Vorige week 2 pijpjes gebouwd voor het 2 cil 2t 500cc rotax blok van de hovercraft die we op school aan het maken zijn.
Ze zijn gemaakt voor zo'n 8000 toeren, het toerental waarop de fan, na de vertanding, het meeste lucht opbrengt.
Ik heb de uitlaten recht gemaakt, ze moeten nog verzaagd/verlast worden. Dit heb ik gedaan omdat het nog niet precies duidelijk is hoe ik ze laat lopen over de hovercraft.
hier 1 van de 2
de originele uitlaat is 1 uitlaat voor 2 cilinders, dus ik ben benieuwd hoeveel verschil deze pijpen gaan maken
Met std pijp geeft het blok zo'n 60pk af
De diameter aan het mondstuk lijkt erg klein, maar de header is daar ovaal, dit om zo beter aan de uitlaatpoort aan te sluiten
Ze zijn gemaakt voor zo'n 8000 toeren, het toerental waarop de fan, na de vertanding, het meeste lucht opbrengt.
Ik heb de uitlaten recht gemaakt, ze moeten nog verzaagd/verlast worden. Dit heb ik gedaan omdat het nog niet precies duidelijk is hoe ik ze laat lopen over de hovercraft.
hier 1 van de 2
de originele uitlaat is 1 uitlaat voor 2 cilinders, dus ik ben benieuwd hoeveel verschil deze pijpen gaan maken
Met std pijp geeft het blok zo'n 60pk af
De diameter aan het mondstuk lijkt erg klein, maar de header is daar ovaal, dit om zo beter aan de uitlaatpoort aan te sluiten