oordopjes onder helm en oranjerood achterlicht?

Status
Not open for further replies.

SatanIV

Well-Known Member
1:Ik heb een peugeot fox, daar heb ik pasgeleden een oliekleurig achterlichtkapje op gezet en de lampies rood geverfd met glasverf maar nu is het licht niet helemaal rood, meer een beetje oranjerood.
Valt dat onder ondeugdelijke verlichting?

2:Ik heb altijd mijn Ipod aan op de brommer, kan ik daar een boete voor krijgen?


SatanIV
 
Advertisement - register to remove this

1. Ligt aan de humeur van de agent, als ie een leuke bui heeft heb je geluk, anders kan ie je een boete geven.

2. Moet je ff op de tabel van justitie kijken. Slim is het iig niet.
 
je mag muziek hebben op je brommer. En je achterlicht moet roodlicht schijnen wit licht is verboden,dus ook als je remlicht/achterlicht voor een deel rood is en voor de rest wit hij moet compleet rood licht schijnen
 
en als de agent helemaal wil gaan zeiken moet er een E keur op het lichtglaasje staan.
dat staat dus als niet op een wit glaasje

oordopjes is niet slim. denk maar aan geluiden om je heen wat levens kan redden. (sirene) wat je niet hoort of heel laat enzo....
 
Trouwens, als de agent vind dat je met oordopjes in een gevaarlijke situatie veroorzaakt, krijg je een boete voor roekeloos rijgedrag.

Op je 1e vraag, rood is rood, denk dat je zelf wel reeel kan inschatten of je het zelf acceptabel zou vinden? Rood = rood en geen oranje :)
 
1.

een achterlicht dient ROOD licht uit te stralen. een rood/wit licht door afbladdering van coating oid is niet toegestaan.

een rood P21/5w lampje is gewoon te bestellen/te koop bij een automaterialenzaak. deze schijnen wel echt rood.

koplamp dient wit OF geel licht uit te stralen
achterlicht dient ROOD licht uit te stralen.
remlicht dient rood OF amberkleurig te zijn
knipperlichten dienen,
voor: amberkleurig OF wit te zijn
achter: amberkleurig OF rood.

bij gecombineerd rem/achterlicht dus rood.
elke afwijking van dit lijstje is boete
dus groen geel roze paars blaauw etc.


2.
niet verboden maar ook niet slim.
zet hem niet te hard, door de helm verpest je je oren nog eerder.
 
Last edited:
het moet rood zijn, rood = rood en niet oranje-kleurig want dan kan je er een boete voor krijgen zoals al vaak is gezegd
 
Ow sorry, was vergissing, dus {! ROOD, ik ga zometeen, voordat ik naar me werk ga effe langs de sloop in Dordrecht om Rode lampies te halen...:p

Alleen, ik ben helemaal verslaafd aan muziek dus, ik moet me ipod meenemen...

Bedankt allemaal.
 
Een agent zei ooit tegen mij (3 jaar terug toen ik een boete van 205€, dat terzijde) dat je oranje knippers moet hebben. De kappies moeten oranje zijn, ik had blauwe waar ik overigens geen boete voor kreeg.
 
zolang er oranje licht uitkomt mogen ze er niet voor schrijven.
of ze moeten het op het eu keurmerk gaan gooien.

wat ik tikte qua LICHTkleur (niet vd kapjes dus) komt direct uit de artikels waar de politie zich aan moet houden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top