Patrick4takt
New Member
Beste mede scooteraars,
4takt BTC Milano (china scooter)
.....ste eigenaar
bij vorige eigenaar bij dealer geweest en ze vermelde dat ze de scooter zachter had laten lopen
5432KM
Sleutel zelf eraan, 2-3 maanden geleden gekocht
bouwjaar 2012
Ik ben al even aan het sleutelen aan bovenstaand genoemde scooter. Van 4 takt wist ik vrij weinig maar dat kan ik nu niet meer zeggen.
Over een CDI weet ik nog vrij weinig. Ik had afgelopen week een nieuwe 45 km/h CDI besteld en helaas reed mijn scooter 65-70 en zelfs nog harder maar ben gestopt met testen op die snelheid.
Ik had 2 vragen, was de nieuwe CDI kapot (of de verkeerde geleverd)? of is het signaal niet goed die naar de CDI wordt verstuurd.
Hierbij kreeg ik nieuwe vragen.
Onder andere:
De draden die van je ontsteking lopen (2 pins versie), die 2 extra draden, wat doen deze precies?
Daarbij heb ik ook een kabel met pick-up gevonden aan de linker carterhelft, deze kabel loopt rechtstreeks naar mijn CDI toe.
De vraag is, hoort deze kabel rechtsstreek naar mijn cdi te gaan. Of is er al gesleuteld voorheen aan deze scooter en heeft een beunhaas met de bedrading gespeeld en klopt de bedrading niet? Zou de pickup van de ontsteking alleen naar de CDI moeten gaan en niet die van de pickup aan de linker carterhelft?
Ik ben benieuwd
Ik had ook het onderstaande plaatje gevonden, maar hier zie ik dus die draad van de pick-up in mijn linker carterhelft niet in terug.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen!
Dankjewel alvast!
Groeten, Patrick
4takt BTC Milano (china scooter)
.....ste eigenaar
bij vorige eigenaar bij dealer geweest en ze vermelde dat ze de scooter zachter had laten lopen
5432KM
Sleutel zelf eraan, 2-3 maanden geleden gekocht
bouwjaar 2012
Ik ben al even aan het sleutelen aan bovenstaand genoemde scooter. Van 4 takt wist ik vrij weinig maar dat kan ik nu niet meer zeggen.
Over een CDI weet ik nog vrij weinig. Ik had afgelopen week een nieuwe 45 km/h CDI besteld en helaas reed mijn scooter 65-70 en zelfs nog harder maar ben gestopt met testen op die snelheid.
Ik had 2 vragen, was de nieuwe CDI kapot (of de verkeerde geleverd)? of is het signaal niet goed die naar de CDI wordt verstuurd.
Hierbij kreeg ik nieuwe vragen.
Onder andere:
De draden die van je ontsteking lopen (2 pins versie), die 2 extra draden, wat doen deze precies?
Daarbij heb ik ook een kabel met pick-up gevonden aan de linker carterhelft, deze kabel loopt rechtstreeks naar mijn CDI toe.
De vraag is, hoort deze kabel rechtsstreek naar mijn cdi te gaan. Of is er al gesleuteld voorheen aan deze scooter en heeft een beunhaas met de bedrading gespeeld en klopt de bedrading niet? Zou de pickup van de ontsteking alleen naar de CDI moeten gaan en niet die van de pickup aan de linker carterhelft?
Ik ben benieuwd
Ik had ook het onderstaande plaatje gevonden, maar hier zie ik dus die draad van de pick-up in mijn linker carterhelft niet in terug.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen!
Dankjewel alvast!
Groeten, Patrick
Last edited: