Opbouw Peugeot speedfight 3 2takt brom 2011.

Update 23-4-2022

Heb net een nieuwe bestelling geplaatst.


Duurste dingen waren de remschijf en de nieuwe voorband (had wel een velg, maar zat geen band op)

Voor de rest een hoop kleine dingen zoals diverse boutjes en clipsen die ik niet mee had genomen in mijn vorige bestellingen.
Ben overigens ook bijna klaar met bestellen.

Moet 3 kappen nog hebben en een spoiler kapje. Mocht ik nog 1 ding tekort komen gaan die mee in de volgende bestelling..

Zou i.i.g genoeg dingen moeten hebben om het frame op poten te krijgen.

Ben momenteel nog in gevecht met de midden standaard. En moet er ook nog vet er voor kopen.

Morgen i.i.g al vast de kabelboom even snel nalopen en op diverse plaatsen opnieuw tapen.


Voorwiel lagers moeten vervangen worden en moet een nieuwe band gemonteerd worden.. Denk dat ik daarmee wel even langs de plaatselijke fietsen maker ga die dit ook kan doen.. (dan is dat ook meteen sneller afgerond)


Ik heb even weer wat fotos kunnen maken;

1.jpg

Hier was ik even een paar dagen mee bezig.. Vooral het verven hielt even op, aangezien ik die minstens 1 dag moest laten drogen.
Had geen goede optie om iets aan de muur te maken dus moest het maar zo.. Uiteraard gaat de binnenkant van het dak nog dicht met nieuwe beplating.. Ben nog aan het kijken of iets mogelijk is om als isolatie er tussen te gebruiken.. En dan met schootjes denk ik dicht maken..
Er zat 3 mm hardboard in, maar door vocht is het op sommige plekken wat gaan bollen.


2.jpg

En een vrij grote oppervlak van gereedschaps borden erbij.. Met wat nieuwe bakjes. (ben nog aan het experimenteren. Wil de opslag zo efficient mogelijk maken.) Er komen er dus totaal 4 van die borden er te hangen.. Alleen er zijn 4 of 5 bakstenen die aardig uitsteken..
Eraf hakken is niet netjes.. Dus heb maar gekozen om deze met een haakse slijper deze vlak te schuren. (met een diamand slijp schijf) (dit is ook op dit moment even het op onthoud.

3.jpg

Achterspoiler frame erop gezet en de beugeltjes. En het zadel slot.
Voor de rest heb ik wel een beetje het aanwezige roest aangepakt, maar dit is nog niet helemaal klaar (onophoud)

4.jpg

Balhoofd lager schalen heb ik beiden al vervangen.. Aangezien de scooter al 5 eigenaren gezien heeft, vond ik dit wel nodig bij een frisse start.
Wilde het ook direct doen, zodat het verder geen onophoud geeft bij het monteren van de voorvork.. Deze komt er pas onder als alle roest behandeld is van het frame, de middenstandaard erop zit (gaat even niet zoals het zou moeten gaan, heeft een paar kleine aanpassingen nodig)
Als de midden standaard onder het blok zit, gaat het blok eronder.. En dan de voorvork, wielen en het stuur..

5.jpg

Kabelboom is gisteren al in de ontvetterbak geweest en is schoon om aan te pakken.. Moet nog even het los gelaten isolatie tape beetje eraf draaien en knippen.. En met nieuwe isolatie tape alles goed vast tapen. Verder bijna klaar om gemonteerd te worden.

6.jpg

Hier de modificatie die ik aan het uitproberen ben.. Hoe het gemonteerd zou moeten zijn ben ik niet geheel tevreden over. Het wiebelt dan maar wat heen en weer. En ben niet kapot ervan als ik het scharnier gat van de standaard naar de klote helpt.. Het zit allemaal wat erg goedkoop in elkaar als je het vergelijkt bij speedfight 2 / vivacity.

