Online winkels + ervaringen #2

Advertisement - register to remove this

En het ging er hier om met de ervaring met de webshops nou ik heb geen goede ervaring met scootparts en wel meer niet dus ja het zijn oplichters
Mvgr

Hier moet ik wel even ingrijpen. Het is prima dat je de ervaring plaatst, maar je kan niet roepen dat ze oplichters zijn. Dus gaarne niet zomaar mensen van oplichting betichten. Voor de rest sta je prima in je recht je ervaring te plaatsen en daar wil ik mensen ook ruimte voor geven in dit topic, maar een negatieve ervaring staat niet gelijk aan oplichting.
En als ik heel eerlijk ben, probeert melf je hier wat uit te leggen waar hij een punt in heeft. Maar laten we nu weer verder on-topic gaan.
 
En dat is mijn ervaring met scootparts

Prima dat je een negatieve ervaring hebt, maar je kan (en MAG) hier niet iemand dan van oplichting betichten. Je hebt niks besteld, je bent niet gedupeerd. Mocht je het nodig vinden om toch je gelijk hier in te willen halen kan dat via PM. Ik hoop dat het zo voldoende duidelijk is.
 
Hallo, Ik weet niet waar ik het anders moet posten:
Heeft iemand ervaring met de Italiaanse webshop www.teutecao.com ?

Ik was op zoek naar waar men de DR 80cc cilinder voor een kymco 4t op voorraad had, omdat ik deze nergens leverbaar zag en kwam deze tegen.
De prijs was zelfs aanzienlijk minder dan in NL (52,44 euro en boven de 36 euro is vrije verzending) Ook enkele polini en malossi vario's kosten ongeveer de helft van wat ze hier kosten.
In mijn hebberigheid heb ik de gok genomen en de DR cilinder besteld.
Wel via paypal betaald, zodat wat extra zekerheid heb.
 
Heeft iemand ervaring met de Italiaanse webshop xxxxxx


Vermoed dat er niet zo heel veel Nederlanders in Italieen iets gaan bestellen.. Dus nee denk niet dat je ervaringen van andere kan verwachten dan.
 
Oke, helder.
Op ander hobby gebied (dampen) zijn er aardig wat die ook daar bestellen. Ik hoopte dat dat op scootergebied ook zo was.
Mocht de cilinder aankomen, zal ik het hier posten.
Aangezien ze veel polini en malossi producten verkopen voor minder dan de helft van wat ze hier in NL kosten, kunnen anderen er wellicht hun voordeel mee doen.
 
Klopt, tenzij ze het vanuit Italie versturen. Dan is er niets aan de hand (EU).
Als ze echter een dropshipper zijn en de DR in China wordt gemaakt, komt er 21% bij (mits je onder de 150 euro blijft, erboven gelden invoerrechten).
Ben je nog steeds aanzienlijk goedkoper uit.
Ipv ca 54, wordt de DR dan 64,80 (+ 4 a 7 euro inklaringskosten) i.p.v. de ruim 120 euro hier in NL.

Was ie in NL gewoon leverbaar geweest, dan was ik niet eens verder gaan zoeken.

Ik ben er alleen een beetje benauwd voor dat het wel aankomt en of het wel zuivere koffie is (als iets te mooi is om waar te zijn.....).
Het was ook een gok. Ik zag nog meer moois waar ik wel trek in had (Malossi multivar voor nog geen 30 euro, Malossi delta clutch voor net geen 30 euro), maar kijk eerst of de cilinder aankomt.
De tijd zal het leren of ik in de valkuil van m'n gretigheid gestapt ben of niet.
 
Last edited:
Nederland is niet het goedkoopste land. Dus het zou me niks verbazen als die site gewoon legitiem is. Je komt er snel genoeg achter. Laat je het dan weten? Want dit zijn inderdaad wel aantrekkelijke prijzen
 
De twijfel begint toch wel een beetje te groeien.
Ik krijg zojuist een verzendbevestiging via paypal (??).
Met trackingcode van DHL vanuit Sjanghai.
Volgens mij worden DR cilinders toch in Italie gemaakt, of hebben ze de productie uitbesteed aan een chinese fabriek?
Verwacht aankomst 11-10.
Verzendkosten "0".
Betaalde belasting "0"--> ik zal de 11e dus een mailtje met betaalverzoek van DHL krijgen voor de 21% BTW + inklaringskosten.
Deze zijn bij DHL 17 euro i.p.v. de 4 euro bij Postnl.
Blijft hij nog supergoedkoop, tenzij het een knock off is.
Ik ben benieuwd. Bij aankomst zal ik hem laten checken door een monteur hier in de buurt.
 
