Opeens geen vonk meer..

Snare46

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik zit met een vonk probleem. Ik heb een zip type 3. Sinds 2 dagen vonkt die opeens niet meer. De dingen die ik al heb gedaan:

Bougie vervangen.
Stukje van de bougie kabel geknipt aan 2 kanten voor beter contact.
Ontsteking vervangen.(Die had ik toevallig nog nieuw liggen).
Massa kabel van de bobine opgeschuurd voor beter contact.

Het enige wat ik nog weet is de bobine zelf, ik ga morgen of vrijdag even een nieuwe proberen.

Zijn er nog andere dingen die ik kan checken of proberen, want als ik die bobine heb vervangen dan is alles wat de vonkt maakt, gecheckt of vervangen.

Alvast bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Had je de bobine al gedaan dan? Want de stappen die je beschrijft lijken me vrij logisch.
 
Ik heb vandaag een nieuwe bobine binnen gekregen. Die ga ik morgen even plaatsen en dan weer proberen.

Ik dacht misschien anders ook nog aan het contact slot? Hij gaat wel op contact en de elektrische start werkt ook gewoon..
 
Kan ook zijn dat het probleem niet direct bij de ontsteking zelf ligt, maar bijvoorbeeld in een paar belangrijke draden in de kabelboom..
 
Ik ben al op zoek geweest naar schema's van mn scooter maar kan niet echt een duidelijke vinden helaas. Want dan zou ik wat kunnen gaan doormeten enzo
 
Wat voor scooter heb je exact? Dan kunnen wij kijken of we z'n schema hebben en hier even uploaden.
 
Ik heb een puch zip type 3. Uit 2005 staat er op het kentekenbewijs. Kan ook een type 2 zijn want heb voor ook een trommelrem. Maar dat zal niet heel veel uitmaken denk ik..

Alvast bedankt voor je hulp!
 
Hoi ik een zip 2tak di vonk niet ik alles nieuw ge zet maar nog steeds niks wat nog ik kan nog kijken voor di vonk ik nieuwe buggy arin alles
Post automatically merged:

Ik heb een zip 2tak di vonk niet ik heb alles nieuw ge zet maar nog steeds niks kan iemand me helpen met di zip 2tak
 
Hoi ik een zip 2tak di vonk niet ik alles nieuw ge zet maar nog steeds niks wat nog ik kan nog kijken voor di vonk ik nieuwe buggy arin alles
Post automatically merged:

Ik heb een zip 2tak di vonk niet ik heb alles nieuw ge zet maar nog steeds niks kan iemand me helpen met di zip 2tak
dit is 4 jaar geleden.
 
Back
Top