ontsteking kapot?

MR.Terror

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een Piaggo NRG MC2 staan, maar hij start niet meer.
de electrische start doet het wel, maar hij wil niet starten.
en als ik kick en ook soms bij electtrische start dan lijkt het net of er iets ontploft en dan komt er in een x veel lucht naar buiten, net zo'n hoest geluidje.
zou dat de onsteking kunnen zijn? want dat is bij mijn tomos ook zo, maar goed daar hebben wij het nu niet over.

zo ja, zou ik dan ook een binnenrotor ontsteking erin kunnen plaatsen?
gaat dat met een std 50cc?
en wat zijn daar de voor- en nadelen van?

later
 
Advertisement - register to remove this

Vonkt je bougie gewoon nog?
Nee?
Heb je al een nieuwe bougie geprobeert?
Ja, en nog geen vonk?
Is je CDI/Bobine nog wel goed?
Ja, dan zal inderdaad je onsteking de boosdoender zijn, of er hangt ergens een draadje los.

Mits hij wel benzine krijgt natuurlijk.
 
hij vonkt nog wel gewoon, dus dan zal het niet mijn cdi/bobine en onsteking zijn.
maar hij start nog steeds niet.
ik vind het ook raar dat als ik kick en ook soms bij electrische start dan lijkt het net of er iets ontploft en dan komt er in een x veel lucht naar buiten, net zo'n hoest geluid.
wat is dat dan?
 
Krijgt hij wel benzine, of krijgt hij juist veels te veel benzine?
Compressie heeft hij ook gewoon?

Ploffen is vaak onverbrande benzine die in je uitlaat alsnog verbrand.

Voor starten heb je 3 dingen nodig: een vonk, benzine, en compressie.
 
Krijgt hij wel benzine, of krijgt hij juist veels te veel benzine?
Compressie heeft hij ook gewoon?

Ploffen is vaak onverbrande benzine die in je uitlaat alsnog verbrand.

Voor starten heb je 3 dingen nodig: een vonk, benzine, en compressie.

vonk heb ik,
compressie ook,
maar ofdat hij benzine krijgt weet ik niet, de tank is vol de olie ook, want ik heb met een andere bougie gekickt, maar hij was wel bruin (dat was hij al) maar niet nat.
ik heb trouwens mijn vlotterbak van mijn carburateur opengehald en de sproeier eruit gedraaid om te kijken hoe groot hij was (was 68 en is de std sproeier) en er alles weer netjes in gedraaid (de sproeier niet te strak), maar sinds dien start hij niet meer.
 
Doe even een theelepeltje benzine in je bougie gat, bougie erin draaien, dop erop, en kicken.
Als hij aanslaat weet je dus dat hij geen benzine krijgt.
 
Dan moet je kijken of je benzine kraan het nog doet.
Dan moet je kijken of je vlotter in je carburateur het nog doet.
Dan moet je kijken of je sproeier enzo niet verstopt is.

En als dat allemaal niet mag baten moet je even een ander membraan proberen.

Controleer ook gelijk voor valse lucht en eventuele defecten. (gescheurd spruitstuk bijv)

Gebruik ook, als je iets los haalt waar een pakking tussen hoort, nieuwe pakkingen.
 
Dan moet je kijken of je benzine kraan het nog doet.
Dan moet je kijken of je vlotter in je carburateur het nog doet.
Dan moet je kijken of je sproeier enzo niet verstopt is.

En als dat allemaal niet mag baten moet je even een ander membraan proberen.

Controleer ook gelijk voor valse lucht en eventuele defecten. (gescheurd spruitstuk bijv)

Gebruik ook, als je iets los haalt waar een pakking tussen hoort, nieuwe pakkingen.

benzine kraan doet het nog en loopt nog vol op benzine uit.
sproeier gaatje kon ik gewoon doorheen kijken.
maar hoe kan ik checken dat mijn vlotter het nog doet?
owja, dat naaldje om de vlotter vast te houden (dus niet de vlotteraald) was eruit gavallen, maar zit er wel weer in
 
En nu doet hij het nog steeds niet?
Je vlotter zorg eigenlijk alleen maar dat je carb niet over loopt, en wanneer jij wilt het door je sproeier gaat.
 
je hebt een spietje die je onsteking op je plaats houdt.. misschien is dat spietje (die in de krukas zit ) wel kapot of nog erger vervroegd..
 
nou, ik heb dus de zuiger laten vervangen, en toen zat de koppakking verkeerd en toen liep hij vol met koelvloeistof, maar das een maand of 2 á 3 geleden, maar toen ik hem nar de bouwvak gekickt had deed hij het in 1 keer.
en ik heb de carb eraf gehaald en de sproeier eruit en erin gedraaid om te kijken welke grote hij is (68 ) en sind dien start hij niet meer.

maar ik zal eens kijken ofdat mijn uitlaat vol zit met benzine, en als hij dan nog niet start, dan ga ik eens de electrische choke vervangen, want die zit met een kroonsteentje vast en die is een x los geraakt, en er is stukje kabel uitgetrokken, dus misschien ligt het daar aan
 
Last edited:
ik had dus een paar vastlopers gehad:|
dus ik heb nu de cilinder, zuiger en zuigerveren vervangen en hij reed.
maar nu zit ik dat hij het weer niet doet.
ant als ik rond de 40 á 50 ging dan stotterde hij, zeg maar dat de motor uitviel 1 sec. en dan weer aan en zo een paar keer door.
en toen liet ik het gas los en viel hij uit en nu start hij weer niet:(:(:(
 
Back
Top