Ontsteking kapt af bij bepaalde snelheid

Eger

New Member
Hey allemaal,
Ik heb gister lichtere rollen in mn 70cc zip 2t gedaan. Hierdoor maakt die meer toeren en ben er achtergekomen dat er ergens iets van een begrenzer inzit. Als ik nu volgas rij kapt die de ontsteking bij 50kmh af en kan ik niet harder rijden. Het lijkt op een euro begrenzer omdat die gwn stopt met vonken. Ik heb hele dag gezocht maar er zit niks van een kastje of een losse kabel tussen de ontsteking en de cdi/ bobine. Weet misschien een van jullie wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zit je bougiedop er wel fatsoenlijk op?

Maakt je bougiekabel wel goed contact met bobine en bougiedop?

Heb je al eens gekeken naar de bougiekabel en dop in het donker, wellicht heb je overslag.
Is je bougie nog in orde?

Zitten alle connectoren die met het hele ontstekingssysteem te maken hebben wel goed in elkaar geklikt en maken die ook goed contact?

Want wat ik hoor heeft niks te maken met een begrenzer of iets degelijks, je vonk valt gewoon weg.
 
Last edited:
Ja ik ga morgen even goed kijken maar toen ik net vanmiddag keek zagen alle kabels er goed uit. De pickupkabel was ook nog goed geïsoleerd.
Bij mij was dit omdat de pickup draad het vliegwiel raakte, beste is gewoon even de ontstekingskap eraf halen en dan ff kijke.
Post automatically merged:

Ja die zit goed vast. Hij vonkt ook goed maar het lijkt erop alsof die stopt bij een hoger toerental. Ik heb vanochtend de bougie ook vervangen maar dat heeft geen verschil gemaakt.
zit je bougiedop er wel fatsoenlijk op?
 
Back
Top