Online winkels + ervaringen #2

Advertisement - register to remove this

Euroscooters.nl Netjes ingepakt /snel toegezonden circa 2dagen , Wel aan de prijzige kant.. Helaas wel een keer verkeerde cilinder toegestuurd gekregen, moest hiervan wel de verzendskosten op mij nemen. Behoorlijk goede site

Easyparts.nl Netjes ingepakt/snel toegezonden circa 2-3 dagen, prijzen normaal /soms zeer goede aanbiedingen! Zeer tevreden!

Scootparts.nl 1-malig iets besteld Goed ingepakt(uitlaat iets beschadigd, maar naar mijn inzicht niet door hun toedoen) Snelle levering 1 dag! Ps: beschrijving van het artikel klopt niet altijd prijzen Goedkoop/normaal Tevreden

Scootercenter.com Goed ingepakt / Normale verzending 7dagen uitgebreide beschrijving artikelen ,ook veel onderdelen voor klassiekers/exoten, Bellen voor onderdelen die ze niet op hun site staan helpt ook wel eens(Duits) Zeer tevreden!
 
Mijn ervaringen:

Scootparts.nl
---------------------------------

Ik krijg wel mijn spullen. Vaak dingen die gewoon uit de verpakking geflikkerd is.
E-mailen hoef je niet te proberen en bellen ook niet.. Je krijgt ze gewoon niet aan de lijn, en mail word niet op gereageerd. Tenzij hij jou terug mailt.
Ik merkte ook bij de laatste dingen dat er veel spullen niet op voorraad was.. (waarom wist ik eigenlijk niet)
Maar als ik de vorige ervaringen lees, dan kan ik het goed begrijpen.

revolution70.nl
---------------------------------

Hier een torque driver gekocht.. Iets minder snel als jos dijkman.. Gingen zo`n 4 a 5 dagen over heen..
Wel het onderdeel netjes in een redelijke tijd thuis gekregen..


Espower.nl
---------------------------------

Hier ook wel eens besteld.. Vind hun webshop totaal onoverzichtelijk.
Er staan dingen tussen die ineens niet meer leverbaar zijn (verwijder ze dan)
Bij enkele dingen staan er fotos bij, bij de rest moet je maar afwachten wat je krijgt ( ook hier heb ik hem op attent gemaakt,
maar wilt er blijkbaar niks aan doen.
Levertijd is ook wat redelijk (niet erg snel, maar zeker ook niet de traagste met versturen.


euroscooters.nl
---------------------------------

Hier heb ik echt zwaar mijn bedenkingen over. Ik heb hier een peugeot vertikaal SD blok gekocht.. Verwachte een geheel orgineel blok te krijgen.
Maar dit bleek achteraf totaal niet zo te zijn.. Je zag het kleur verschil gewoon aan de carters.. Peugeot is licht zilver.. Het imitatie carter was dus echt grijs.
Dus gewoon een bij elkaar gezocht carter setje gekregen.. Het lange deel is de orginele van peugeot, en het rechter carter was van TNT..
Dat ene carter dus wat een passing had als een vorm van een ei.. Heel erg slecht bewerkt.. Ik heb dus contact met ze geprobeerd te zoeken, maar gaven totaal niet thuis.
En dat voor een carterset van dik 300 euro+. Om dit probleem op te lossen moest ik dus nog eens 200 euro af tikken bij easyparts voor het rechter orginele deel en toen paste het uiteraard goed zoals het zou moeten..

Dit is voor mij de reden waarom ik niet meer bij ze nog koop, voelde me totaal opgelicht!


easyparts.nl
---------------------------------

Voor mij nog een van de betere webshops. Hebben veel orginele delen beschikbaar die je kan bestellen.. Zit vaak wel een wat langere wachttijd op, maar geduld ervoor kan ik vaak wel opbrengen.
Communicatie is ook niet verkeerd.. Niet de beste, maar zeker wel een van de top webshops.
Alleen prijzen zijn wel wat duur voor de kleinere boutjes..schroefjes..


josdijkman webshop
---------------------------------

Tot nu toe nog de aller beste, zoals de eerdere ervaringen ook al aangeven.
Heeft voor minarelli echt zowat alles in de webshop staan en toch een van de goedkopere webshops..
En een goede communicatie / zeer vlotte verzending..

