Opbouw Peugeot speedfight 3 2takt brom 2011.

Update 6-5-2021

Vandaag zijn binnen gekomen:

+ Startmotor
+ Helmbak
+ DD achtervelg (band schijnt nog redelijk nieuw te zijn

De voorkap van het stuur is paar dagen geleden binnen gekomen.

24ste ga ik weer voor onderdelen kijken.
 
Last edited:
Update: 23-5-2021

Volgende onderdelen besteld:

967564.jpg

Nieuwe krukas (neem aan dat deze peugeot horizontaal zonder luchtpomp origineel is. 149,90 euro + 12 euro verzendkosten.
(op easyparts kost deze 256 euro of zo)

58567.jpg

Gebruikte ECU / CDI 22 euro (is de originele)


84763.jpg

Vertandings deksel 2ehands 16 euro

84763.jpg

Membraan origineel en spruitstuk voor 10 euro * gekocht voor alleen het membraan, die dingen kosten al snel 40 euro nieuw, spruitstuk word een nieuw, aangezien een gebruikte uitgelubbert kan zijn.

84763.jpg

Goedkope achter schokdemper prijs 9 euro (weet niet of dat deze lek is of slecht, zie er naar mijn mening goed uit) Maar ik was eigenlijk van plan om een originele gas geveerde nieuw te kopen, aangezien die gas geveerde nieuw goedkoper is als degene hier boven als je deze nieuw zou kopen. Schokdemper is gewoon voor even tijdelijk, zodat het blok eronder geschroefd kan worden en ermee gereden kan worden.
Mits hij toch slecht is vervang ik hem vrij vroeg voor een nieuwe. Voor 9 euro wilde ik het wel proberen gezien deze goede staat zoals die eruit ziet.

84763.jpg

Een nette gebruikte voorvelg, de achter velg had ik eerder al gekocht. Moet alleen een nieuw ventiel en een nieuw bandje op (wat ik toch al wilde gaan doen) 38 euro.

58567.jpg

En een gebruikte lucht gekoelde originele cilinderkop die van een speedfight 3 af komt.. Ik weet dat de koppen voor horizontaal en vertikaal het zelfde zijn.. Deze wilde ik voor 10 euro niet laten liggen. Cilinder komt wel een originele nieuwe op..

Alles minus de krukas was ik kwijt. 105 euro + 14 euro verzendkosten.
 
Last edited:
vervolg op hier boven een nieuwe bestelling (nieuwe onderdelen gekocht)

Ga hiervan geen fotos uploaden want dat is mij iets te veel werk.

Lijst is als volgd:

Kickstart ventilator inleg ster 1x 4,95 euro
Ventilator poelie FM PA 1x 9.95 euro
Starterkrans 1x 44,95 euro (elders zeker 52 euro of meer)
Batterij deksel 1x 4,55 euro
Rubber blok standaard 4x 3,99 euro = 15,96
Voetsteun compleet R 1x 29,65 euro (deze is helemaal compleet)
Voetsteun compleet L 1x 29,65 euro
Voorwiel as 1x 13,90 euro (bij easyparts zeker 20 euro)
Gashandvet met handv 1x 19,99 euro
Zadel scharnier 1x 3,90 euro
Pakking vertanding org 1x 6,95 euro
Pakking membraan 1x 6,85 euro

Komt nog 18 euro verzendkosten bij. Totaal 188,19 euro
 
Last edited:
Update: 27-5-2021

* Krukas van post # 23 is ook binnen gekomen. was hier 149,90 euro + 12,00 verzendkosten aan kwijt. Dus 161,90 euro totaal.

65454.jpg


Had ook nog een compleet stuur gekocht van een Peugeot kisbee Injectie (dacht 2019) Prijs 40 euro.
En nou zie ik dat de afbeelding niet helemaal klopt van het stuur dat in ontvangen hebt.. De mijne is net zo nieuw als deze, maar zitten ook de
stuur gewichten nog aan, nog zo goed als nieuw.

Dus het frame van het stuur en gaskabel bewaar ik voor mijn kisbee.

