Online winkels + ervaringen #2

Advertisement - register to remove this

Niet een ervaring van mijn kant, maar van de kant van een vriend/klasgenoot van mij.
Betreft een bestelling van Revolution70.

Hij had daar een vario en een CDI besteld, vario zat netjes in bubbeltjesplastic maar gewoon los in de doos met de CDI alleen bescherm met een papiertje.

Van het weekend maar eens uitzoeken of de meuk wel werkt.
 
Mijn ervaringen:

Scootparts:
Op 1 klein ding na nooit problemen gehad.
+ Meestal snel verzonden.
+ Goed verpakt.
+ Goede prijzen.

- Het kleine ding was een luchtfilterelement voor een SFX, had een Polini of Malossi besteld en een standaard element ontvangen, mja voor die ene euro verschil ga ik niet moeilijk doen (scooter was standaard, niet van mij en moest zo snel mogelijk klaar zijn).

VDHParts:
+ Goed verpakt (Accu, RAW glaasjes en nog wat besteld, glaasjes waren nog heel).
+ Veel spullen die je nergens anders online kunt vinden.

- Verzending is traag (2x wat besteld, 1ste keer duurde erg lang (Ruim 2 weken), 2de keer binnen een week). Moet wel zeggen dat het geen alledaagse onderdelen waren, dus misschien is dat de reden dat het wat langer duurde.

Jos Dijkman:
De 1ste keer ging bijna alles fout....
+ Goede prijzen.
+ Vlotte verzending.
+ Goed verpakt.
+ Alles wat de eerste keer fout ging is perfect opgelost!
+ Snelle reactie op e-mails.

Toch 1 minpunt(je):
- Verzending door DPD, en die bezorgen niet op zaterdag.

Andere shops komen later nog wel.

Overigens denk ik dat veel problemen die kopers ondervinden vaak door hunzelf veroorzaakt of voorkomen hadden kunnen worden (Voel je niet aangevallen, het is natuurlijk niet altijd zo, of misschien heb ik ontzettend veel geluk (Als het om kopen gaat, voor de rest heb ik alleen maar pech:henko:).
Maar na 100den aankopen wereldwijd (Zowel nieuw als 2de-hands), kan ik de negatieve (Lees: minder positieve) ervaringen nog steeds op 1 hand tellen.
 
Easyparts, altijd goeie bestellingen gedaan maar het gaat nu helemaal mis daar.

Heb een spanningsregelaar besteld voor m'n Aprilia SR (minarelli).
Spanningsregelaar die de pinnetjes dus naast elkaar heeft.
Kreeg ik eerst de verkeerde toegestuurd, prima teruggestuurd.

Krijg ik een mailtje met de vraag wat de klacht was, prima helemaal uitgelegd en na enkele DAGEN heen en weer emailen zou ik toch eindelijk de goeie toegestuurd krijgen.

Krijg ik WEER de verkeerde spanningsregelaar vandaag.

Heb het idee dat ze nieuwe stagaires hebben of iets dergelijks.
Tot dusver echt waardeloze service bij Easyparts.

Maar we zullen zien hoe het verhaaltje zich verder ontwikkeld, heb in ieder geval weer een email er heen gestuurd met de vraag hoe het kan dat ik nou alweer de verkeerde krijg..
Niet zo blij.. :*
 
Mijn ervaring met webshops:

Ik bestel altijd bij josdijkman of euroscooters
wil niet weten hoevaak ik het al besteld heb daar!
altijd netjes verpakt en zeer snel geleverd. en de prijzen zijn ook goed.
 
XSH Tuning bestaat niet meer, webshop is schijnbaar overgenomen door scooter-power. Ik zou er in ieder geval niet bestellen, tenminste als je sommige verhalen hier leest.
 
Zelf weinig ervaringen met bestellen maar wel op veel sites gekeken dus wel veel vergeleken.

50cc.nl: Werkt vrij makkelijk onderdelen redelijk makkelijk te vinden, netjes op merk en type gesorteerd, groot nadeel is wel de hoge verzendkosten na de verhuizing naar zweden.
vdhparts.nl: Nette site, hebben erg veel onderdelen, ook die andere zaken niet hebben, netjes met de prijzen. Nadeel is dat zoeken soms redelijk lastig is, alhoewel op merk gesorteerd wordt en met type te zoeken valt. Weinig plaatjes.
easyparts.nl: Wat ik er erg makkelijk aan vind zijn de technische tekeningen. Helaas is niet alles vertaald, en mijn spaans(derbi atlantis) is slecht, dat zorgt soms voor lastig zoeken, ook komen de benamingen niet altijd overeen met op de scooter. Niet originele onderdelen makkelijker te vinden, sommige dingen wel op merk/type maar niet alles.
 
