ook aan de uitlatenbouw

kawaracer

LBT member
Vorige week 2 pijpjes gebouwd voor het 2 cil 2t 500cc rotax blok van de hovercraft die we op school aan het maken zijn.
Ze zijn gemaakt voor zo'n 8000 toeren, het toerental waarop de fan, na de vertanding, het meeste lucht opbrengt.

Ik heb de uitlaten recht gemaakt, ze moeten nog verzaagd/verlast worden. Dit heb ik gedaan omdat het nog niet precies duidelijk is hoe ik ze laat lopen over de hovercraft.

hier 1 van de 2
uitlaat_rotax500twin.jpg


de originele uitlaat is 1 uitlaat voor 2 cilinders, dus ik ben benieuwd hoeveel verschil deze pijpen gaan maken
Met std pijp geeft het blok zo'n 60pk af

De diameter aan het mondstuk lijkt erg klein, maar de header is daar ovaal, dit om zo beter aan de uitlaatpoort aan te sluiten
 
Advertisement - register to remove this

<MSSH>
Verwerk je er ook nog een demper in?
Volgens mij geeft die anders een behoorlijke herrie.
</MSSH>
<ggdrctmv70cc>
Is hij niet wat smal en kort voor een 500cc blokje.
Wil je dat blok ergens anders onder gaan hangen?
Of wil je gewoon zo veel mogelijk Pk's uit dat hovercraftje trekken?
</ggdrctmv70cc>
 
Originally posted by ggdrctmv70cc
<MSSH>
Verwerk je er ook nog een demper in?
Volgens mij geeft die anders een behoorlijke herrie.
</MSSH>
<ggdrctmv70cc>
Is hij niet wat smal en kort voor een 500cc blokje.
Wil je dat blok ergens anders onder gaan hangen?
Of wil je gewoon zo veel mogelijk Pk's uit dat hovercraftje trekken?
</ggdrctmv70cc>

t is dubbele 250. Als je pijp van een 250 crosser bekijk (die qua max koppelgebied ook rond de 8k zit) kom je er ook achter dat diameter weinig groter is als van 125, alleen uitlaat is stuk langer >> lijk alsof hij smaller is :p
 
Mijn uitlaat ziet er ook ongeveer zo uit. :) Alllen andere maten(duh). Ik moet de bocht op dezelfde manier maken. Maar hoe heb jij hem berekend of ontworpen? (software/boek/ervaring)
 
ik heb m gemaakt volgens een paar formules en richtlijnen van G. Bell.
Ik heb m niet 'uit ervaring' gemaakt, want dit zijn me eerste uitlaatjes:+

Deze uitlaat moet vooral een brede powerband geven, vandaar dat de baffle vrij langgerekt is.


Er komt natuurlijk nog een tailpipe en demper op, maar dat doe ik pas als de rest van de uitlaat al verlast is.
 
Originally posted by kawaracer
ik heb m gemaakt volgens een paar formules en richtlijnen van G. Bell.
Ik heb m niet 'uit ervaring' gemaakt, want dit zijn me eerste uitlaatjes

Je hebt toch wel vaker een uitlaat onder je brommer gehad, je kan daar ook aan meten en kijken welke uitlaten werken :p ;)
 
Back
Top