De andere onderdelen zoals stuur schakelaars en stuur gewichten ga ik gebruiken voor de speedfight 3. (zijn het zelfde bij deze) moet alleen voor de linker kant met de grijze schakelaar een ander plaatje voor vinden zodat ik deze kan gebruiken op een double disk systeem.
 
Last edited:
Update 3-6-2021

Vandaag was de bestelling binnen gekomen van post #24..
Min punten zijn dat de halfpoelie geen originele was.. En ik twijfel aan de kwaliteit van de inleg ster. Dus beiden zal ik ergens anders dan nog bestellen. Ook het handvat schijnt van een speedfight 2 te wezen... Maar voor de knoppen aan het stuur ga ik denk ik voor de domino schakelaars die ook op de speedfight 2 zitten.. Dit omdat het linker achterkapje niet bestaat voor het aller nieuwste model. Aangezien er een remklauw achter komt i.p.v een rem trommel.

Heb verder vandaag nog een bestelling geplaatst voor 3 setjes silent blocks voor het motor blok.. Die dingen worden steeds lastiger te krijgen..
Ik weet wel dat er nog een aftermarket merk is die ze nog levert. Origineel amper aan te komen.
 
Update 4-6-2021

Vandaag weer 2 dingen besteld uit Cyprus..

8678657457878.jpg

Linker kant onder het zadel *die bolletjes rechts zou reflectie van iets moeten zijn, want op de andere foto`s zag ik dit niet erop zitten.

Is een nieuwe kap.. Kostte 17,11 euro + 12,36 euro verzendkosten.. (denk dat het een opruimings artikel is waarom deze goedkoop is.
Nieuwe kost normaal 60 euro voor een zijkant.


Bij dezelfde verkoper ook meteen de rechter koplamp gekocht omdat er nog een plastic op de lamp kap zit.

6377367367.jpg

Volgens paypal heb ik hier 68,85 euro voor betaalt. Normaal bij easyparts zijn deze zeker boven de 100 euro *dacht 112 of 125 euro per stuk)


*Bestelling voor 6 x silent blocks voor de motor ophanging zijn onderweg.
 
Last edited:
Update 12-06-2021

Nieuwe bestelling geplaatst. Dit aangezien ik na de 24ste geen tijd heb om er op te wachten omdat ik maand later ga `huwelijken`
Dan geen moment om even meer pakketten aan te nemen.

Wat in de bestelling zit:

* Nieuwe digitale kilometer teller voor speedfight 3. 238,83
* Binnen stuurkap (waar ik de teller dan al kan monteren) 26,61
* 1 ringentje van een bepaalde afmeting 1,19
* Start relay origineel 8,07
* Bout / pen voor het zadel scharnier 1,26
* 2x moertjes voor het zadel scharnier. 2,70
* 3x 4x16mm schoefjes voor teller in binnen kap te schroeven 3,57
* 2x boutjes voor het zadel slot. 2,38

Totaal 284,61

De meeste montage schroefjes ga ik ergens anders bestellen want easyparts is daarin een beetje te duur.
 
Last edited:
Update: 15-6-2021

+ Kap en koplamp op Post# 28 Is vandaag binnen gekomen.

Voor beiden geen beschadigen gezien, de kap was geheel nieuw.
 
Update: 18-06-2021

Net weer een nieuwe bestelling geplaatst via de normale scooter webshop.

Daarin zitten de volgende dingen:

* Oliefilter Peugeot Speedfight3 / Vivacity3 2T origineel (ik had een kort gebruikte oliepomp gekocht paar weken geleden, en bij deze vervang ik ook direct het oude olie tussen zet filter.

*HOSE D9 L130 origineel (nieuw origineel slangentje na het oliefilter) die oude voel niet meer zo heel nieuw meer (de nieuwe zijn echt hard)

*HOSE 9 X35 origineel (nieuw origineel slangentje tussen olietank en olie tussen zet filter)

*Klem / clip Ø8.5 Peugeot origineel ( 2 clips) een voor de benzine slang op de brandstofpomp) en 1 voor op de aansluiting bij de olietank) (anders 1 reserve)

*Schroef EMB HE M6X1-30 origineel (had al iets van dit soort maat schroeven liggen ( alleen de originele hebben denk ik een behandeling gehad tegen roesten.. (heb er 5 besteld) 1 voor de bendix cap, 2 voor de startmotor en 2 voor het spruitstuk.

