Ontgrendelen Peugeot Kisbee 50cc 2017

JuliusRigault

New Member
Ik had een video gezien waarbij iemand zijn kisbee ontgrendelde door de zwarte kabel aan de blauwe vast te solderen. Maar blijkt dat de kabels van mijn scooter er anders uitzien. Hoe ontgrendel ik mijn scooter van 50 -> 70 km/h?image.jpgimage.jpg
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Bij mij zit er volgens mij een draad met spanning aan de zwarte draad (of met de blauwe). Ding gaat ongeveer 60km/u op de teller.

Om het zeker te zijn zou ik even moeten kijken, maar op dit moment even geen tijd.. Misschien dat ik in het weekend even tijd heb voor een foto.

Cartersensor is wel afgekoppeld (gebruik die rotzooi dan ook niet) alleen als ik een snor zou hebben wellicht wel.

En nee rijd er niet overdrijven hard mee. (rijd eigenlijk niet veel harder dan als ik de begrenzer wel zou hebben) maar dan heb je dat gezeik met de begrenzer niet meer.
 

JuliusRigault

New Member
Bij mij zit er volgens mij een draad met spanning aan de zwarte draad (of met de blauwe). Ding gaat ongeveer 60km/u op de teller.

Om het zeker te zijn zou ik even moeten kijken, maar op dit moment even geen tijd.. Misschien dat ik in het weekend even tijd heb voor een foto.

Cartersensor is wel afgekoppeld (gebruik die rotzooi dan ook niet) alleen als ik een snor zou hebben wellicht wel.

En nee rijd er niet overdrijven hard mee. (rijd eigenlijk niet veel harder dan als ik de begrenzer wel zou hebben) maar dan heb je dat gezeik met de begrenzer niet meer.
Laat maar weten en alvast bedankt!
 

Sparky

Well-Known Member
Wat gebeurt er met de snelheid als je enkel die connector in de blauwe draad los trekt?
Want die video waar je over praat is bij een Kisbee met een DC-CDI maar aan de draadkleuren te zien op de 2-polige stekker van de cdi betreft het hier een AC-CDI.
Bij scooters zoals Benzhou en BTC (Baotian) met een soortgelijke CDI is het enkel een kwestie van de connector los trekken en als je het zaakje schakelbaar wilt maken een schakelaar op de plaats van de connector monteren.


Untitled.png
 
Last edited:

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Helaas is de CDI van een Kisbee anders als de rest....
Het is zowel een AC als DC-CDI, en ja, ik weet dat dit tegen alle logica ingaat, maar het is echt zo!
De Peug Kisbee is de enige in de vloot die flink afwijkt t.o. de rest.

Andere CDI's van V-click en-of andere soortgelijke scooters met een sensor passen dan ook in het geheel niet.
Om een lang verhaal wat in te korten klopt het dus met wat de video laat zien.

De blauwe draad uit de CDI (los van de 4 + 2 polige stekker) is de draad voor de sensor bij het koppelingshuis.
Deze loskoppelen, en vervolgens verbinden met de zwarte draad van de CDI of het contaktslot.
Dit is de draad van de geschakelde plus, zodra contakt op aan gedraaid is staat er 12V gelijkspanning op.
Via deze manier is de elektronische begrenzer uitgeschakeld. Niet vergeten om ook de variobegrenzer er uit te halen, en een iets grotere sproeier te monteren. Standaard sproeier is maat 78 dacht ik, dus die mag wel naar maat 82.