Pen die voor het scharnier punt heen gaat is ongeveer 9.7 a 9.9 mm dik. Gat van de middenbok is ongeveer 10,5 a 11mm.. Dus er zit best wel wat speling op het scharnier punt. De pen kan ik helaas niet dikker maken, en het gat van de middenbok kleiner maken word ook moeilijk.

Heb op de moment een andere middenbok in bestelling staan van het huismerk van cityparts.. Gewoon om deze eens uit te proberen of dat deze wellicht beter past.

Ik was mij ook al aan het bedenken om de standaard uit te shimmen.. En op de standaard in de buis een M5 gat te tappen en hierop een vet nippel te maken.. En dan gewoon binnenkant van het scharnier gewoon dicht te blubberen met vet wat ze ook gebruiken voor draaipunten op vrachtwagens.. Vet dat best wel dik is.. Wellicht kan ik de standaard dan gewoon gebruiken op vet druk smering. Dan is het draaide punt meteen voor altijd gesmeerd en kan het gat van de midden standaard ook nooit extra uithollen door slijtage.

7.jpg

Aan deze kant heb ik het rubbertje weg gelaten en gewoon 2 vul schijven van een kisbee 4t er tussen gezet.
De borg clip is ook een waardeloos ding.. Met een beetje pech valt deze eruit (zit slecht geborgd) Schiet de pen los en heb je ineens de midden standaard onder je achterwiel liggen.. Ga de huidige borg clip er niet meer voor gebruiken, komt dus nog een splitpen in die je kan omvouwen en beter geborgd word. Het blok is verder zo goed als klaar om eronder gezet te worden..
Plastic koelkappen komen pas erop als de midden standaard erop zit, daarna ik het blok verder kan afbouwen. (zit weinig werk aan)


IMG_20220423_165433.jpg

Dit is de reden waarom ik op dit moment in de kraamweek zit.
geboren 19-04-2022
 
Last edited:
update 28-04-2022

Gisteren heb ik nog tijd gevonden om de roest aan te pakken van het frame.
Dit heb ik gedaan met een potje brunox en kleine pencelen. Moet zeggen dat het best aardig gelukt is.

Vandaag een bestelling binnen gekregen.. Bestelling na gekeken en zoveel mogelijk dingen uit losse zakjes gehaald en bij elkaar gedaan voor orde en netheid.. Bestelling zaten paar foutjes in (verkeerde geleverd) zo had ik ineens een benzine filter er tussen zitten en een haaks ventiel die ik niet besteld had. En had ook wat verschillen met de aantallen met een enkele paar boutjes en montage clips.

Daarna ik klaar was met bestelling uitzoeken en controleren nog even naar de schuur geweest. En gelijk me nieuwe achter remschijf erop gezet.

IMG_20220428_190239.jpg

Toch maar voor origineel gegaan. Omdat ik van IGM niet zo heel kapot van mij (bij weinig kilometers zitten er dan al best wel heftige krassen op de schijf (van me vivacity)


En heb nog even naar de situatie van de midden standaard gekregen..
Ik heb de oplossing gevonden met het vast zetten van de PIN..

IMG_20220428_190245.jpg

Ik heb het nou zo gedaan (de originele washer aan de buitenkant gebruik ik daarvoor niet meer (is te dun)
Maar vanaf de buitenkant carter gekozen voor het standaard rubbere ringetje.. En daarna het originele ringetje van een kisbee standaard.

En van een ombekend merk een 2.5 x 30 mm splitpen erin.. En dan zit het heel mooi vast.

In een andere bestelling van cityparts heb ik nog een andere middenbok erin zitten (is van hun huismerk)
Als die morgen binnen is ga ik die erop zetten en kijken hoeveel speling dan nog op de PIN standaard zit..

Mocht het dan beter zijn doe ik er gewoon wat simpel vet erin en dan ben ik klaar.

Mocht het het zelfde zijn (geen nood aan de man) dan ga ik in alle standaards in het midden onderaan een gaatje boren (denk m5 en monteer ik dan een vetnippel erin.. En dan met een vet patroon pomp ik dan vet in de ruimte waar nog speling in zit..
Als die dan vol gepomp zit denk ik wel dat die 0.5mm speling van wel eruit is.. En is ook gelijk goed beschermt tegen vast zitten van de standaard.


