Op zoek naar retro scooter met €600 budget.

Mijn advies is vooral als je iets wilt gaan bezichtigen neem iemand mee die er ook verstand van heeft. Zo verkom je voor een verrassing te komen staan.
 
Er is maar 1 scooter die ik 2 keer heb gekocht, een Vitality 4t. Dat komt mede doordat het een testplatform was voor mijn kymco 4t onderdelen, maar daarnaast was het gewoon een goede scooter. Ik rijd er ongeveer 20k mee voordat ik ze wegdoe (zijn dan overigens in goede staat) , ze staan altijd buiten geparkeerd ook.
Typisch kymco dingetje (elk model) : remklauw kan vast gaan zitten na een paar jaar. Schoonmaken, reviseren of vervangen. Verder geen zwakke punten. De kwaliteit van zo'n kymco is in ieder geval stukken beter dan een recente Peugeot, die roesten al in de folder sinds ze in China worden gemaakt.

Ik rijd ook recente piaggios, new fly en op dit moment New liberty. Ook dit merk heeft zijn eigenaardigheden. Waarom moet een piaggio contactslot altijd vol water zitten na een flinke hoosbui? Ik blijf slotspray spuiten. (allebei de scooters). Remkabel verroest na 3 jaar (liberty). Carter kap van een piaggio zit altijd muurvast en centreerbussen gaan vastroesten. Boutjes sneller naar de haaien dan bij kymco. Met alle huidige a-merk scooters heb je af en toe wat niet regulier onderhoud, maar grote problemen hoef je niet te verwachten. Hoewel... Van mij liberty (injectie) gaat het blok steeds slechter lopen en is geen touw aan vast te knopen wat daar de rede van is. Ding is heeft net 12k gereden. Piaggio 50cc 4t injectie is niet feilloos helaas. Zie ook: https://www.scooter-groothandel.nl/technische-weetjes
 
Last edited:
Mijn advies is om een Piaggio Zip 4t vanaf 2010 of hoger aan te schaffen. Die kan je al makkelijk vinden met onderhoudsboekjes voor ~€750. Daarna kan je zelf een onderhoudsbeurtje uitvoeren om zo goedkoper uit te komen. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar ook omdat je er veel van kunt leren.

Succes!
 
Back
Top