onregelmatig stationair

beunkoe91

@aerox
ben bezig met mijn aerox afstellen, en nou viel me op dat hij een beetje onregelmatig stationair loopt.

setup:
mina hore lc (getuned)
70cc stage 6 racing (getuned)
21mm DO + std filter (gasnaald w7 laagste stand, clipje hoogste stand. sproeier 104)
C16
polini 9 rollen vario (3,3 gram)
delta clutch (blauwe trekveren medium strak + gele drukveer)

de carb staat ondertussen wel al mooi afgesteld. bougie kleurt mooi bruin.
alleen loopt ie niet mooi stationair, het stationair toerental schommelt een beetje. is hier wat aan te doen ?

de scooter stotterd ook als ik volgas wil wegtrekken, als ik halfgas optrek is er geen probleem. wat kan dit zijn ?

alvast bedankt!

edit: ik weet trouwens wel dat de overbrenging niet goed afgesteld staat, maar hier word aan gewerkt.
 
Advertisement - register to remove this

of een beetje arm onderin..

wat voor stationairsproeier zit erin?

en zet het clipje van de gasnaald even op de 2e gleuf van onder.

kan ook zijn dat een compleet andere naald beter loopt..
 
ja , maar met name de stationairsproeier dan ,en aangezien de naald nu ook op zijn armste stand staat..

je krijgt alsware een beetje een effect als valse lucht.


verder kan stotteren onderin ook gebeuren als het blok onder een bepaald toerental zit , meestal met gevoelige setups.
 
wat ik had aan mijn speedfight 2 is dat ie te weinig lucht kreeg via luchtstelschroef, ik zou zeggen: als je t nie probeert weet je niet en anders draai je m gwoon zoals ie zat ;)
 
Of de verbranding is gewoon niet goed dmv te weinig massa?
Ik kon ook maar half gas rijden tot ik een extra massa kabel aangelegd had,
anders stotterde hij alleen maar.
 
De massa zit wel goed hoor, ik denk dat het aan de afstelling van de carb ligt. Er zit nu een stationair sproeier 50 in. Ik ging net even het clipje van de gasnaald verplaatsen. Maar toen liet ik het clipje vallen en die is nu onvindbaar, dus morgen ff nieuwe halen.|(
 
tip , doe het op een vlak stuk , zoals de tafel oid , en leg de naald neer en druk m aan zodat je het clipje eraf drukt , meestal blijft ie er dan net op zitten en kun je m dus zo pakken.

en neem er meteen 2 mee ;)
 
als ie goed oppakt van onderuit is het goed , als ie echter wat sloom reageerd niet , en dat kan 2 kanten op , meestal is stotteren te groot , en echt een beetje inhouden te klein.

ECHTER heeft alles met elkaar te maken , zo ook toerental , als bijv. je koppeling veel te vroeg aanpakt kan het zijn dat ie ook begint te stotteren gewoon omdat ie niet optimaal verbrandt door het lage toerental.

maar ook kan het bijv. komen dat ie inhoudt doordat de gasnaald te hoog of te laag staat. je moet nooit zomaar de naald verstellen , altijd eerst zo goed mogelijk de hoofdsproeier en stationairsproeier afstellen , meestal is de stationairsproeier die std word meegeleverd wel goed , echter kan het zijn dat ie toch niet helemaal goed reageerd en dan kun je een andere proberen.

en daarom zeg ik ook ,eerst naald even weer op een normale stand.

ook de gasnaald zelf kan verkeer reageren , heb je bijv. dat ie onderin te rijk staat en bovenin te arm kan het soms mooier uitkomen met een minder arme naald.
 
Heb vandaag powerfilter (malossi E13) gemonteerd sproeier 118 erin, gasnaald op het 2de gleufje van onder gezet,maar nu rijdt ie helemaal kl*te, maar dat ligt aan de sproeier, ik ga morgen ff de sproeier afstellen. Ik heb trouwens ook mn membraan pakkingen vervangen (de oude zagen er trouwens zwaar verrot uit). Ik laat morgen wel ff weten hoe het rijd.
 
Back
Top