Morgen word het waarschijnlijk even geen speedfight 3. Want denk dat ik best wel veel tijd nodig hebt van de dag om de elektra aan te passen in de schuur.. Er komt een hele nieuwe installatie in + een buitenlamp voor aan de schuur (waar het eerder pikke donker was)


Om de standaard af te maken moet ik nog het volgende doen:

* Eerst me 2 keus standaard proberen
* Daarna als het niet veel uit haalt dan vet nippel bestellen, een vetpatroon spuit en een vet patroon van kroon oil


En dan lekker vol blubberen.
 
Last edited:
update 3-5-2022

Ben afgelopen dagen eigenlijk nog alleen met de schuur bezig geweest. Bakstenen gevlakt met een slijptol en een krom schijf met diamand.
Heb de oude elektra verwijderd, en ook de gaten in de muren opgevuld. En een reparatie van 2 stenen.. De rechter ontbrak (waarschijnlijk omdat deze eerder al los heeft gezeten) En de linker steen had aardig een flinke scheur onder de horizontale voeg zitten. Deze heb ik opnieuw er tussen gezet. En verder al begonnen met nieuwe elektra aan te leggen.

IMG_20220501_211955[1].jpg

IMG_20220501_212017[1].jpg

IMG_20220501_212025[1].jpg

IMG_20220502_211013[2].jpg
 
Last edited:
Update: 4-5-2022

Weer een nieuwe bestelling geplaatst.

Zit o.a in het achter spoilertje en de rest zijn clips, beugeltjes en schroefjes / boutje

Hoeveel bestellingen nog?


Van mijn vakantie geld wat ik Mei ontvang koop ik nog de laatste kappen die ik nodig heb (zijn er nog 3)

En daarna misschien 4 a 5 dingetjes nodig.. En dan is het klaar.

In de eerste post zie je 2 afbeeldingen.. Ga nou voor die blauwe / zwarte kleur stelling.

Had er over na gedacht of ik het met geheel blauw of met zilver ga doen.. Vind het met zilver toch iets te ouder wets eruit zien.
Vind daarom blauw / zwart mooier. Bij het oude model is het zilver / grijs teveel aanwezig.

Als ik voor zilver ga, denk ik dat ik na een maand er toch andere blauw zijkappen erop wil hebben.. Moet ik weer alles uit elkaar halen.
 
update 3-5-2022

Ben afgelopen dagen eigenlijk nog alleen met de schuur bezig geweest. Bakstenen gevlakt met een slijptol en een krom schijf met diamand.
Heb de oude elektra verwijderd, en ook de gaten in de muren opgevuld. En een reparatie van 2 stenen.. De rechter ontbrak (waarschijnlijk omdat deze eerder al los heeft gezeten) En de linker steen had aardig een flinke scheur onder de horizontale voeg zitten. Deze heb ik opnieuw er tussen gezet. En verder al begonnen met nieuwe elektra aan te leggen.

View attachment 64847

View attachment 64848

View attachment 64849

View attachment 64850
Persoonlijk had ik houten Balkjes op de muur aangebracht 44 x 44mm, daarna Isolatie , dan Underlayment platen.
Dan had je ook Elektra achter de wand kunnen verwerken ,en stopcontacten kunnen inbouwen, ipv opbouw, en voordeel is dat je eventueele gereedschap borden , bakjes etc etc makkelijk kan monteren .
Op jou manier loop je vol op in de Muur te boren , wat niet ten goede gaat van de Bakstenen.
 
Het is al eenmaal schots en scheef.. En als er teveel bakstenen eruit steken helpen je balkjes ook niet meer. 1 of 2 bakstenen kan je dan nog weg werken als de plaatsen waar de balkjes komen vlak zijn.. En daarnaast is dat met underlayment geen gezicht. Plus dat je in totaal rondom 88mm aan ruimte kwijt bent (het is daar al roeien met de oppervlakte die ik uberhaupt heb.

