Ontsteking doet het maar heel even

Luke23

Member
hallo allemaal ik ben de raad kwijt geraakt bij mijn Peugeot speedficht 2 de laatste tijd heeft mijn scooter er last van dat de ontsteking het niet doet

Wat gebeurd er:
1. Scooter heeft sterke vonk
2. Scooter start in een kick
3. hij loopt de eerste paar minuten goed
4.na 5/15min valt hij uit
5. Erna geen vonk meer en de dag erna precies weer hetzelfde

Wat heb ik hierna vervangen
1. Cdi
2. bobine
3. Bougie
4. Vliegwiel roestvrij gemaakt
5. Ontsteking onder vliegwiel schoongemaakt

Ik heb dit probleem nu al een week en heb de voorgaande maanden nergens last van gehad

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Advertisement - register to remove this

Je zou zo gauw die stopt moeten meten of er spanning op je cdi aankomt , is dat goed , zit het probleem in of na de cdi. Heb je geen spanning zit het logischer wijze ervoor. Zou eerst beginnen om dit uit te vinden. Als hij uitvalt is de rest van je elektrische systeem dan nog werkend ( knipperlicht claxon?)
 
Ik heb het even doorgemeten en er komt voltage bij de cdi

Ik heb de originele en een aftermarket cdi geprobeerd niets veranderd

Alle overige electra doet het gewoon
Post automatically merged:

Dit is wat voor weerstand de bobine heeft image.jpg
 
Last edited:
Hij is dus gestopt met vonken , en je hebt nog spanning op je cdi , dan is het volgende wat je kunt meten of je een signaal krijgt van je pickup terwijl hij niet vonkt , en of de draad om de motor te stoppen niet aan massa ligt , als je deze cdi hebt is dat pin 5. dit alles als hij dus niet vonkt.
Post automatically merged:

Tussen de groene pool en de bougiekabel , moet de waarde tussen 3 en 4 ohm liggen , heb het opgezocht kan even kijken of ik dat topic hier kan plaatsen , ook leesik iets over een chipkey , zegt dat jou wat?
Post automatically merged:

https://scooterforum.net/threads/speedfight-ii-vonkt-niet-meer.165770/ Misschien kun je hier wat in vinden.
Post automatically merged:

zou gezien de meting dan aan de bobine kunnen liggen, meter staat bij de meting in het andere topic op 20k , zou je ook nog kunnen meten.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    111.9 KB · Views: 6
Last edited:
Back
Top