Enigste nadeel vind ik dat hij DMP troep (cilinders) verkoopt..


scooter-center.com
---------------------------------

Communicatie niet al te super, heeft veel interessante dingen in de webshop staan die je nergens in een nederlandse webshop zal vinden.
Verzending gaat best rap vanuit duitsland (woon zelf in z-limb) Alleen verzending is wel prijzig.


q-parts.nl
---------------------------------

Voor in de buurt vind ik het een fijne webshop / winkel
Communicatie is super, erg klant gericht.
Kleine dingentjes kunnen vaak in een 3 euro envelope verzonden worden (heb ik het ook eerder hier)
Nadeel is dat ze met DPD werken. DPD is nou niet echt een fijn pakketten bedrijf.. (ligt er maar net aan waar je woont)
Hebben wel niet alles helaas, maar kijk er wel vaker en koop er ook wat vaker omdat het redelijk in de buurt ligt.
 
Last edited:
Josdijkman
Is gewoon een goede webshop met goede service met veel spullen op voorraad sochtend besteld binne 2 dagen in huis is er niet iets op voorraad werd ik zelfs gebeld ofdat ik er iets anders voor terug wou of het geld kon terug gestort worden leveren tot nu toe altijd de goede spullen en krijg er soms zelfs nog wat bij (stage6 poppetjes vloeibare pakking sleutelhanger ofso met hun naar er op) top gewoon doet geen een andere scooterzaak/webshop

Mensen bij josdijkman daar kunne jullie bestellen zeer goede webshop
 
Roadlineshop

www.roadlineshop.com

Binnenrotor (italkit) voor mina hor besteld.

Vrij nieuwe site, en wordt nog aan gewerkt. Hebben van alles wat... Kijk er regelmatig op en er staan iedere week wel nieuwe dingen op.
Leuke site om eens op rond te kijken!

Pakketje was snel geleverd, en was netjes verpakt.

Netjes contact gehad via de mail. Complimenten.

NillEs
 
Scootparts

Ik wou daar een bidalot replica 50 bestellen die van pen 10 40mm voor minarelli
Ik een email gestuurd met dat ik nog een extra zuiger erbij wil bestellen zodat ik die alvast heb liggen
Wordt mij verteld dat ik deze zuiger erbij moet hebben
Nou kijk ik bij de beschrijving is het een zuiger van 39,95mm terwijl de cilinder 40mm is
Stuur ik een email met daarin dat het niet de goede zuiger is omdat die 0,05mn kleiner is dan de cilinder
Vervolgens krijg ik een bijdehandje e-mailtjes terug met daarin

Lijkt me handig als je een paar honderdste speling hebt ;-)
Je hebt nog niet veel ervaring met tuning neem ik aan?

Blijkbaar weten hun niet eens dat de cilinder met de zuiger berekend zijn met het uitzettingscoëfficiënt en dat de zuiger gewoon 40mm moet zijn en niet kleiner of groter en dat je ook zuigers hebt die verschillende tolerantie maten hebt

Blijkbaar proberen ze je daar gewoon dingen aan te smeren zodat ze geld aan je verdienen want dat zuigertje was ook weer 80 euro is dan toch mooi verdient he

Ik raad jullie Allemaal bij scootparts NIKS te kopen want ze hebben daar totaal geen verstand van de spullen die ze verkopen en neem ook het advies van die dr.tuning grappig dat die zich zo noemt want daar heb je ook niks aan want tja het is toch maar hun eigen advies om vervolgens de spullen bij hun te kopen
 
Sorry hoor maar ondanks dat ik scootparts een klotenzaak vind moet ik ze toch gelijk geven , je cilinder boring is 40mm , je zuiger is 39,95 dus zou je theoretisch 5 honderste speling hebben (en dat kan) , maar dat is ook nog niet eens helemaal zo! ga maar meten met je micrometers... die je vast niet hebt liggen anders had je niet lopen mekkeren...

JIJ bent hier volledig NIET op de hoogte van hoe het in elkaar steekt!
 
Sorry hoor maar ondanks dat ik scootparts een klotenzaak vind moet ik ze toch gelijk geven , je cilinder boring is 40mm , je zuiger is 39,95 dus zou je theoretisch 5 honderste speling hebben (en dat kan) , maar dat is ook nog niet eens helemaal zo! ga maar meten met je micrometers... die je vast niet hebt liggen anders had je niet lopen mekkeren...

JIJ bent hier volledig NIET op de hoogte van hoe het in elkaar steekt!