Last edited:
Dropshipper? En twijfels hebben aan Chinese producten mag, zolang je in het besef zit dat er meer dan 92% van alle goederen geproduceerd (en dus ook heul veul met het imago Duits, Italiaans of Amerikaans te zijn) worden in China, de 'fabriek' van deze wereld geproduceert.
Groet
 
Ik dacht inderdaad aan een dropshipper.
Ik bestel al wat jaren in China voor m'n andere hobby (dampen) en weet wat voor top-, maar ook kudtproducten ze kunnen leveren.
M'n twijfel is vooral ingegeven door de vraag of het wel een origineel product is.
Dit omdat zowel DR als Malossi verondersteld worden in Italie te worden gemaakt.
Het kan ook heel goed zijn dat ze de productie aan een chinese fabriek hebben uitbesteed volgens nauwkeurige specificaties. Dan is er niets aan de hand.
 
Zo spannend is het inmiddels niet meer.
Mogelijk gevalletje van oplichting:
Trackingcode meldde op 5-10 al afgeleverd, maar niet bij mij.
Contact met DHL leerde dat de code hoorde bij iemand in Ter Apel, die een paspoort kreeg toegezonden uit China.
(mogen ze helemaal niet zeggen, maar dat terzijde).

Ik heb de verkoper 2 x gemaild op beide mailadressen, zowel in het engels als in het italiaans.
Helaas geen reaktie tot op heden.
Klein onderzoekje via google leverde op dat de site bijna 1 jaar bestaat en dat komende week hun domeinnaam verloopt.
Ook scoorden ze hoog op waarschijnlijkheid van scam, etc., etc.
Ik heb nog een paar dagen gewacht en vervolgens een claim ingediend bij Paypal.

Het wordt dus spannend of ik m'n geld nog terugkrijg.
Ik meldde al eerder dat het voor mij een gok was en wie gokt kan ook verliezen.
 
Waarschuwing!!!
De oplichting is nu wel zeker en met een beetje verder googlen vond ik nog meer websites die aan teutecao.com te linken zijn.
Sommige zijn al off line, maar leveren nog zoekresultaten op die op scam wijzen.

Degene die nog actief is, is : vvsamira.com die ik per toeval vond, toen ik in Duitsland keek wat voor scooterspullen ze daar hadden.
Sommige info kwam exact overeen met wat op teutecao stond. Inclusief email.
Toen ben ik verder gaan zoeken en vond nog:
tawebstats.com
nefdalma.com
orifjonotaj.com
Allen gelinkt aan dezelfde emailadressen: SUNNY_SERVICE @ TRADE 7686.COM of danyeltligyb@gmail.com
Ongetwijfeld zullen er nog meer zijn van dezelfde oplichter(s).
 
De twijfel begint toch wel een beetje te groeien.
Ik krijg zojuist een verzendbevestiging via paypal (??).
Met trackingcode van DHL vanuit Sjanghai.
Volgens mij worden DR cilinders toch in Italie gemaakt, of hebben ze de productie uitbesteed aan een chinese fabriek?
Verwacht aankomst 11-10.
Verzendkosten "0".
Betaalde belasting "0"--> ik zal de 11e dus een mailtje met betaalverzoek van DHL krijgen voor de 21% BTW + inklaringskosten.
Deze zijn bij DHL 17 euro i.p.v. de 4 euro bij Postnl.
Blijft hij nog supergoedkoop, tenzij het een knock off is.
Ik ben benieuwd. Bij aankomst zal ik hem laten checken door een monteur hier in de buurt.
Of een te mooi om waar te zijntje.
 
Back
Top