ontsteking kapt af

Eger

New Member
Hey allemaal,
Ik heb gister lichtere rollen in mn 70cc zip 2t gedaan. Hierdoor maakt die meer toeren en ben er achtergekomen dat er ergens iets van een begrenzer inzit. Als ik nu volgas rij kapt die de ontsteking bij 50kmh af en kan ik niet harder rijden. Het lijkt op een euro begrenzer omdat die gwn stopt met vonken. Ik heb hele dag gezocht maar er zit niks van een kastje of een losse kabel tussen de ontsteking en de cdi/ bobine. De cdi is origineel Piaggio. Weet misschien een van jullie wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

hoe weet je dat hij stopt met vonken? Heb je wel een goede uitlaat erop zitten?
Ja er zit een yasuni r onder. Als ik nu de 50 bereik kom ik niet meer vooruit en komt een een knal uit de uitlaat. Er gebeurt hetzelfde alsof ik het contact aan het uit zet tijdens het rijden.
 
Heb je geen overslag van bougiekap/bougiekabel naar massa en is het porceleine gedeelte van je bougie niet vuil?
Bij hoog toerental is de ontsteekspanning namelijk hoger dan bij een laag toerental en kans op overslag ook veel groter.
Het best checken in het pikke donker zodat je de vonken ook goed kunt zien overspringen.

Het liefst niet bij volle Maan. ;)
 
Last edited:
Back
Top