Ontsteking stuk zip 2000

danzl

Well-Known Member
In mijn vorige post had ik het probleem dat de verlichting niet werkte.

Daarop heb ik alles doorgemeten, spanningsregelaar vervangen en uiteindelijk de ontsteking want daar zat het probleem.

Bij de connector van de spanningsregelaar moet je als hij losgekoppeld is tussen pen 2 en 6 tussen de 20-25vac meten.
Bij de vorige ontsteking kwam daar maar 10-12vac uit.
Daarop heb ik de ontsteking vervangen afgelopen woensdag en toen werkte alles perfect.

Tot vandaag, als ik nu meet heb ik weer 10-12vav

Iemand enig idee hoe dat kan komen?
 
Advertisement - register to remove this

Dit kan een slecht contact zijn in de twee draden tussen je stator en je spanningsregelaar dus deze even Ohms meten inclusief de connector van je stator.

Een andere mogelijkheid is dat de boutjes waarmee je de koelvin op je vliegwiel vast zet, te lang zijn en deze de wikkelingen raken van je stator waardoor deze defect gaat.
 
Bedankt voor de reacties, maar ik ga het zekere voor het onzekere nemen en zelf een compleet nieuwe kabelboom maken dan weet ik 100% zeker dat die goed is
Post automatically merged:

@ sparky de schroeven van de koelvin zijn de juiste lengte, die heb ik gecontroleerd
 
ik ga het zekere voor het onzekere nemen en zelf een compleet nieuwe kabelboom maken dan weet ik 100% zeker dat die goed is
Is de huidige kabelboom dan zo slecht?
Het maken van een nieuwe kabelboom is technisch niet zo moeilijk als je wat elektrische kessis hebt, maar het probleem is altijd de goeie connectoren vinden anders wordt het een beunproject met kroonsteentje en andere ondeugdelijke spullen en daar word je ook niet blij van.
Verder moet je alle kleuren draad hebben die ook momenteel op jouw scooter gebruikt worden anders zie je straks door de bomen het bos niet meer vooral als je weer een elektrische storing krijgt.
Mij lijkt het makkelijker en beter het echte probleem te vinden en dit op te lossen.

Tot vandaag, als ik nu meet heb ik weer 10-12vav
Ook op de connector van je stator?
 
Gisteren de complete kabelboom eraf gehaald, deze nagekeken en waar nodig nieuwe stukken draad ertussen gezet en alles opnieuw ingetaped.

Vervolgens alles door gepiept en ook gekeken of de connectors bergen valse massa maakten, dit was niet het geval.

De bougie kabel en dop vervangen voor een nieuwe.

Scooter gestart en alles werkte.

Spanning vanuit de strator was 20-25vac

Toen probeerde ik hem opnieuw te starten en toen starte hij erg slecht, uiteindelijk weer aan de praat gekregen maar toen was het probleem weer terug

Spanning strator 9-17vac

Hij start nu wel weer perfect maar de spanning is niet goed en de ohm waarde tussen rood en groen moet 900-1100 zijn en die is 1145

Het vreemde is dat hij het zaterdag de spanning 12-17 vac was en gisteren voor even 20-25 en later weer 9-17

Ik begrijp het niet meer
 
Dat is dus een teken dat ergens een breuk of slecht contact zit tussen stator en de connector van de spanningsregelaar.
Dus als je de twee draden Ohms gaat meten ook eens met de draden bewegen en kijken of de weerstand niet varieert.

MAW, niet doorpiepen maar echt de weerstand meten.
 
Dat ga ik vanavond uitproberen.

Ik heb gister alles doorgemeten maar inderdaad niet met de draden bewogen en toen gemeten.

Word vervolgd
 
Hoe simpel kan het zijn, bedankt sparky.

Het is inderdaad een kabelbreuk, als ik wiebel met de kabelboom gaat het licht aan dus waarschijnlijk ergens in de blauw/grijze draad een breuk.

Iedereen weer hartstikke bedankt voor alle hulp
 
Back
Top