This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

onsteking italkit

mystery tuning

Well-Known Member
ik heb mijn scoot binne gedaan bij een dealer voor mijn onsteking af te regelen en die heeft die gezet op 1.44mm vooronsteking tewijl het maar 1.40mm moet zijn zou dit schade toe brengen? [/IMG]http://users.pandora.be/aeroxracer/project/ontsteking2.jpg
 
geen probleem
de max is 1.55 mm
hij word er alleen maar feller op naarmate je hem vroeger zet
ik zou hem dus zo laten staan
als je tog twijfelt zou ik ff een paar keer je cil eraf halen en kijken voor detonatiesporen dan moet je hem wat later zetten kwestie van 3 inbussen loshalen en een heel klein beetje tegen de klok in draaien
 
mystery tuning said:

Bij het lezen van deze tekst schiet ik steeds weer in de lach. Prachtig hoe er door fabrikanten lulverhalen worden opgehangen.

"until obtaining the maximum power and the curve of lit that better adapts to all the motors"

"exceeding in almost two CV (2 PK dus) the power obtained with a lit normal"

Hoe halen mensen het toch in hun hoofd om dit soort dingen te roepen over een ontstekingsunit met VAST tijdstip.
En dan ook nog beweren dan 1.40 mm 18 graden is, weer fout.
Maarja, dat zijn we wel gewend van die kneiters van Italkit, zoals ze ook beweren dat een 47mm cilinder maar liefst 74cc is op Piaggio. |(

Maar ontopic: of die 1.44 mm kan hangt van je setup af. Er is geen vaste "maximale" waarde die je kan aanhouden.
Wij hebben betrouwbaar GERACED met die Italkit op 1.8 mm.
 
mja dat klopt dus niet hoe vroeger hoe feller..
had me rotor op 3,0 daarna op 2,4 en 2,4 is dus echt wel feller
dit met malossi rotor

maar 1.4 of 1,44 maak niet zo veel uit
 
razorr said:
mja dat klopt dus niet hoe vroeger hoe feller..
had me rotor op 3,0 daarna op 2,4 en 2,4 is dus echt wel feller
dit met malossi rotor

maar 1.4 of 1,44 maak niet zo veel uit
2,4mm is later dan 3mm.
 
mhr#27 said:
Als je hem op 1,4mm afsteld ontsteekt hij stiekem toch bij 1,2mm en dat is wel 18 graden.

Hee, dat wist ik niet. Heb je dat met de stroboscoop gechecked?
Dus de streepjes kloppen gewoon niet... :s

Thanx voor de info i.i.g.
 
Joël said:
Hee, dat wist ik niet. Heb je dat met de stroboscoop gechecked?
Dus de streepjes kloppen gewoon niet... :s

Thanx voor de info i.i.g.
Jup, met strobo gecontroleerd.
En dan varieert hij ook nog een paar graden. (geen 3 )
MVT heeft de streepjes ook niet helemaal goed staan en varieert evenveel als italkit.