ontsteking gy6

mendel99

New Member
Hallo,
Ik moet een nieuwe ontsteking monteren in mijn BTC Riva (zit een gy6 blok in). Nou verkopen ze dus online 2 soorten ontstekingen voor dit blok:
versie 1: https://www.zandri.nl/ontsteking-gy6-chinese-sctr-50.html
versie 2: https://www.zandri.nl/ontsteking-gy6-50-sctr-versie-2.html

nu heb ik versie 2 besteld voordat ik zag dat er 2 versies waren. Weet iemand of het echt uitmaakt welke versie je hebt? er staat bij beide dat je goed op moet letten welke versie je hebt maar ook dat ze allebei op de BTC Riva passen.

Ik hoor graag van jullie!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen ervaring met de uitwisselbaarheid van beide stators echter ik ga ervan uit dat het niet voor niks erbij staat.

Wat mij direct opvalt is dat versie1 twee ontsteekspoelen heeft en versie 2 maar ééntje. (Zandri noemt dit geïsoleerde spoelen in hun beschrijving)
Verder heeft versie 2 een extra massadraad die versie 1 niet heeft.

Voordat je de stator uit zijn verpakking neemt, verwijder eerst je vliegwiel en kijk of je 1 of 2 geisoleerde spoelen hebt.
Heb je de verkeerde besteld contacteer Zandri en leg het uit, wellicht ruilen ze hem om wanneer de stator niet uit de originele verpakking is geweest want normaliter worden elektrische componenten niet geruild!
 
Ik heb geen ervaring met de uitwisselbaarheid van beide stators echter ik ga ervan uit dat het niet voor niks erbij staat.

Wat mij direct opvalt is dat versie1 twee ontsteekspoelen heeft en versie 2 maar ééntje. (Zandri noemt dit geïsoleerde spoelen in hun beschrijving)
Verder heeft versie 2 een extra massadraad die versie 1 niet heeft.

Voordat je de stator uit zijn verpakking neemt, verwijder eerst je vliegwiel en kijk of je 1 of 2 geisoleerde spoelen hebt.
Heb je de verkeerde besteld contacteer Zandri en leg het uit, wellicht ruilen ze hem om wanneer de stator niet uit de originele verpakking is geweest want normaliter worden elektrische componenten niet geruild!
Ik weet dat de oude 2 geïsoleerde spoelen heeft, en ik heb er een besteld met maar 1 geïsoleerde. Ik ga het er dan maar niet op wagen en ga de andere bestellen. Gelukkig heeft zandri 30 bedenktijd op alle producten. In ieder geval heel erg bedankt!
 
Back
Top