet de dupe moeten zijn als je het overschrijvingsbewijs etc. er ook bij krijgt? Hoe zit dit precies in elkaar, en heeft iemand nog verdere tips kwa rechts bijstand of iets, en anders om de daders te vinden?

Ik hoop echt dat ik of de daders vind, om mijn zuur verdiende geld op een andere manier terug krijg...

Gr. hugo
 
Advertisement - register to remove this

Hugo, de naam op het overschrijvingsbewijs klopte ook met de naam van de verkoper neem ik aan?

Tevens kan je natuurlijk zo stom zijn om je kentekenpapieren in je scooter te laten zitten en als hij daarna wordt gestolen heb je jackpot. Zijn natuurlijk tal van manieren om aan de juiste papieren te komen.

Erg zuur maar ik denk dat je er weinig mee kunt dan aangifte doen, kan je verzekering niks voor je betekenen? Even bellen en het verhaal uitleggen?

Succes ermee Hugooowww
 
Waarschijnlijk heeft die ,,verkoper'' een complete Zip SP 2000 gejat en was er iemand zo slim om alle papieren in zijn buddyseat te laten rondslingeren?

Edit: Wuntke was me voor. :p
 
Als je de advertentielink opgeslagen hebt of nog in je geschiedenis hebt staan (ook al bestaat de adv zelf niet meer!), zsm met Marktplaats ook contact opnemen. Wellicht kunnen zij iets met IP of wat dan ook. Niet geschoten is altijd mis.

Wel een wazig verhaal, maar ja sommigen laten hun papieren in de scooter liggen "want dan heb je het altijd bij elkaar" dus als dat ding dan gejat wordt..

Rechtsbijstand verzekering bedoel je? Tenzij je een verzekering tegen " oplichting " ergens hebt afgesloten zal je niet ver komen denk ik, ik bedoel bij welke verzekering wil je met dit verhaal aankloppen..

Edit: snelheid zeg :p 2 people

Edit2: wat hieronder zegt ook idd, WHY SO MUCH!? 200 voor t brengen lol
 
Last edited:
@Wuntke.
Die jongen zei dat hij het voor zijn vriendin bracht(sanne) dus daar heb ik verder niet naar gekeken.


En 330,- is niet echt veel voor een 2000 snor frame hoor. Maargoed dat is offtopic..

Iemand verder nog tips?

Kleine kans natuurlijk, maar ik heb radar en opgelicht gemaild(je weet maar nooit...)
 
Ik denk een dure les. Voortaan toch altijd samen overschrijven, dan heb je dat geouwehoer niet. Sowieso is het apart dat iemand de papieren geeft, want juist hij loopt risico dat jij hem niet overschrijft. Zolang is hij dan verantwoordelijk voor verzekeringen en boetes. Als je nagaat zou je zelf dat ook nooit doen voor een vreemde.
 
Volgende keer het kenteken even vragen en checken op de site van het rdw.
Als hij gestolen zou zij en de eigenaar aangifte heeft gedaan kun je bij de voertuig gegevens kijken of hij als gestolen staat geregistreerd.
Dan ook je kenteken bij aankoop controleren met frame nummer.
En al helemaal als ze het voor een ander doen............
 
kenteken kwam overeen met het frame nummer. En ik heb dit al veel vaker gedaan(later overschrijven). ik zelf niet maar toen ik een scooter bij een ander kocht. Ik zou het zelf idd niet toen, maargoed..

Wel balen..

Is de originele eigenaar niet verantwoordelijk? Zei heeft inmiddels wel al haar papieren laten stelen, en ik kon er vrij weinig aandoen lijkt mij? Had wel natuurlijk gelijk moeten overschrijven maar dan nog, of ziet de politie/verzekering dat niet zo?

EDIT: kan ik hier eventueel verhaal van maken..
 
Back
Top