Ik vind dit wel interessant forum wat mensen denken die scooteronderdelen bij webshops kopen. En wat vooral de dingen zijn die klanten belangrijk vinden bij een webshop.

Ik ben zelf van usedscootparts.nl en ben wel benieuwd wat mensen er van denken die het nog niet kennen.
of mensen die ervaring met ons hebben?
 
Als ik jullie site zo zie vind ik deze vrij overzichterlijk,
Maar zodra ik bijvoorbeeld de categorie "uitlaten" aanklik staat er "Er bevinden zich geen artikelen in deze categorie"
Misschien dat dat in de toekomst nog veranderd.

Verder vind ik de prijs voor bijvoorbeeld een Yasuni r alu vrij veel (220 euro)
Ik bedoel, er is goedkoper te krijgen bij webshops die ook vertrouwd zijn.
Bij easyparts heb je voor (ik geloof) 210 euro een City R en voor 180 een gewone R.
 
Last edited:
ja dat is waar maar we richten ons meer op de 2de hands onderdelen. En wij maken een catogorie aan als we een product binnen hebben en als die dan word verkocht dan staat idd de catogorie leeg. Op een gegeven moment moet dat natuurlijk niet meer voorkomen maar met 2de hands moet je net die brommers binnen krijgen.

Tnx voor je mening
 
vind hem ook erg overzichtelijk, heb zelf een malaguti, niet veel onderdelen van te krijgen jammer genoeg... maar als ik op sommige foto's kijk kan ik sommige voor de helft maar zien omdat ze dan super groot worden=]

Mvg,
 
Easyparts, altijd goeie bestellingen gedaan maar het gaat nu helemaal mis daar.

Heb een spanningsregelaar besteld voor m'n Aprilia SR (minarelli).
Spanningsregelaar die de pinnetjes dus naast elkaar heeft.
Kreeg ik eerst de verkeerde toegestuurd, prima teruggestuurd.

Krijg ik een mailtje met de vraag wat de klacht was, prima helemaal uitgelegd en na enkele DAGEN heen en weer emailen zou ik toch eindelijk de goeie toegestuurd krijgen.

Krijg ik WEER de verkeerde spanningsregelaar vandaag.

Heb het idee dat ze nieuwe stagaires hebben of iets dergelijks.
Tot dusver echt waardeloze service bij Easyparts.

Maar we zullen zien hoe het verhaaltje zich verder ontwikkeld, heb in ieder geval weer een email er heen gestuurd met de vraag hoe het kan dat ik nou alweer de verkeerde krijg..
Niet zo blij.. :*

Maar even op terugkomend, moest hem maar weer opsturen dan zou ik weer de goeie krijgen. Dus ik denk, laat maar zitten.
Zou de verzendkosten vergoed krijgen staat op de website, niet gekregen dus.
Zonde van die 22 euro, maar heb hem maar bij JosDijkman besteld, die snappen hopelijk wel wat nou precies een Minarelli spanningsregelaar is, of eentje voor een Honda MT..
 
Vandaag me geld terug gestort gekregen van josdijkman. Met de eerste verzendkosten. Helaas van de retour niet en het blok ook niet vergoed gekregen.

Toch hoefden ze niks te vergoeden en hebben ze toch de cilinder vergoed.

Daarom

Josdijkman +1 :)
 
Beste Forummers,

Ik zou graag jullie heldere mening hebben betreft www.Scootershoppen.nl

Het is de bedoeling om de webshop op te bouwen zodat het makkelijk navigeert en niet standaard is zoals zovelen webshops met een menutje rechts en klaar.

Graag hoor ik jullie meningen over de gebruiksviendelijkheid, en van de vormgeving.

Producten zijn we hard mee bezig om die z.s.m. online te zetten

Met Vriendelijke Groet,
Leon van der Meer
 
Maat van me had vertandingslagers bij Xsh besteld.

Ze zijn nu na een maand nogsteeds niet binnen.
Al herhaaldelijk gemailt.

Ondertussen al ergens anders lagers gekocht.

Ze zijn nu na een maand nogsteeds niet binnen. Dus we zullen afwachten :p
 
Back
Top