Ontsteking kapot?

Is de bougie wel echt kapot en waaraan concludeer je dit?

Is de bougie niet gewoon vervuilt en wordt de hoge spanning dan gewoon via de vervuilende film van de centrale electrode naar de massa gebracht waardoor je geen of een hele slechte vonk hebt?

Als je zeker weet dat je goed mixt of indien je nog de oliepomp gebruikt, de oliepomp z'n werk correct doet, probeer eens een bougie met een lagere hittegraad want die hittegraad 9 is toch wel een zeer koude bougie
 
Is de bougie wel echt kapot en waaraan concludeer je dit?

Is de bougie niet gewoon vervuilt en wordt de hoge spanning dan gewoon via de vervuilende film van de centrale electrode naar de massa gebracht waardoor je geen of een hele slechte vonk hebt?

Als je zeker weet dat je goed mixt of indien je nog de oliepomp gebruikt, de oliepomp z'n werk correct doet, probeer eens een bougie met een lagere hittegraad want die hittegraad 9 is toch wel een zeer koude bougie
Ja ik heb al andere geprobeerd maar naar 10 tot 20km doen ze het allemaal niet meer maar ik weet niet welk merk die andere bougies zijn
Post automatically merged:

Ja ik heb al andere geprobeerd maar naar 10 tot 20km doen ze het allemaal niet meer maar ik weet niet welk merk die andere bougies zijn
Maar ik heb wel 300km met 1 bougie gedaan begon gwn in eens dat ze allemaal kapot gingen
 
Ja ik heb al andere geprobeerd maar naar 10 tot 20km doen ze het allemaal niet meer maar ik weet niet welk merk die andere bougies zijn
Maar ik heb wel 300km met 1 bougie gedaan begon gwn in eens dat ze allemaal kapot gingen
Beste Sam, als jij geen fatsoenlijk antwoord geeft op de vragen en je herhaalt maar iedere keer dat hij het niet doet of kapot is gegaan, is het natuurlijk moeilijk helpen.
Het is dan misschien beter dat je langs een scooterzaak gaat.

Ik probeer het een laatste keer.
Hoe zien die bougies er dan uit als ze zogenaamd kapot zijn?
En wat is er dan aan kapot?

  • Is de centrale geleider onderbroken
  • Zit er een sluiting of een lage weerstand tussen centrale geleider en het schroefdraad gedeelte.
  • Is de ceramische isolator tussen de centrale geleider en het schroefdraadgedeelte beschadigd?
  • Is de massa-elektrode verbogen, gesmolten of afgebroken?

Mix je zelf of doet de oliepomp het nog voor je?
Als jezelf mixt, hoeveel olie doe je dan bij elke liter benzine?
Als de oliepomp nog mixt, lekt deze niet?
Maak eens een foto van een bougie die fris uit het blok komt en die zogenaamd kapot is?
 
Back
Top