V.w.b. het schema van de Kisbee, zie pic van Scooterfreaks hieronder:

 

Sparky

Well-Known Member
Inderdaad,

nu ik het schema zo zie, zie ik zowel een AC-aansluiting (rood/zwarte draad) voor het laden van de Condensator in de cdi als een DC-aansluiting (zwarte draad) waarschijnlijk voor de extra elektronica in deze cdi.
Ik vindt het echter een naar idee om op een input waar normaal maar hooguit enkele volts in pulsvorm staan hier de volle accuspanning op te zetten.
Als je dit eenmaal gedaan hebt is dit nog omkeerbaar of brandt je hiermee de verbinding naar de snelheidsbegrenzer door en kun je daarna niet meer terug? (dus gelijk aan inzagen bij sommige cdi's)
 

JuliusRigault

New Member
Dat vraag ik mij dus ook af.
Inderdaad,

nu ik het schema zo zie, zie ik zowel een AC-aansluiting (rood/zwarte draad) voor het laden van de Condensator in de cdi als een DC-aansluiting (zwarte draad) waarschijnlijk voor de extra elektronica in deze cdi.
Ik vindt het echter een naar idee om op een input waar normaal maar hooguit enkele volts in pulsvorm staan hier de volle accuspanning op te zetten.
Als je dit eenmaal gedaan hebt is dit nog omkeerbaar of brandt je hiermee de verbinding naar de snelheidsbegrenzer door en kun je daarna niet meer terug? (dus gelijk aan inzagen bij sommige cdi's)
Post automatically merged:

Helaas is de CDI van een Kisbee anders als de rest....
Het is zowel een AC als DC-CDI, en ja, ik weet dat dit tegen alle logica ingaat, maar het is echt zo!
De Peug Kisbee is de enige in de vloot die flink afwijkt t.o. de rest.

Andere CDI's van V-click en-of andere soortgelijke scooters met een sensor passen dan ook in het geheel niet.
Om een lang verhaal wat in te korten klopt het dus met wat de video laat zien.

De blauwe draad uit de CDI (los van de 4 + 2 polige stekker) is de draad voor de sensor bij het koppelingshuis.
Deze loskoppelen, en vervolgens verbinden met de zwarte draad van de CDI of het contaktslot.
Dit is de draad van de geschakelde plus, zodra contakt op aan gedraaid is staat er 12V gelijkspanning op.
Via deze manier is de elektronische begrenzer uitgeschakeld. Niet vergeten om ook de variobegrenzer er uit te halen, en een iets grotere sproeier te monteren. Standaard sproeier is maat 78 dacht ik, dus die mag wel naar maat 82.

V.w.b. het schema van de Kisbee, zie pic van Scooterfreaks hieronder:

Oké zeer bedankt, maar zou het niet schadelijk zijn als er continu 12v op zou staan?
 
Last edited:

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Wat gebeurt er met de snelheid als je enkel die connector in de blauwe draad los trekt?
Want die video waar je over praat is bij een Kisbee met een DC-CDI maar aan de draadkleuren te zien op de 2-polige stekker van de cdi betreft het hier een AC-CDI.
Bij scooters zoals Benzhou en BTC (Baotian) met een soortgelijke CDI is het enkel een kwestie van de connector los trekken en als je het zaakje schakelbaar wilt maken een schakelaar op de plaats van de connector monteren.


View attachment 58662


Zo maar los trekken heeft geen zin..

CDI verwacht een elektrische signaal vanaf de sensor die op de koppelingshuis staat gericht.
Ik weet verder het fijne er niet van.. Maar als je er een constante 12volt lijn erop hebt staan, dan word het signaal voor de gek gehouden en denkt hij dat hij sneller moet gaan. En daardoor kan die harder.
 

JuliusRigault

New Member
Zo maar los trekken heeft geen zin..

CDI verwacht een elektrische signaal vanaf de sensor die op de koppelingshuis staat gericht.
Ik weet verder het fijne er niet van.. Maar als je er een constante 12volt lijn erop hebt staan, dan word het signaal voor de gek gehouden en denkt hij dat hij sneller moet gaan. En daardoor kan die harder.
Precies, lijkt ook met meest logische. Dus toch, eerste instinct is aldus het beste. Binnenkort het maar even doen dan. Allemaal zeer bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top