Gereedschaps borden komt wel goed. zal over paar dagen wel even wat fotos maken, kan je zien dat het allemaal prima hangt.

Op jou manier loop je vol op in de Muur te boren , wat niet ten goede gaat van de Bakstenen.

Zo mooi zijn die muren toch al niet. Dus geeft er niks om.. Slecht gemetseld (gewoon super snel opgemetseld en scheef.
 
Update: 5-5-2022

Even een updateje over de schuur (aangezien ik nog niet bezig ben geweest met de scooter.

IMG_20220505_213236[1].jpg

Net paar uur geleden als nog even deze wandborden opgehangen. Wil links onder ook nog een plaatsen.. Maar had 3 maanden geleden maar 3 van deze borden besteld om eerst even te zien wat ik ermee kan. Op de andere muur (of muren) komen er ook nog bij.

Die spleet tussen de borden heb ik extra gedaan voor een eventuele lucht leidingen. (om daar een aftap te maken voor me gereedschap)

Zo heb ik dus ruimte voor scooter spullen opslag die ik nieuw gekocht hebt. Kan ik bij demontage spullen in bakken doen, zodat me werkbank altijd schoon en opgeruimt blijft.

En in bakjes bij me werkbank ik voornamelijk standaard spullen zoals zeskant boutjes, inbus boutjes, moeren (nieuw spul) dus al ik bijvoorbeeld nieuwe moertjes nodig hebt voor de uitlaat, heb ik deze direct beschikbaar. (scheelt een hoop wachttijd op de bestellingen, en in nood gevallen is het meeste al beschikbaar.


En de kant van de nieuwe elektra


IMG_20220505_213246[1].jpg

IMG_20220505_213301[1].jpg

Een van de dagen wanneer ik er weer tijd voor vind dit allemaal even zo goed als afmaken.
 
Indrukwekkend project wat je zeer nauwkeurig detailleerd mooi om te zien!

Gefeliciteerd nog met je kleine , ik ben ook geboren op die dag en maand. Wie weet rijd ze later ook scooter haha
 
Update: 16-5-2022

Zit momenteel in een beetje tegen vallende week. mbt de scooter.

Het is mij overigens gedeeltelijk gelukt om de elektra aan te sluiten in me werkplek. Dus buitenlamp, stopcontact met schakelaars, schakelaar voor de buitenlamp, en het 2 voudige stopcontact en de lamp boven me werkbank zijn aangesloten op het netstroom. Alleen vond het wat te lang duren om de 3 voudige stop contact aan te sluiten. En ik heb nog geen lamp voor de schuur zelf. Wilde dit in fase 2 gaan aansluiten. Maar heb de rest alvast aangesloten en weer de stroom erop gezet. En daarna nog eens de werkbank goed opgeruimd.

Momenteel ben ik daarop nog bezig met de middenbok.. En ik kan er helaas niet met de scooter verder als dit nog niet af is.
Daarnaast moet ook het voorwiel nog even naar de dealer worden gebracht om een nieuw ventiel, nieuwe band en wiellagers te plaatsen.
Alleen het geld is momenteel beetje op.. Dus moet toch nog even langer wachten voordat ik daarmee verder kan.

M.b.t de middenbok.. Ik probeer in een van mijn standaards een smeer nippel te monteren.

Hiervoor heb ik nog wel MOS2 vet kunnen bestellen en een doosje smeernippels.

Met de juiste boor een gat gemaakt (voor een M6 smeernippel) maar het tappen leek niet heel goed te gaan dat het gat wat te groot is uitgevallen en er dus geen houvast was voor het schroefdraad wel erin zat.
Gisteren heb ik nog op een lijmklem (had geen stuk oud staal liggen) geprobeerd om een gat te boren voor een M8 smeernippel.

