ontsteking kabels

bennyboy1995

Well-Known Member
hallo

ik heb vorige week een blok van iemand overgekocht (minarelli vertikaal)voor mijn booster next maar die blok is afkomstig van een booster spirit.booster spirit en booster next is dezelvde blok nu is aleen het probleem als ik al de kabels aansluit dan blijft er ene over,dus ik heb in totaal 6kabeltjes 2van de elek.starter en de andere4 moe ik aansluiten aan de kabelboom fzo ds kheb da alemaal gdn kleur met kleur(rood met rood)maar mijn laatste kabeltje is dan wit en zwart en het kabelboomkabeltje dat overblijft is een andere kleur dus ik d8 das niks het zal wel werken ds ik maar kikken maar de bougie krjigt geen vonk,dus bougie vervangen nog altijd geen vonk de jonge waarvan ik de blok kocht zegt dat alles normaal moet werken kwas er zelf bij toen we de blok gedemonteerd hadde van zijn booster en alles werkte perfect dus weet iemand wat dit kan zijn kan dit door dat laatste kabeltje zijn of wat??

grtz.

Advertisement - register to remove this

Minarelli vertikaal oud model en nieuw model hebben andere ontstekingen.
De starter is hetzelfde maar bij oud model heb je bij de ontsteking 2 fishen en bij nieuw model maar 1.

Gewoon een ontstking 2dehands halen of nieuw kost niet zoveel een standaard.

Minarelli vertikaal oud model en nieuw model hebben andere ontstekingen.
De starter is hetzelfde maar bij oud model heb je bij de ontsteking 2 fishen en bij nieuw model maar 1.

Gewoon een ontstking 2dehands halen of nieuw kost niet zoveel een standaard.

jh dat klopt mijn oude blok heeft er2 en de nieuwe dat ik er dan op wil zetten heeft er maar 1 ma kan ik dan ni gwn de ontsteking van mijn oude overzette na mijn nieuwe?

Tuurlijk kan dat...

ok.ma het probleem is dat ik de vijs los heb gedraaid ma ik krijg die ontsteking er ni af,kheb wel gehoord da ge dan een vliegwieltrekker mloe gebruiken ma kben al naar 3 brommer en scooter winkels geweest en ze verkopen het nergens.weet je mss een idee om de vliegwiel eraf te krijgen???

Tsja je zou kunnen proberen met een schroevendraaier kracht zetten op het vliegwiel, en dan de kant op waar hij eraf moet. Dus kijken of er een gleufje zit tussen het vliegwiel en het carter. En terwijl je dat doet er rustig tikken op geven met een KUNSTSTOF hamer. Is natuurlijk wel een beun manier, en ik geef geen 100% garantie dat alles heel blijft, maar als je het op een normale rustige manier doet en goed je hersenen erbij gebruikt moet het wel lukken.

Echt hoor stelletje beunhazen hierboven :p
koop gewoon zow'n vliegwiel trekker en als ze niet in België te koop zijn dan wacht je er maar iets langer op als die uit nederland komt =)!
Zown duur is dat ding nou ook weer niet en je hebt er veel meer aan dat je het goed doet dan dat je alles sloopt ben je nog verder van huis :p

Echt hoor stelletje beunhazen hierboven :p
koop gewoon zow'n vliegwiel trekker en als ze niet in België te koop zijn dan wacht je er maar iets langer op als die uit nederland komt =)!
Zown duur is dat ding nou ook weer niet en je hebt er veel meer aan dat je het goed doet dan dat je alles sloopt ben je nog verder van huis :p

jh das waar.
toch alemaal nog bedankt.

Dan nog, advies als "met een waterpomp tang trekken" werkt gewoon niet...

@bennyboy1995, waarschijnlijk wel, bij een iig aerox wel, echter is dat mina horizontaal, maar volgens mij zitten de gaten van doe koelvin / waterpomp meenemers gewoon op dezelfde plek.

Back