Daarbij heb ik ook een kabel met pick-up gevonden aan de linker carterhelft, deze kabel loopt rechtstreeks naar mijn CDI toe.
Zo hoort het ook.
Jouw scooter is begrensd middels deze cartersensor.
Op de koppelingsbel zitten nokjes die deze sensor detecteert.
De sensor geeft een impulsje iedere keer wanneer zo'n nokje voorbij deze sensor draait.
De impulsjes worden ontvangen door de cdi die uit het aantal impulsjes per tijdseenheid de actuele snelheid van de scooter "weet".
Wanneer de 45 kmpu bereikt wordt, stopt de cdi met het vervroegen van het ontsteekmoment waardoor de scooter niet meer sneller wilt.
Dus om dit werkende te krijgen moet je ook een cdi hebben die met deze cartersensor kan samenwerken, de meesten CDI's doen dit namelijk niet.
Verder moet de koppelingsbel nog voorzien zijn van nokjes die vaak worden weggeslepen of door een "gladde" koppelingsbel wordt vervangen.
Verder snap ik niet wat je bedoelt met 2 extra draden aan de stator?
Op het plaatje van de stator, dat jezelf hebt toegevoegd, zitten de volgende draden:
Groen: Massa. (is niet bij iedere stator aanwezig)
Geel: wisselspanning voor de verlichting.
Wit: wisselspanning waarvan gelijkspanning wordt gemaakt voor het laden van de accu.
Blauw/wit: pickupspoel bij het vliegwiel.
Zwart/rood, ontsteekspanning voor het laden van de condensator in de cdi.
In het tweede plaatje zie je dit alles ook terug.
De cdi die in jouw scooter hoort, heeft op pin3 of pin4 (weet ik niet direct uit mijn hoofd) geen massa maar de cartersensor aangesloten of vaak zie je ook een extra draadje uit de cdi komen waarop dan de cartersensor wordt aangesloten.
Zo dus: