ontsteking 70cc kymco agility

Capricorn

New Member
Goedemorgen, is het mogelijk dat de ontsteking van een 50 cc niet werkt op een 70cc?
Ik heb namelijk na de 70 cc te hebben gezet op mijn kymco Ag 50 rs problemen met het laden van de accu.
Spanningsregelaar is het niet, die is getest.
Waar kan dit aan liggen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Niet aan de ontsteking, die werkt even goed op een 50cc of 70cc. Als je de spanningsregelaar hebt getest, neem ik aan dat je ook de laadspanning naar de accu hebt getest? Hoeveel volt was dat?
Contacten bij de accu niet geoxideerd? Daardoor kan hij ook slechter laden.
 
Niet aan de ontsteking, die werkt even goed op een 50cc of 70cc. Als je de spanningsregelaar hebt getest, neem ik aan dat je ook de laadspanning naar de accu hebt getest? Hoeveel volt was dat?
Contacten bij de accu niet geoxideerd? Daardoor kan hij ook slechter laden.
Ik heb de ontsteking draaiend doorgemeten, beide draden zowel de gele als de roze geven totaal niets door, dus kan ik er van uitgaan dat de stator naar de knoppen is.
Starten doet hij trouwens prima, terwijl ik dacht dat dat met een kapotte stator niet kon, blijkbaar verkeerd gedacht
 
Last edited:
Is dan niet alleen het deel van de lichtspoel kapot? Kapotte stator betekend dat je CDI geen stroom krijgt. Je stator is vaak met 1 stukje.

onderdelen-ontsteking-sh-rox.jpg
 
Is dan niet alleen het deel van de lichtspoel kapot? Kapotte stator betekend dat je CDI geen stroom krijgt. Je stator is vaak met 1 stukje.

View attachment 50005
ja daar ben ik wel bang voor, dus dat moet ik nieuw kopen.
Ik had al een nieuwe, maar dat was niet de goede, vandaar dat die dus ook niet werkte.
Voor een kymco agility 50 rs, die ik heb is een andere nodig dan voor een gewone agility 50 en die had ik dus niet, ze hadden me de verkeerde verkocht.
 
Back
Top