*HEAD CAP SCREW M6X1,00-20 origineel 2 vijsjes voor het contact slot.

*KICK DRIVEN GEAR origineel (orginele ventilator vario drive poelie)

*STARTING HUB Peugeot origineel (origineel inleg ster voor de ventilator poelie)

*PLAIN WASHER 12X22X1 Peugeot origineel (ringentje voor op de inlegster)

*Head cap screw M8X1, 25-25 origineel (4 boutjes voor de zij steps (die ik al compleet en nieuw hebt liggen)

*CLIP 8+9 origineel (een of andere clip (geen idee waar deze hoort)

*SCREW CBLX M8X1,25-25 origineel 3 secure schroeven voor de remschijf voor. (remschijf heb ik al liggen)

*Conische ring 14x29x2.5 Peugeot origineel 2 conische ringen, 1 voor de vooras en een voor de achter as.

*Schroef CBLX 4X16 origineel ( 6 normale montage schroefjes)

*DOWEL PIN 8-12 origineel ( 2 center pins voor het vertandings deksel ( heb er eventueel nog 1 nodig voor het carter deksel, maar besteld later nog wel bij.

*TELLERRAND origineel (afdekking van de km teller)


Bestelling van Post# 29 was vandaag binnen gekomen.

Er zijn wat problemen met de kilometer teller. Want bij aankomst zat er een klein vrij diep krasje in de lens van de teller bij het digitale gedeelte.
Hoop dat ik hem terug kan sturen voor een nieuwe, anders geld terug en zoek ik wel verder.
De rest van de bestelling was prima verlopen.

IMG_20210617_182221[1].jpg

Krasje is hier te zien.. Wel zeer vervelend als je er best wat geld voor betaald hebt en dan dit geleverd krijgt.


Afgelopen uur nog even bezig geweest (een beetje) met het frame.

IMG_20210617_185601[1].jpg

Olietank erop
Start relais erop gemonteerd
de 2ehandse ECU / CDI erop gezet.
Vast boutjes voor het zadel slot erin gedraaid (zo raak je niks kwijt)
En de achter beugel erop gezet.
En de oliepomp erop geschroefd. (ik heb geen idee of dat die goed erop gezet is)
Halter wat ik nieuw gekocht had, zat nog op het frame, dus heb ik laten zitten.

Als de werkbank ik de berging wat opgeruimd is eens beginnen met het blok en de krukas erin te zetten.
Post automatically merged:

Reacties mogen hier gepost worden:

 
Last edited:
Update: 22-6-2021

*Klem / clip Ø8.5 Peugeot origineel ( 2 clips) een voor de benzine slang op de brandstofpomp) en 1 voor op de aansluiting bij de olietank) (anders 1 reserve) is niet meer leverbaar. Moet ik dus iets anders voor vinden. Jammere ervan is dat de maar 8.5 is en niet gewoon 8 of 9..


