Onregelmatig/Geen Ontsteking

RicoStico

Well-Known Member
Hallo, bij het rijden laatst (modder, nattigheid, vochtig weer) viel mijn brommer (SR, minarelli) in ene helemaal terug. Toen ik toen ging kijken of ie vonkte, deed ie dat niet, later wel maar nog steeds onregelmatig. Dus nieuwe bougie geprobeerd, deed ie het, dus ik denk was em ook gelijk (was niet bij mezelf thuis). Dus er was water in het spel. Daarna wilde ik em weer starten, en dat deed ie in ene niet meer.
Toen sprak ik gister mijn oom, en hij zegt dat het de bougiekabel is die lek is ofzo, waardoor de vonk eerder bij mijn blok is dan bij mijn cilinder zeg maar. Kan dit? Zal het slim zijn om de bougiekabel (+ dop miss) te vervangen?
alvast bedankt! :D
 
Advertisement - register to remove this

een bougiekabel van een SR zit vast in de bobine , dus die kun je niet vervangen , je kunt er gewoon een halve cm vanaf knippen en de dop er weer goed op zetten ,maar 9 van de 10 keer ligt het gewoon aan de dop.
 
Bij een std scooter zit je massa meestal wel goed (startmotorkabel)

Je zou idd gewoon een halve cm eraf moeten knippen, en dan een rode champion bougie dop erop draaien. Die zijn van siliconen en een stuk meer waterdicht. Een knik in de bougiekabel heb ik nog nooit meegemaakt. Dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Mvg,
 
mkay, die rooie bougiedop had ik al een tijdje omdat hij al eerder problemen had met vocht, maar mijn startmotor doet het sinds kort ook niet meer, dus kan dat met die massa te maken hebben? en hoe ziet die massa aansluiting eruit en dat beinvloed worden door vocht?
 
Als je Min (Zwarte) draad van los is geraakt maakt je frame idd geen masse meer met je blok, wat ook dergelijke problemen kan opleveren. En dan doet je startmoter het idd niet meer.
 
mkay, bobine zag er nog goed uit, bougiekabel niet, die aansluitingen van die kabel waren verrot, dus ik heb gelijk maar een nieuwe kabel gahaald. En hij loopt weer als een zonnetje, nu maar wachten hoe ie door de eerste regenbui heen gaat. Nu maar weer ff de kappen erop zetten... :p
 
mkay, bobine zag er nog goed uit, bougiekabel niet, die aansluitingen van die kabel waren verrot, dus ik heb gelijk maar een nieuwe kabel gahaald. En hij loopt weer als een zonnetje, nu maar wachten hoe ie door de eerste regenbui heen gaat. Nu maar weer ff de kappen erop zetten... :p


Kon je dus je bougiekabel gewoon uit je bobine draaien? bij SR minarelli Hori.
 
Back
Top