Het boren ging zonder problemen.. Alleen het tappen met het mannesmann 32 delige tapset was ik niet heel erg blij mee. Resultaat leek eerder erg matig.. Maar naar alle 3 de taps gebruikt te hebben kon ik de smeer nippel wel in de lijm klem draaien.
Ik ben dus nou wat heuverig om deze tapset nog een keer te willen gebruiken.. Vond hem namelijk niet goed scheiden en het metaal wat eraf kwam was best wel korrelig. Ik ben dus huiverig om het nou te gaan verpesten met deze goedkope tap-set.

Het komt erop naar dat ik andere taps op een tapset nodig hebt. Dit houd een beetje op.. Plus al zou ik de standaard wel al af hebben.. Dan zit ik met het probleem dat het voorwiel nog niet compleet is. En hiermee wil ik hem niet op me voorvork gaan zetten.. (kans dat je of de velg of vork beschadigd vrijwel aanwezig is.
 
Update 17-5-2022

Toch nog een soort van gelukt om de smeernippel erop te krijgen

IMG_20220517_183445[1].jpg

Moet alleen nog even controleren of dat het vet er niet tussen de standaard gaat zitten.

Op de plaat waar die op zit is 4mm dik.. En dan doorboor je de buis pas op ongeveer 5 a 6 mm.
Kan zijn dat die wel erop zit geschroeft maar tussenin misschien niet dicht zit.

Kan pas testen als ik een vet spuit hebt.. Anders zou het jammer zijn dat bij impompen van vet, dus vet op de tegels komt te liggen.

Betreft het voorwiel kan ik wellicht pas volgende week of daarna kunnen doen.. Spullen daarvoor liggen wel al klaar.

Gebruikte velg, nieuwe wiellager, nieuwe band en een nieuw origineel ventiel.
 
Update 26-05-2022

Heb net een domme fout gemaakt.. Wilde net wat plakband van mij 2ehandse voorvelg af halen.. Uiteraard plakbank verwijderd.
Dacht wellicht met een beetje thinner, heb ik zo die plakband los.

Nog niet eens 5 seconden verder en heb er een vieze verf vlek eraan zitten.. Dacht nog k*t.. Maar dat is niet zomaar even te repareren..
Ik moest er eigenlijk al nieuwe wiellagers erin laten zetten, omdat de velg gebruik is en ik niet weet hoe lang deze lagers het nog hebben.

Even over getwijfeld om ergens anders een 2ehandse velg te kopen.. Maar meeste hebben allemaal gebruikers schade of lagers moeten vervangen worden.. (risico)

Dus ja het houd het project allemaal op.. Dus maar besloten om een hagel nieuwe te bestellen.. (hoef ik er alleen even een nieuwe band erop te laten leggen en dan is dat af.. Het is op dit moment wel even de belangrijkste fase voor het hele project. Wil er namelijk eerst bruikbare velgen voor hebben voordat ik er een voorvork eronder ga monteren..


Betreft de midden standaard, het is wel gelukt om er een vet nippel erin te krijgen.. Maar moet even uit testen met een vetspuit (die ik op dit moment nog niet heb) Als er geen vet er tussen uit komt en het vet komt bij de blok pen dan kan ik hem gaan monteren op het blok.
Hopelijk gaat alles dan een stuk sneller..

Ook heb ik mijn sleutel plek goed opgeruimd zodat er weer gewerkt kan worden.

Misschien dat ik eind Juni nog even extra stop contacten erbij maak en de lamp in de schuur zelf ga maken.. (schakelaar is daarvoor al geinstalleerd)

Betreft de velg, dat was niet zo`n hele dure 2ehands. Dacht dat ik er ongeveer 30 euro voor betaald had).
 
Jammer van je voorvelg ... heb er nog 2 staan incl. goede schijf , in de kleur grijs.
Vind 30,00 voor een gebruikte velg behoorlijk aan de prijs .
Dure Scooter straks als die klaar is .
 
