Op tempratuur slecht door trekken¿!

Sand3r

Well-Known Member
Hee mensen,

Als me scooter koud is trekt ie gewoon goed in 1 keer naar ze top.
Maar zodra me scooter warm is ( na 15 min rijden ofzo) trekt ie de eerste 5 km gewoon goed en daarna gaat ie wat lager in ze toeren en rijd ie duidelijk zachter.
Kan t wezen dat me drukveer op is ofzo? dat ie bij de hitte slapper word oid?

Mvg Sander

Yamaha Slider
Setup std.
Power one vario
Onbegrensde uitlaat
17,5 carb
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zit er een witte in.. Zal wel gewoon std zijn denk ik??( 2de hands gekocht nooit andere in gedaan)
Wat voor veer zal in de goede richting zijn voor mijn setup?

Warm afgsteld, Rollen en carb maar drukveer dus niet.

En dan nog wat, Me scooter trilt afentoe. Zoevend trillen, Beetje moeilijk in woorden te uit teleggen. Het lijkt hier op:
Als je de velg van een auto ziet draaien, draaid ie de tegen gestelde richting in (gezichtbedrog dus) En gaat later de goede kant mee draaien.. op zoon gevoel trilt ie zoals je dat wiel ziet draaien zou maar zeggen:p Dus het trilt herhaaldelijk en dan steeds sneller.
Haha:) beetje vaag maar hoop dat jullie me snappen.

Ik denk zelf dat t een lager is oid. Krukass draaid soepel zonder speling lagers van me vertanding lopen naar mijn ide ook soepel. Waar zou het eventueel aan kunnen liggen?

Grt Sander
 
Sand3r said:
Ik denk zelf dat t een lager is oid. Krukass draaid soepel zonder speling lagers van me vertanding lopen naar mijn ide ook soepel. Waar zou het eventueel aan kunnen liggen?

Grt Sander


Spreek uit ervaring nu :D

Je kan niet voelen of je krukas lagers kapot zijn gelopen.

Dat voel je pas als je krukas uit je blok ligt

Ookal denk je dat het soepel gaat

Voor het afstellen zou ik hem gewoon even warmrijden en dan afstellen gewoon nog een keer en een Gele Drukveer nemen bijv.
 
de drukveer zou moeten willen ,maar maakt ie niet gewoon teveel toeren op top? dat trillen wat jij noemt lijkt mij namelijk iets met de overbrenging]

wat voor rollen zitten erin?
 
Back
Top