ontsteking puch maxi

tjappie

**phantomf12**
ik heb nieuwe contactpuntes en condensator gehaald voor m'n maxi ontsteking. Hij deed het nog steeds niet dus ik een bobine van een andere ontsteking overgezet. Toen deed hij het wel, een mooie sterke vonk. Dus ik de bougie in cilinder gedraaid en kicken maar hij deed nix. Bougie er weer uit, vonk checken.... geen vonk meer.

nou doet hij het dus weer niet, is de bobine doorgebrand ofzo of waar kan het aan liggen?

thnx, jasper
 
Advertisement - register to remove this

contactpunten en condensator van puch geloof ik. Ik weet dat bosch beter is maar die hadden ze niet. verder heb ik geen nieuwe spoel gebruikt maar een andere van een ontsteking die ik nog had liggen..

vandaag weer een andere bobine geprobeerd van een vriend van mij maar dat hielp ook nix...
zal de condensator dan weer doorgebrand zijn ofzo? kan er ergens kortsluiting zitten dat hij zichzelf kapot maakt?
 
bougiedop ook goed?

ik heb vaker meegemaakt dat nieuwe imitatierommel gewoon slecht of niet vonkte , het KAN daar dus aan liggen.

verder is het belangrijk dat je punten schoon zijn , even met een schoon stukje dik papier door de punten heen gaan , zo maak je de punten schoon dus.

en hij moet op 0,4 staan , 0,4 moet er redelijk makkelijk doorheengaan , 0,5 net niet.
 
ja heb ze nog schoon gemaakt, bougie dop is ook nog goed.

het vreemde is dat hij heel goed vonkte toen ik die nieuwe condensator en contactpuntjes erop had gezet en dan hij nu ineens weer niks doet..
 
die zwarte kabel mag GEEN massa maken daarme zet je hem uit
als die massa maakt dan vonkt die niet meer

dus kijk ff na of je zwarte kabel nerges massa maakt
 
ja die ziet sowieso los, heb ook nog geen schakelaartje ofzo dus die komt gewoon los uit me ontsteking en maakt ook geen contact met m'n blok ofzo.. zover was ik nog wel :)

ik krijg vanavond nog een andere ontstekking van een vriend van mij die ik maar ff ga proberen, als die het wel doet ga ik lekker daarmee verder...
 
ja die ziet sowieso los, heb ook nog geen schakelaartje ofzo dus die komt gewoon los uit me ontsteking en maakt ook geen contact met m'n blok ofzo.. zover was ik nog wel :)

ik krijg vanavond nog een andere ontstekking van een vriend van mij die ik maar ff ga proberen, als die het wel doet ga ik lekker daarmee verder...

o.k. , dat sluit dus kortsluiting in je schakelaar of kabels al uit.

is het zwarte kabeltje niet toevallig IN het blok doorgesleten oid?
 
Back
Top