Ontgrenst met ring

Lx50 4t 2v

New Member
Hallo allemaal
Ik heb een vespa lx50 4t 2v snor model. Kort geleden omgezet naar een geel kenteken nadat ik zelf de ring eruit had gehaald. Tot mijn verbazing was de cdi al doorgesneden (volledig ontgrenst). En vroeg me af hoeveel schade dit aan de motor geleverd kan hebben. Ik gok dat de motor bijna 10000km zo gereden heeft. De scooter loopt nu dan ook op een volledig ontgrensde stand maar 50km/u.
Kan dit zijn door beschadiging door overtouren?
 
Advertisement - register to remove this

Of de scooter überhaupt overtoeren maakte kun je het best zelf beoordelen want je hebt immers gereden met varioring en een ingezaagde cdi!
Als de overtoeren niet extreem waren lijkt me dit niet de oorzaak.

Weet je wel zeker dat die cdi wel goed ingezaagd is en het bruggetje ook echt onderbroken is?

34e7ng9-300x225.jpg
 
Of de scooter überhaupt overtoeren maakte kun je het best zelf beoordelen want je hebt immers gereden met varioring en een ingezaagde cdi!
Als de overtoeren niet extreem waren lijkt me dit niet de oorzaak.

Weet je wel zeker dat die cdi wel goed ingezaagd is en het bruggetje ook echt onderbroken is?

34e7ng9-300x225.jpg
Ja dit weet ik zeker aangezien dezelfde cdi maar 30 gaat wanneer hij niet doorgezaagd is. Ik denk dat de overtouren wel meevielen. Maar ik kan niet bedenken waarom het blokje maar 50 loopt. Grotere sproeier proberen?
 
Hallo allemaal
Ik heb een vespa lx50 4t 2v snor model. Kort geleden omgezet naar een geel kenteken nadat ik zelf de ring eruit had gehaald. Tot mijn verbazing was de cdi al doorgesneden (volledig ontgrenst). En vroeg me af hoeveel schade dit aan de motor geleverd kan hebben. Ik gok dat de motor bijna 10000km zo gereden heeft. De scooter loopt nu dan ook op een volledig ontgrensde stand maar 50km/u.
Kan dit zijn door beschadiging door overtouren?


Het is een beetje jammer dat je op het forum 2 topics plaatst. Maar bijna over het zelfde gaat.

Beter had je je vraag in 1 topic gehouden i.v.m duidelijkheid.. Want in je andere topic geef je niet aan dat je blauwkenteken naar geel hebt overgezet.

Voor de motor maakt het niet zo heel veel uit.

Maar de vario kan wel raar zijn ingesleten, dus raad je dan wel een nieuwe aan.

Zou zelf de cdi niet inzagen, beter ben je af met een cdi en grijze stekker, die hoef je niet in te zagen en dan komt er ook geen vocht in, zodat je later weer een storing hebt.
 
Het is een beetje jammer dat je op het forum 2 topics plaatst. Maar bijna over het zelfde gaat.

Beter had je je vraag in 1 topic gehouden i.v.m duidelijkheid.. Want in je andere topic geef je niet aan dat je blauwkenteken naar geel hebt overgezet.

Voor de motor maakt het niet zo heel veel uit.

Maar de vario kan wel raar zijn ingesleten, dus raad je dan wel een nieuwe aan.

Zou zelf de cdi niet inzagen, beter ben je af met een cdi en grijze stekker, die hoef je niet in te zagen en dan komt er ook geen vocht in, zodat je later weer een storing hebt.
Sorry voor de dubbele post.
ik heb een grijze stekker cdi besteld. Maar zijn er nog andere manieren om dit snor model (nu dus brom) Toch iets harder dan 50 te laten lopen? Want dat is toch fijner voor op de wegen mee te rijden.
 
Sproeier 84/mengselschroef 2,5/rollen 7,2gr gaat mijn lx 55-60gps mee.
Sproeier 84?! Met alle respect maar hoe ziet jouw bougie eruit? Misschien is het voor jouw blokje het beste maar durf niet de stap van origineel naar 84 te maken. Heb zelf 78 besteld ik lees dat dat over het algemeen met de meesten blokken dat het beste zal zijn
 
Sproeier 84?! Met alle respect maar hoe ziet jouw bougie eruit? Misschien is het voor jouw blokje het beste maar durf niet de stap van origineel naar 84 te maken. Heb zelf 78 besteld ik lees dat dat over het algemeen met de meesten blokken dat het beste zal zijn
Hier ook altijd 75-78 er in gehad, echter bougie bleef wit.
 

Attachments

  • Screenshot_20211013_190529_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_20211013_190529_com.google.android.apps.photos.jpg
    70.8 KB · Views: 9
Sproeier 84?! Met alle respect maar hoe ziet jouw bougie eruit? Misschien is het voor jouw blokje het beste maar durf niet de stap van origineel naar 84 te maken. Heb zelf 78 besteld ik lees dat dat over het algemeen met de meesten blokken dat het beste zal zijn

Sproeier 80 zou goed moeten zijn.. Zelf merk ik met 82 te groot is als de acceleratie pomp begint te werken, want dan begint die klein beetje te verslikken door teveel brandstof.

ontgrensd is dus 80.
Post automatically merged:

Hier ook altijd 75-78 er in gehad, echter bougie bleef wit.

Ik zie dat die grijs is.. Dus loopt die armer.

75 is overigens de originele sproeier als die uit de fabriek is, maar dan is die ook te arm afgesteld wegens de milieu eisen.
En dan heeft de motor het toch wel moeilijk om stationair te blijven lopen.
 
Back
Top