* Wilde de kilometer teller eigenlijk terug sturen. (ja tuurlijk ben ik boos vanwege die kras). Ik zie dat deze km teller 2 verschillende part nummers heeft. Waarom geen idee.. Volgens diverse websites zou de teller voor 2t en 4t hetzelfde moeten zijn.. Maar durf de gok er niet om te wagen.
Waarom ik hem nou toch niet terug stuur. Heb over komende weken geen tijd om te wachten op een nieuwe die ze me dan terug sturen.
En het is een hele rompeslomp om het ding terug op te sturen (vooral de wachttijd is voor mij een nogo). Pakketje verpakken is niet zo`n probleem.. Maar denk dat de winkel toch snel de neiging heeft om de schuld bij de klant te leggen.. Of gaan misschien wel zeuren om hoe de verpakking is open gemaakt. En dat het oordeel negatief tegenover de klant zal zijn, en daarom het altijd in het voordeel is van het bedrijf. en goede redenen zullen geven niks te willen vergoeden.
En dan moet ik eerst 2 weken wachten totdat die besteld kan worden. Ben ik ook nog weer een week extra aan het wachten totdat die verzonden word. Ik heb zelf eerder ook een kras gehad op de teller van mijn peugeot kisbee, na een val dat me vriendin met de auto er tegenaan heeft gereden.. En die heb ik toen eruit kunnen poetsen met Quixx Acrylic polish nog wat spul. Aangezien het een heel klein krasje is.. (welke wel op een lullig plek zit (zat die buiten het vizier, had ik er waarschijnlijk geen probleem van gemaakt) Ik had dat spul ergens liggen hier. Maar kon het niet vinden.. Dus gisteren even een nieuwe gekocht. En ik ga er dan toch veel tijd erin steken om dat krasje toch weg te poetsen.
 
Update 24-6-2021 o_O o_O o_O :cool:

Bij deze een hele grote update.

Vandaag bezig geweest met het teller glas op post #31..
Hier voor heb ik een spulletje gekocht om krasjes uit plexiglas te verbannen..
Ik heb dit spul eerder gebruikt, dus weet ongeveer de kansen wat ik er mee heb.
Het goedje was op van de vorige keer dus heb ik een nieuwe moeten bestellen.
Vandaag binnen gekomen dus kon er gelijk aan beginnen. Momenteel ben ik zo ver dat je nog
ongeveer 1 -2% nog iets van het krasje ziet. Ik was er nog niet mee klaar aangezien ik naar de kapper moest
Maar hoop dat ik er zo nog even verder mee kan, anders even morgen of Zaterdag tijd zoeken.
Het is overigens geen wonder middel.. Even erop smeren en denken dat het meteen weg gaat.
Je moet er wel wat tijd voor neer leggen om te komen waar je wilt zijn.
Oppervlakkige krasjes zijn prima zo met de pasta en het doekje eruit te poetsen.
Bij wat diepere zal je het 1500 schuurpapiertje met de pasta moeten gebruiken om de kras weg te krijgen.

61VjbrpPMaL._AC_SL1500_.jpg



Daarnaast heb ik ook de bestelling van post#31 binnen gehad. Deze even gecontroleerd nadat ik bij de kapper ben geweest.
Ga niet verder uit leggen wat hier allemaal erin zat, anders kan ik een hele boekwerk gaan schrijven. (is overigens wel in post #31 te vinden)

Nadat ik de spullen gecontroleerd hebt, gelijk goede zin gekregen om de slangentjes en het olie filter te vervangen.
Dit dus ook gedaan.. Hierbij heb ik de oude slangen clips her gebruikt aangezien ze niet meer nieuw te koop zijn.
Na controle met het nieuwe product en de oude olie slangen, ben ik tot de conclusie gekomen dat de lange slang tussen oliepomp en filter gewoon nog goed was. Ik heb dus alleen het oliefilter vervangen (zat rommel in) en het kleine slangentje van het filter naar het olie reservoir.

IMG_20210624_184637[1].jpg


Ik heb daarna ook al vast wat 2takt olie in het tankje gedaan zodat de oliepomp in de olie blijft staan.

En toen ik daar mee klaar was.. Kreeg ik nog meer zin. Gelijk even het blok uit gepakt (kan de verpakking ook direct weer weg. En dat blok gelijk even op de werkbank in de schuur gelegd.. (erg mooi, want paar dagen ervoor was het nog een puinzooi op de werkbank.. Deze heb ik 5 dagen geleden helemaal opgeruimd zodat ik weer ruimte had om mooie dingen te doen.
Toen het blok eenmaal op de werkbank stond, toen ging de rest eigenlijk van zelf.. Krukas gelijk opgehaald en ook op de werk bank gelegd.
Begon super veel zin te krijgen.. Dus maar besloten om te zien of ik al vast de krukas erin kon zetten..

