Onmogelijke kap

Sindskort heb ik een mooie zip gehaald, nieuwe kappenset erbij en sleutelen maar. Maar nu ben ik bezig met het terugmonteren en ik krijg met geen mogelijk de stuurkappen op elkaar. Het deel van de koplamp zit al vast op het stuur en het deel met de knoppen zou daar dan op moeten klikken waarna je alleen de schroeven nog hoeft aan te draaien. Iemand die een handigheidje voor dit heeft?
 
Advertisement - register to remove this

Volgensmij moet je eerst je achterstuurkap (die met de knopjes) eerst erop zetten en daarna je koplamp kap. dat moet kunnen passen (of gewoon de schroeven erin draaien en kijken of ze in de eind van je koplamp kap draaien.
 
Misschien lopen er kabels niet goed of zitten deze ergens tussen.. Kijken of je de kabels een beetje kan verschuiven zodat de kap makkelijker te monteren is. Kap van de knopjes die moet er inderdaad er eerst erop. Dus ook de volgorde is van belang.
 
Proberen, passen, meten, kijken, opnieuw proberen, passen, meten, kijken... et cetera.......................

Er is hierbij geen enkele duidelijke of directe oplossing beschikbaar....

Dus: zelf proberen om een oplossing te bedenken is het devies...
 
Last edited:
Dit is het probleem, als iemand mij kan helpen hoor ik het graag
 

Attachments

  • 9971934C-961F-4E52-B2A6-9C4A229373F1.jpeg
    9971934C-961F-4E52-B2A6-9C4A229373F1.jpeg
    276.4 KB · Views: 21
  • 34EE56CB-BB16-4497-861A-C460EBC08CDB.jpeg
    34EE56CB-BB16-4497-861A-C460EBC08CDB.jpeg
    229.1 KB · Views: 22
  • 56B5B27E-BAB1-4937-939D-0885BAFEB150.jpeg
    56B5B27E-BAB1-4937-939D-0885BAFEB150.jpeg
    252.7 KB · Views: 22
Dit zijn nieuw gekochte dmp kappen, de rest past naadloos misschien nog wel beter dan de originele. De ene keer past die beter dan de andere keer. Zoals je ziet zit het dashboard ook niet goed in de naad, waardoor die nu zelfs bij heuvels en hobbels tegen het windscherm tikt
 
Dit zijn nieuw gekochte dmp kappen, de rest past naadloos misschien nog wel beter dan de originele. De ene keer past die beter dan de andere keer. Zoals je ziet zit het dashboard ook niet goed in de naad, waardoor die nu zelfs bij heuvels en hobbels tegen het windscherm tikt
Ik heb echt geen flauw idee waarom het niet past
 
Alle schroeven heb ik nog eens nagedraaid, het is vooral het feit dat de ruimte van de koplamp glas en het windscherm minimaal is. Bij het minste of geringste tikt het dus al tegen elkaar aan
 
@Wisseolivier

Wat je kan doen is het volgende:

- Windscherm, spiegels en kap loshalen.
- Goed kijken bij de kap of deze (aan de bovenzijde) ergens in moet klikken/haken.
- Ga voor de scooter staan en houdt de kap schuin.
- Bovenzijde van je af en onderzijde naar je toe.
- Schuif de bovenzijde onder de andere kap en daarna de onderzijde voorzichtig aanduwen.

Wellicht klikt/haakt e.e.a. in elkaar.

Het is een gok, maar de moeite van het proberen waard...!
 
Back
Top