This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ontgrenzen oliepomp?

timvork

DERBI-owner
ik heb nou een paar honderd kilometer een gloednieuwe derbi senda DRD
maar hij komt voor geen meter vooruit,vooral als ik wind tegen heb.
dus wil ik hem een beetje opvoeren. naar de 60 ofzo.

nou zei de dealer dat je de oliepomp moet ontgrenzen.
kan dit kloppen? want het klinkt zo vreemd want de oliepomp word aangedreven door
de aandrijfas (of zoiets).en zou het kloppen, hoe moet dat dan?

dealer zei ook dat ik AL de garantie op ALLES zou vervallen, dit wil ik nou ook niet.
dus had ik het volgende idee:
ik haal de o-ring tussen de uitlaat weg als ik rond rij en als hij een beurt moet hebben zet ik hem er weer in.
kan dit of heb ik weer van die vreemde fantasietjes 8P
ik heb begrepen dat de sproeier ook veranderd moet worden als je hem opvoert, ik weet al ongeveer welke maat ik moet hebben.
alleen een dom vraagje (ik ben een beetje n00b:+) waar zit de sproeier dan precies?

bij voorbaat dank
 
Nou de prop (denk dat je die bedoelt met die ring) zit erin gelast.
Dus als je van plan bent om elke keer als je brommer naar de dealer moet een prop erin te lassen moet je dat zelf weten. Maar ik denk wel dat de dealer dat zal zien.
Dus ik zou zolang je garantie hebt de brommer niet opvoeren.
Want stel er gaat iets kapot ben je wel de sjaak en kan je het zelf gaan betalen.

Sproeier zit btw in de carb. (denk da je wel weet waar die zit toch?)

Marc,
 
ik snapte al dat hij in de carb zit maar waar in de carb?
voorkant, achterkant, enz enz
als dit mijn carb is, waar zit hij dan verstopt?


 
In dat zwarte bakje aan de onderkant. Die zit meestal vast met 2 schroefjes. Die even losdraaien en dan zit die als het goed is in het midden.
 
hoi,
ik heb even zitten sleutelen

ik dacht dat er een begrenzende metalen ring zat waar de uitlaat overging in de demper.
hier dus..

daarom dacht ik hem er makkelijk in en uit de doen als hij een beurt moest hebben. helaas gaat dat dus niet.

en over het ontgrezen van de olie pomp:
ik heb het kapje er even af gehaald en dit kreeg ik te zien:


normaal


halfgas


volgas

ik weet niet wat hier aan de ontgrenzen valt.8P
misschien weten jullie iets, alle tips zijn welkom (ook voor het opvoeren)
 
Last edited:
Oliepomp is niet begrensd.
Piemel van de uitlaat af halen en gat dichtlassen.(raar pijpje aan je uitlaatbocht)
Prop uit de uitlaat halen.(zit op de plek waar de uitlaat op de cilinder geschroefd zit)

Als je niet weet waar de piemel zit, of de prop, niet aan beginnen.
Gaat je een boel schade op leveren.

vervolgens Sproeier aanpassen.
Maat je tussen de 90 en de 100.

Tandwiel 13 voorop en je bent klaar.

Ps
De dealer gaat dit geheid merken.
 
tandwiel 13 moet niet
12 gaat ook goed, trekt lekker hard
en meestal heb je nog garantie als de dealer prutst als jij dat doet niet
 
dus als ik de dealer hem laat "opvoeren" dan vervalt mijn garantie niet??
en het opvoeren hoeft niet extreem, iets van 60 km/u. zodat ik geen gekloot krijg met rollers
enzo
 
Als die nog maar een paar honderd km oud is en je hebt garantie, laat de dealer het dan lekker doen. Kost je even wat, maar weet je zeker dat je je nieuwe bike niet verpest en dat je zonder je zorgen te maken of het wel blijft lopen, en of er niks kapot gaat omdat je je garantie kwijt bent doordat je zelf gesleuteld hebt, kan rijden.