Hierbij was 1 keerring (diegene aan de vario kant) een beetje van slechte kwaliteit. Deze heb ik geprobeerd eruit te tikken van binnen uit met een inbus sleutel (een vrij dikke). Al bij 2 tikjes of zo kwam het span veertje er al eruit gefloept.. Toen wist ik al dat de keerring al slecht was. Dus gewoon maar eruit geramt, want was toch niet meer te redden.. (moet dus nog even een nieuwe halen voor de vario kant)

Van mijn krukas schuim doosje heb ik maar een paar gaten in gemaakt zodat ik daar de motorblok bouten door kan doen (weet dan tenminste waar ze zaten) En toen de carters geplitst.

IMG_20210624_171613[1].jpg

Carterpakking kwam al met het blok, even als de krukas lagers en de keerringen. In plaats van centreer busjes, maakt deze carter set gebruik van metalen pennetje die de carters op elkaar centreren. Ook zit de informatie op het lager aan de binnen kant van het blok richting de krukas.

Dus ik hoefde alleen de krukas door het lager aan de vario kant te halen.. En door middel van een krukas trekker hem door het lager getrokken op ze plaats.

IMG_20210624_171359[1].jpg

Eerst dit tooltje erop geschroefd. (heb er een voor normale dikte en nog een die dikker zijn.)

IMG_20210624_171251[1].jpg

Dan de trekker set erop.. Sleutel 10 op het uiteinde van de draadstang en sleutel 22 op de moer.. Het is een kwestie van draadstang vast houden.
En met alle tijd en beetjes de moer steeds strakker draaien, totdat de krukas begint te schuiven door het lager.

En een paar minuten later zit die al in het eerste helft.

IMG_20210624_171258[1].jpg


Daarna doe je precies het zelfde met het andere helft.

IMG_20210624_171537[1].jpg

IMG_20210624_171801[1].jpg

Tooltje weer erop. En dan draai je het carter helemaal tegen het andere. Met de pakking er tussen en de centreer pennen op de juist plaats.
Als het carter weer tegen elkaar zit, dan draai je alle carterbouten er weer erin. En dan zit hij weer in elkaar.

IMG_20210624_173401[1].jpg

Aangezien ik de krukas niet helemaal door de vario kant getrokken had, zat de krukas wat vast. Want het rechter carter zat klemmend tegen de krukas aan. Hierna met de krukas tool de krukas nog iets verder richting de vario kant gedaan.. Hij liep al beter en aardig losser dan ervoor.
Ik heb dit verder zo gelaten, dit loop verder wel los. Bij wiel lagers is het bij montage ook zo dat als ze nieuw zijn redelijk nog wat stroef loopt.
Maar bij het (in)rijden of draaien van de motor loopt dit wel los.

Voor de rest wat losse dingen in het blok al gedaan, want dan raak ik het niet kwijt.

IMG_20210624_182404[1].jpg

Hier zit het blok in elkaar.. En pakking restanten verwijderd.


IMG_20210624_184650[1].jpg


En hier met de nieuwe losse onderdelen..
Ik heb er alleen nog geen vario voor, maar die komt er binnen kort ook nog.

EDIT: 22:06


Teller glas heb ik ook weer krasvrij gekregen en inmiddels alle delen in elkaar geschroefd.

IMG_20210624_215017.jpg

En achterkant

IMG_20210624_215059[1].jpg
 
Last edited:
Update: 21-7-2021.

Mijn vakantie zit er bijna op.. En het geld komt hopelijk spoedig weer binnen.
Daarom al vast een nieuwe bestelling geplaatst.
Wil mijn verlichting eigenlijk wel al vast compleet kunnen maken en al beginnen met kappen op te sparen.

Volgende besteld.

