onluchting olie en kvs speedfight 2

MG\

Well-Known Member
ik heb een vraagje
ik heb 2x een warmloper gehad en ben het helemaal zat
ik heb hier en daarn gelezen over het ontluchten
olie ontluchten hoor ik voor en het eerst en kvs heb ik nog nooit gdaan

ik heb pas geleden mij carburateur en cilinder vervangen

kvs moet vervangen worden
en olie? moet dat ook?

en hoe moet ik dit doen? makkelijkste manier aub

en ik heb geen pinnetje bij mij cilinder voor ontluchting van kvs

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

er zit wel degelijk een ontluchting.
en wel boven op je cilinder.
dit is vaak een 6-kantig boutje.
olie ontluchten hoeft niet.
heb ik nog nooit gedaan en nooit geen problemen mee gehad.
 
in principe kan je elk kort boutje wat goed past in de ontluchting doen MET een (koperen) ring.

het mooiste is als je met z'n tweeen bent de een blijft bijvullen dat het kvs niveau op peil blijft en de ander ontlucht.
of anders bijvullen en een stukje ontluchten en opnieuw totdat er alleen nog maar kvs uit komt en geen lucht meer.
(ervan uitgaand dat dat het hoogste punt is bij de cilinder.)
 
nee dat is je temperatuur sensor.

je cilinder zit vast met 4 bouten.
de 5de is de ontluchting.
deze zit op de cilinder of op de aansluiting waar je koelvloeistof slang op zit.

misschien dat iemand hier eens een duidelijk foto kan plaatsen.
 
ik had ook iets gehoort van dop van je kvs bakje open houden..
scooter starten dat die dan ontlucht is dat zo?


en ik had ondertusse nog een vraagje, ik heb vandaag me cilinder eraf gehaald compleet nieuwe pakkingset.. oude pakking goed verwijdert etc


nu heb ik het probleem dat die niet vooruit wilt:S
hij start in 1x... en wanneer ik vol gas geef komt er ongelovelijk veel wit rook uit me uitlaat...

waardoor zou dat kunnen? ik dacht te grote sproeier, er zit namelijk 76 in bij mij en alles is std op me uitlaat na (stage 6 pro replica)

mvg
 
nou bij mij niet maar dat ligt aan de slangen, want ik heb een knik onderin, en dan pakt ie hem niet helemaal.
witte rook KAN zijn dat er kvs lekt in de cilinder.
niveau in de gaten houden ook al staat ie stil.
als tie kvs in de cilinder gooit merk je dat aan het niveau.
 
witte rook = koelvloeistof.
je hebt dus koelvloeistof in je blok.


wat bedoel je met niet voorruit?
gaat je toerental wel omhoog als je gas geeft?

ik denk dat het te maken heeft met de koelvloeistof in je blok.
 
eey allemaal ik heb vandaag weer lopen sleutelen...
ik heb er zoals ik zei nieuwe pakkingen in gedaan...
ik vol gas geven.. komt me blok omhoog.. volop witte rook uit me uitlaat... en ik maar gas blijven geven kwam die vooruit...

nu rijd die ook gewoon goed... sproeier 70 in gedaan...
waarschijnlijk moest kvs van hiervoor er nog uitkomen ofzo...

allemaal bedankt, ik heb nu nog een topic over 70cc stage 6 geopend miss da jullie me daarmee kunnen helpen

mvg
 
Back
Top