Volgende keer graag hier reageren : (aangezien dat het reactie topic is)


Stja om een goede gebruikte te vinden is best wel schaars te noemen.. Zeker als die van een scooter van 2010 of zo af komt. Is toch al weer 12 jaar geleden.. Maar ik heb er ook niks aan als ik 7000km verder ben en dan de wielagers beginnen te kraken of te piepen.. Wil dan wel liever daarna gewoon verder ermee kunnen rijden zonder dat het weer continu een sleutel klusje word.

Vind 30 euro wel mee vallen een nieuwe kost ongeveer 300 euro.. Alleen wat koop je voor die 30 euro... Ook niet veel eigenlijk.

Ja natuurlijk kan je die 2ehandse velg gereed maken.. Maar dan moet ik hem laten spuiten (is de vraag wat dat gaat kosten, zal niet goedkoop zijn, plus de wiellagers moeten dan als nog eruit.) Kwa arbeid ben je zo misschien iets langer dan 1 week mee bezig, als het gewone normale leven ook weer door gaat.

Een achtervelg kan niet zo snel iets mis mee zijn als de verf gewoon goed eruit ziet, de wiellagers zitten immers in het motorblok zelf.

Dure scooter of niet, kan moeilijk na 8/10 aan spullen zeggen van ik stop er maar mee. Heb straks wel heel veel plezier van het ding.

Een EURO 5 was hier toch niet binnen gekomen.
Post automatically merged:

Ik ga even verder in het andere topic.
 
Last edited:
Update: 1-6-2022

Niet een hele grote update, maar dacht meld het wel even..

Wilde vandaag eigenlijk een vetspuit gaan halen bij de hornbach.. Zodat ik met de standaard verder kon..
Had me toch bedacht om een schaar vetspuit te kopen..
Aangezien ik geen dure wil (gebruik hem eigenlijk alleen voor de middenstandard), heb ik net maar een betere versie besteld op het i-net
Houd in, dat ik er vandaag helaas niet mee verder kan.. Maar de nieuwe vetspuit is wel onderweg.

vetspuit-eenhand-bediening.jpg


Heb er ook de flexible slag bij besteld.

flexibele-vetslang-tbv-vetspuit-300-mm.jpg


Vond deze voor het geld het eigenlijk wat meer waard. Aangezien je bij een schaarspuit best wel wat geweld nodig hebt.
En met de versie die ik besteld heb makkelijker gaat.

De voorvelg staat momenteel nog in bestelling. (heeft wel vertaging op gelopen) Had verwacht hem zeker vandaag binnen te hebben, maar dat word waarschijnlijk 21 JUNI.. met heel veel pech. Misschien zoek ik naar een andere 2ehandse voorvelg die ik er tijdelijk eronder kan zetten.
 
Update: 16-6-2022

Even weer een kleine update.

15-6 is mijn bestelling met de voorvelg geleverd. Als ik even tijd heb (misschien morgen of zo) trek ik even het ventiel vast in de velg (ja dat kan ik zelf). Alleen omdat ik geen beschadiging al weer op mijn nieuwe velg wil hebben ga ik hier niet zelf aan prutsen. (ben nog wel van plan andere bandenijzers met beschermkap te kopen) Maar met een banden machine is het werkje zo gedaan. Lagers ect zijn al nieuw, dus daar hoeft niks meer aan gedaan te worden.


Ben nog aan het tobben met de middenstandaard en de vetnippel.. Vet komt er wel eruit, maar gaat er ook ernaast. Betekend dat de vetnippel niet diep genoeg zit.. Naar mijn weten zijn er geen vetnippels met langere schroefdraad (dan 6mm lang) Mocht dit er wel zijn. Laat mij dit graag even weten, want zou mij er erg geholpen mee voelen.. Andere opties is het gat groter maken en er een draadbus erin te draaien die langer is dan het draad van de vetnippel, zodat al het vet toch naar binnen richting de pen gaat. Helaas houd dit probleem momenteel alles even tegen.
Ik kan pas verder als de middenstandaard geheel erop zit en alles moet werken zoals het bedoeld is.

