Opbrengst alternator

jeffreykortekaa

Well-Known Member
Goedendag,

Ik wou even weten wat de opbrengst is van de alternator van een Gilera runner sp uit 2008. In de scooter zit een 9AH accu.
Ik wil dit graag weten omdat ik bezig ben met het veranderen van mijn verlichting. Ik wil een voorlicht gaan maken van twee keer led die werken op een totaal van 2.8A. Tevens wil ik 2 xenon lichten inbouwen en dit alles zonder de accu op het stroomnet bij te moeten laden. Ik wil dit doen door overdag alleen met de led te rijden en in de avond alleen met xenon of alleen met de led. Ik gebruik mijn scooter niet om kleine stukjes te rijden wanneer ik rijd dan is dit gelijk 60 kilometer naar mijn werk.

Zou dit kunnen werken of moeten de plan herzien worden.

Groeten

Last edited:
Advertisement - register to remove this

uhm , dit kun je toch gewoon op je normale verlichtingskabels aansluiten?

een altenator is btw wat anders , dit zit bijv. op een auto en is een los apparaat.

op een scooter zit een laadspoel , inwendig , in het vliegwiel , en deze levert ongeveer zo'n 14 volt met piekspanningen , die worden afgevlakt naar 12 volt door de spanningsregelaar.

overigens gaat de verlichting niet via de accu , dus via de laadspoel en spanningsregelaar gaat het rechtstreeks naar je verlichting.

via de accu is het maar even en de accu is leeg.

Back