* Zwarte kap onder de stuurkap (dat is die kap die boven de koplampen zit)
ca3718f77f8ba3f11a4fd438662778d88b2263c3.jpg



* Een nieuwe linker keering voor de krukas kant (de oude was eigenlijk al defect bij gebruik. Vond 6,55 euro wel wat te duur, hier voor 1,50 euro.
* Linker knipper licht (de rechter had ik al)
8c9eb65e6b81e92f8205004ab145259e2ef3faab.jpg


* En een zwarte spartbord.
c0f42316a15163c1740466fef79d34693f8ab013.jpg



Totaal 258,65 euro.
 
Last edited:
Update 24-07-2021

Bestelling van post #33 vandaag binnen gekregen.

* Zover ik gezien heb geen reflectors op de voorwielkap
* Geen sticker noch leeuw op de stuurkap..

Dus daar kan ik nou ook weer achteraan.
 
Last edited:
Update 24-07-2021 om 23:51

Nieuwe bestelling geplaatst bij de online webshop.

Zit het volgende in:

+ Screw Ep Emb. H M6x1-16 D8x5 ( 2 stuks) plastic kapje onder voorvork.
+ Cilinder voetpakking ( 1 stuks)
+ Dowel Pin 8-12 ( 1 stuks) (had al 2 voor vertandingsdeksel) deze is voor carterdeksel)
+ Rooster Links Zwart (rooster links achter (achterkap)
+ Rooster Rechts Zwart ( rooster rechts achter (achterkap)
+ Plain Washer14x27x0,5 ( 2stuks) vulring vertanding.
+ Stand Pivot Bolt L 165 ( 1 stuks) pen voor middenstandaard.
+ Stand Spring ( 1 stuks) veer voor middenstandaard.
+ Pin 1,8-28-3,5 (1 stuks) borg clip middenstandaard.
+ Rondelle De 10.5x22x0.5 (1 stuks) ringetje voor midden standaard.
+ Rubber Washer 10x20x2 ( 1 stuks rubbere demper ring midden standaard.
+ Nut Fi H M14x1,50 ( 2 stuks) Voorwielas en achterwiel as moer.
+ Rear Hub ( 1 stuks achter wiel adapter Hub voor Double disk)
+ Screw Cblx M8x1.25-18 Micro ( 5 stuks) boutjes voor remschijf achter.
+ Rooster Voor Links Zwart ( rooster links voor zijkap)
+ Screw Cblx M5x0.8-25 ( 1 stuks) Schroef voor bobine frame montage oud model.
+ Inner Box Cover Lid ( 1 stuks) Afdekplaatje beenschildkap.
+ Rooster Voor Zwart ( voor kap rooster voor speedfight 3 air cooled (dicht model)
+ Floor Board ( onderkap frame achter zijde boven achterwiel
+ Fan Cover ( ventilator kap Air cooled cilinder)
+ Rooster Voor Rechts Zwart ( Rooster rechts voor zijkap)
+ Driven Pulley ( originele vario (fabriek)
+ Joint A Levres 20-30-7 ( nieuwe krukas keeringen vario kant)
( had recent bij mijn vorige bestelling een verkeerde gekregen, dacht voor 1,50 euro lekker goedkoop uit te komen (met de maat 20-30-5 (ipv 20-30-7.)
+Clip ( een clipje ergens onder aan de carterkap )




En ook het volgende nog gekocht:

s-l1600.jpg


Hopelijk komen die originele boutjes er ook erbij. Kan die gelijk opmeten.
Lange zijn van de stator en korte van de pickup.

50 euro stator incl verzending.

281,16euro voor de grote bestelling.
 
Last edited:
Update 29-07-2021


De stator en de boutjes op post #35 is vandaag binnen gekomen.

Eindelijk de boutjes kunnen opmeten van de stator die er origineel erin horen.

Boutjes voor de pickup zijn M6 x 16mm (zeskant flensbout dop 8)
Boutjes van de stator op het carter zijn M6-1.00x25 mm (zeskant flensbout dop 8)

Daarna gelijk erop gemonteerd.

IMG_20210729_163210[1].jpg

Moet alleen nog even kijken voor de boutjes voor de ventilator.
 
Update:

Ik dacht laat ik even het ongeveer bij elkaar optellen wat ik er momenteel er al aan kwijt ben aan al deze onderdelen.