Waarom is de bijgeleverde zuiger dan wel 40mm en niet dan 39.95
 
Sorry hoor maar ondanks dat ik scootparts een klotenzaak vind moet ik ze toch gelijk geven , je cilinder boring is 40mm , je zuiger is 39,95 dus zou je theoretisch 5 honderste speling hebben (en dat kan) , maar dat is ook nog niet eens helemaal zo! ga maar meten met je micrometers... die je vast niet hebt liggen anders had je niet lopen mekkeren...

JIJ bent hier volledig NIET op de hoogte van hoe het in elkaar steekt!

En er zit tuurlijk un paar honderdste mm verschil in maar dat is berekent op de cilinder met het uitzettingscoëfficiënt

Op mijn big bore die 50mm is zit ook een zuiger die 50 mm is en geen 49.95
De zuiger is daar op berekent er zit natuurlijk niet precies 50mm in anders loopt die aan wanneer die warm is en kaait die vast maar er zit geen 0,05 mm verschil in
 
Kijk dat is al heel wat anders dan 40mm ;) en dat zou betekenen dat de cilinder ongeveer 40,03 is ..

Maar meestal iets meer nog. De normale speling is 5 a 6 honderste ongeveer. Voor race kan het misschien krappen ,maar geen 2 honderste..
 
Kijk dat is al heel wat anders dan 40mm ;) en dat zou betekenen dat de cilinder ongeveer 40,03 is ..

Maar meestal iets meer nog. De normale speling is 5 a 6 honderste ongeveer. Voor race kan het misschien krappen ,maar geen 2 honderste..

Meet maar wen cilinder op met de zuiger met je mirco meter ik heb er alleen eentje voor in me boegie gat en maak er maar wat foto's van en dan kan ik je gelijk geven en mezelf ongelijk maar als het 0,05mm verschil in zit dan is het 0'025 per kant vind ik zelf nog veel of ligt het aan mij
 
Zoveel verstand heb ik er niet van ik kan me sprinter opbouwen en afstellen heb zelf al wel 5 cilinder getuned de eerst 3 kwamen onderhand niet vooruit de 4de 50cc origineel liep ongv 90 met sito en 17,5 en de 5de was een gilardoni 68cc ging. Ik 120 waar ik opzich al blij mee was maar heb me er verder niet meer in het tunen verdiept kost ook wel wat om een nieuwe cilinder te kopen en die dan te gaan tunen en dan moet het ook wel goed lukken op een gegeven moment dacht ik ik laat het wel doen kost me wel wat maar dan is het wel goed gebeurd
 
een cilinder is pas versleten vanaf ongeveer een tiende , de meeste cilinders zitten rond de 6 honderdste , sommige zelfs op 8 honderste , en dat is nieuw uit de doos.

En bidalot levert vast geen cilinders met een speling van 2 honderste , eerder 5 honderdste dus of de 39,98 zuiger is verkeerd of de boring is groter dan 40mm. Tevens is 39,98 ook meteen de grootste zuiger die leverbaar is voor Bidalot.

ALS de zuiger die bij de cilinder zat 39,98 is en de speling is rond de 5 honderste DAN is inderdaad de zuiger verkeerd , maar dat heb je er in de eerste post ook niet bij verteld.

Wat staat er boven op beide zuigers? daar staat als het goed is de maat.

Bidalot voor minarelli begint overigens al met 39,93
 
Nee dat was maar een schatting omdat ik dacht de zuiger moet groter dan 39.95 zijn de 39.98 is maar een schatting omdat ik dacht dat dat ongv de maat van de Zuiger was die in een cilinder van 40mmmoet zitten
Ik weet niet wat er op de zuigers staat omdat ik hem niet heb gekocht daar bij die oplichters van scootparts en dat ben ik ook niet van plan

Maar als jij zegt dat hij bij minarelli pas bij 39,93 begint dan was die van 39,95 al verkeerd
 
je begrijpt het nog steeds niet dus....

Je hebt nog helemaal niks besteld en je noemt het nu al een slechte winkel?

Je maakt dus iemand uit voor oplichter terwijl je helemaal niks weet eigenlijk??
 
Jij begrijpt het dus blijkbaar niet
En ik heb geen zin in om dit uitleggen want blijkbaar ben je er veels te eigenwijs en ik heb wel betere dingen te doen dan jou dit te gaan uitleggen voor groeten en fijne dag nog
 
Back
Top