ontsteking slaat over

Woodsy

Well-Known Member
k wouw onlangs gaan vlammen na het warm rijden / inrijden van mijn nieuwe cilinder.. en de eerste gas reactie is goed, hij trekt lekker door... maar na een meter op 20 heb die vol gas wel gezien, en gaat die vreemd stotteren etc.

k heb al geprobeerd met verschillende carb afstellingen / 78 op std. filter + 80 / 82 op std. filter en 92 tot 99 op powerfilter, carburateur is 17.5...

als k hoge toeren vermijd rijd die echt heerlijk, en met gas spelen gaat ook, maar zowdra die stukje ( 20 meter max. ) op hoge toeren rijd slaat naar mijn gevoel de ontsteking over

k heb al meerdere bougies geprobeerd, k heb wel een killswitch op de rooie draad ( pick up -> bobine ) zitten maar die is goed geisoleerd weer + alle stekkertjes heb k ook goed geisoleerd... De massa van de killswitch + Bobine zit op mijn carterkap, ergens anders proberen eventueel ? iemand tips waar te plaatsen op blok ? massa van bobine op frame maakte vreemd genoeg geen verschil

Bougie is ngk 10 ( 2 geprobeerd ) + malossi w34 ( 2 geprobeerd )

cilinder is een athena ( 13.4k tpm ), bougiedopje is van champions.. ontsteking is standaard maar nog helemaal goed, en hij trekt dat echt wel een tijdje :s

- Niet vervroegd


Iemand een idee waar te zoeken ? kabel / kapje / massa / of toch carb.. ? membraam overigens nieuwe plaatjes etc. allemaal goed
 
Advertisement - register to remove this

Ga eens kijken wat je ziet als je je kop eraf haalt misschien wel productie fout (pingelen) door te hoge compressie noem maar wat. Misschien ontsteking wel niet juist omdat doppler iets vervroegt noem maar wat, want de informatie is niet erg diepgaande die je geeft. En ik moet zeggen dat ik met een powerfilter en een 17.5 op een athena vlinder en ook ovaal toch wel minimaal een 110 sproeier nodig had, dus ff alles tjecken gewoon. Cylinder eraf. Controleren van keringen, valse lucht, mengsel lekken van het carter enz enz. Zijn vele dingen. Dus begin maar met tjecken van keringen:

Gewoon ff 2 nieuwe halen voor 5 euro en erin zetten.
Controleer je carter op lekkage tussen de carterdelen
Valse lucht tjecken hand op carburateur en moet dan direct uit gaan
Dus ga zo maar door
 
bastenj bedankt, k ga een aantal dingen checken, maar carters hebben hele tijd goed gereden, en ze waren lucht dicht altijd.. zal morgen eventjes hand op filter houwden, kijken wat die doet :)

compressie verhouwding is goed, 0.7mm squish die word aangeraden zit k op, en rij met euro 98 ( rond de 97 word aangeraden in boekje )

@ Okakel, heb je niets beters te doen ofzow... beantwoord de vraag of niet.. en ga niet omdat je geen verstand ervan hebt beetje lomp lopen lullen beginners forum...
 
Back
Top