SCHRIK NIET! 3003,69 euro volgens mij berekening en dat is dan nog maar bescheiden berekend.

Ik ga er overigens er wel mee door om het af te maken.. En daarna ben ik er ook goed klaar mee ook.
( ik wist dat het veel ging kosten) maar heb wel gewoon een baan en kan dit wel bekostigen) Maar leuk is anders even op dit moment.
Maar vind dat als je ergens begint dat je het ook moet afmaken. Ik wil wel dat die volgend jaar rond maart a mei wel klaar moet zijn anders word het te lang dradig. Voor mijn gevoel heb ik overigens niet zo heel veel dingen meer nodig.

Wat ik van de kappenset dan nog moet hebben is:

+ Voorkap (waar de verlichting in zit
+ De voor zijkappen
+ De onder kappen
+ De rechter zijkap strookje rechts (als je op de scooter zit)
+ De achter zijkappen.
+ Spoiler ding wat op die beugel moet
+ Achter spartbord.


Daarna heb ik nog de remmen nodig.
En nog de voorvork met het gehele balhoofdlager set erbij (zijn 3 apparte setjes)
 
Last edited:
Update 6-8-2021

Bestelling op post#35 is ook 4 dagen geleden binnen gekomen.

- De vario erin gezet om de spullen bij elkaar te houden
- Busjes in de vertanding deksel gedaan pakking erop gemonteerd en ben nou bezig om de ingaande primaire as schoon te maken.
De vertanding heeft in de kelder gelegen en heeft wat lichte roest vlekjes gekregen. Paar dagen geleden de vertanding in de ontvetterbak schoon gemaakt.. Ik heb ook al nieuwe shim ringen liggen voor de vertanding. Ik heb alleen nog de M6x25 6kantflens boutjes nodig (ook voor de startmotor) Heb wel een bedrijf gevonden die zoiets kan leveren (alleen het bedrijf is niet heel betrouwbaar) dus het is nog even een gok)(uiteraard wel met paypal betalen zodat ik het geld kan terug eisen.

Als ik de boutjes hebt (word wel een lastige) kan de vertanding gemonteerd worden. En de achter hub kan op de as.
Ben ook al aan het orienteren om de originele cilinder en wat nodig is voor montage te bestellen (zodat het blok af gemaakt kan worden)

Wil namelijk wel iets snel klaar kunnen hebben.
Met de aanschaf van de spullen gaat het verder wel goed. Alleen er gaan zeker nog wat maanden overheen voordat ik alles heb en gelijk kan monteren.

Voor de pickup heb ik nodig M6 x 16
Stator M6 x 25.

Denk dat vertanding, spruitstuk en koelkappen voor de cilinder ook M6x25 nodig hebben. Want bij de koelkappen leek mij M6x30 wel iets te lang.

Voor het spruistuk hou ik het gewoon wel op Inbus M6x25 net zoals bij minarelli horizontaal. Dus heb ik namelijk vol op voorraad in de schuur.
Maar vind dat je bij peugeot voor de rest beter gewoon die zeskantflens boutjes moet hebben.
 
Update 23-08-2021

Nieuwe bestelling geplaatst.

- Nieuwe voorvork
- Rubbere band voor de helmbak.

Wil de voorvork eerst hebben aangezien ik hem goedkoper kan krijgen waar ik hem gekocht hebt dan bij easyparts ect.
Wil snel de corona crisis nog even voor zijn..Voorvork is wel het belangrijkste op dit moment.

EDIT: 24-8-2021

- Net nog wat M6x25 mm boutjes ergens besteld. Nou maar afwachten of de gelevert worden.
 
Last edited:
Update 25-08-2021.

Heeft niet lang geduurt, maar de bestelling van de voorvork was ineens binnen.
Zit nog een carter centreer pin bij en die rubbere ding voor de helmbak af te sluiten tegen water.

Ben over 3 weken weer van plan om een bestelling de deur uit te doen. Moet even zien welke dingen nou belangrijker zijn.
 
Last edited:
Back
Top