Betreft de voorvelg. Denk dat ik volgende week eens even langs ga met de band (als ik er financieel er wat beter er bij zit) Dan is de band en voorwiel alvast klaar.
 
verklaar mij nu voor gek


Ga nog een speedfight 3 erbij kopen.. En ga hem waarschijnlijk zo halen.

Vond het wel een uitgelezen kans voor 500 euro.. (had het voor hoger niet gedaan)

Dat ik eerder de moeite moest doen om ergens een frame vandaan te toveren was al bijna magisch..

Maar dat iemand een 2takt Speedfight 3 met een bwj van 2015 verkoopt vind ik het nog meer.

Er zit wel een hele grote MAAR in dit verhaal.. Koop hem dus alleen voor de onderdelen.

Kan het ding er eigenlijk niet erbij hebben.. Maar me oude vivacity als reserve scooter gaat het hem niet meer worden.

Ding is zo oud en gevaarlijk dat ik hem liever niet meer gebruik.. Laatste keer dat ik ermee gereden heb leek die moeilijk, zwaar te lopen.
Net of de zuiger wat aan het klemmen was. En dan nog de gebrekkige banden vering en voorvork. De vork had anno 2012 al vervangen moeten worden en was toen al niet veel soeps.. Heb er letterlijk erg lang ermee door gereden..


Daarnaast momenteel een klein probleempje met de kisbee.. Hij rijd nog wel.. Maar het ding heeft er een slechte zuigerveer erin zitten.
In het begin merkte je het een beetje. Maar kwaaltje word steeds erger vermoed ik..

En denk niet dat ik in die kou 5 uur lang buiten ga zitten sleutelen (of het moet iets zijn wat snel te maken is.
En de kisbee kan ik zoiezo niet missen, want dat is momenteel me enigste vervoer (alweer natuurlijk)


Had eerder een peugeot new vivacity 2takt gezien van 2010 en die gene wilde er al minimaal 550 / 600 euro voor.. En dat vind ik het persoonlijk niet waard. (veel geld voor dat oude bouwjaar) plus hoe die eruit ziet.


Dus dacht koop me die speedfight (ene kanteking is dat die al 2 jaar stil gedaan heeft en niet start) Dus nou kan ik dat eerst gaan oplossen

( ik weet wel wat de procedure is van een stilstand scooter (moet zoiezo nieuwe benzine in)

Alleen moet kijken of dat het ding compressie heeft (volgens die kerel zou het ding 1000 km geleden een revisie hebben gehad (staat 12000km op de teller) (maar goed vind het natuurlijk wel vreemd dat je bij zo`n km al een revisie nodig hebt) (dus vermoed dat er waarschijnlijk wel meer aan de hand is)
Voor de rest is de kickstarter door getrapt en rondsel zou dus versleten zijn.. (heb hier uiteraard wel een andere goede kap liggen (en ster kan ik ook wel vervangen als dat moet)

Maar wil er denk ik tot midden april erop gaan rijden als ik hem aan krijg.
En dan haal ik die spug lelijke kappen eraf en dan verkoop ik deze (heb die set niet nodig)

En dan alle goede van die scooter over zetten op me 2011 frame. (heb dan nou ook het voordeel bij het demonteren van die andere, dat ik direct weet hoe deze scooter in elkaar zat en makkelijk over kan zetten op die oude.

Dus uiteindelijk hou ik een extra frame over van 2015 en een SD blok ( wilde eigenlijk al een SD blok bouwen (maar die carters alleen al kosten 400 euro ongeveer) Dus deze nieuwe scooter wil ik voor de onderdelen gebruiken. Dus uiteindelijk rijd er maar 1 speedfight 3 hier rond.

Wat bruikbaar is hou ik voor me zelf.. Wat over is gaat in de verkoop.

En om plaats te maken in de kelder.. Ga ik de rest van die oude delen allemaal verkopen.
 
Het is wel de laatste.. Ben er eigenlijk ook wel beetje klaar mee zo.

Wellicht dat ik later de new fly ook ga verkopen (maar daar moet ik momenteel even niet aan denken.)
 
Back
Top