Janick1001
Member
Mijn zip 4t blok is helemaal uit elkaar geweest en terug opgebouwd. Alleen weet ik niet zeker of alles nu terug goed op tijd staat.
Een concreet antwoord kan ik online niet vinden...
In een werkplaatshandleiding staat het volgende:
coincides with the Pick-up reference mark as
shown in the figure.
Make sure that the reference point on the camshaft
command crown is aligned with the reference point
on the head as shown in the second figure.
If the reference is opposite the indicator on the
head, turn the crankshaft once more as the piston
must be at the TDC of the bursting phase.
Opzich niks moeilijk aan, alleen weet ik niet of ik het bovenste dode punt van de compressieslag of de uitlaatslag heb. Iemand enig idee hoe ik alles correct op tijd krijg?
Alvast bedank!
Een concreet antwoord kan ik online niet vinden...
In een werkplaatshandleiding staat het volgende:
Checking the ignition timing
Turn the flywheel clockwise until its 2nd notchcoincides with the Pick-up reference mark as
shown in the figure.
Make sure that the reference point on the camshaft
command crown is aligned with the reference point
on the head as shown in the second figure.
If the reference is opposite the indicator on the
head, turn the crankshaft once more as the piston
must be at the TDC of the bursting phase.
Opzich niks moeilijk aan, alleen weet ik niet of ik het bovenste dode punt van de compressieslag of de uitlaatslag heb. Iemand enig idee hoe ik alles correct op tijd krijg?
Alvast bedank!