ongeluk :/

Michael M

Well-Known Member
hallo,

ik heb dinsdag een ongelukje gehad maar ik weet nou niet of ik ook verkeerd zit;

ik reed op een fietspad na me werk, ik zag 2 mensen met 2 honden waarvan 1 niet aangelijnd of zich los had gerukt en ineens voor de scooter dook. maar ik reed met een opgevoerde scooter..
zit ik dan helemaal fout? of maakt dat niet veel uit? ik hield me wel aan de snelheid en scooter heeft nu een technische keuring.. :p

gr michael
 
Advertisement - register to remove this

Denk toch allebei fout..
Maar blijkbaar zal de scooter de schuld krijgen omdat hij reed op een motor zonder de geldige daarvoor bestemmend rijbewijs.
 
Gaat niet om je snelheid, dat kan je met een orginele cilinder ook wel halen..
Wel om het aantal ccs wat je niet mag hebben..

Ik zeg ook, je bent alleen de lul als ze de boring ontdekken.. Als de beste controlleur de moeite niet doet om de cilinder eraf te halen.. Kan je er best nog goed er van af komen..
 
Gaat niet om je snelheid, dat kan je met een orginele cilinder ook wel halen..
Wel om het aantal ccs wat je niet mag hebben..

Jawel. een bromfiets mag maar 45km/h, gaat deze harder dan is het volgens de wet een motorfiets.

technische keuring stelt niks voor, alleen rollerbank, en de vereiste dingen (licht, remmen etc.) testen.

als ie raar doet zoals stotteren etc. dan zullen ze hooguit naar de bedrading kijken woor een begrenzer.
 
Last edited:
er word hoogstens op snelheid gecontroleerd , en dan op een rollenbank , cilinders eronder weg halen doen ze allang niet meer!

en het is geen controleur die dit doet maar een gewone politieagent , als dit al gebeurd want 9 van de 10 keer kijken ze hier niet naar , en meestal ook alleen als er aanleiding voor is , bijv. getuigen die verklaren dat je te hard reed oid.

in dit geval is het ook duidelijk wie de schuldige is , dat is dus de hond , ofwel de eigenaar van de hond. En in goed overleg hiermee zal alles wel goed komen via de verzekering.

ook al heb je 1000cc bij wijze van , in de praktijk word hier vrijwel nooit naar gekeken.
 
oh oke ik hoorde van me broer dat hij total loss was.. :p maargoed had net de avond ervoor voorrem erop gezet nieuwe uitlaat en ori filter waardoor sproeier iets te groot was.. :p
 
ja uitlaat er half onder weg kappe kapot voorvork wss krom :p achja jammer dat ik er net voor 600 in heb gestopt...

lees net je eerste post, de mense hadde gezecht dat ik 60 reed....
maar goed was een stukje waar ik van mezelf weet daar doe ik rustig aan :)

en zat ff te denke dat was 200 m na een bocht max gebeurd dus moest vanuit stilstaan naar 60km/h in 2sec... en dan had hij nog een klein dipje door verkeerde trekveren en stotteren door te grote sproeier lijkt me ook een beetje...?
 
de hond? :p



nu hopen dat hij binnen de toegestane snelheid blijft en dat ze nergens naar kijken.


hond ligt onder de grond nu

jammer dan ik heb nog geluk :p

gebroke sleutelbeen herseschudding gekneusde duim en lig helemaal ope

helm bijna door midde
 
ja uitlaat er half onder weg kappe kapot voorvork wss krom :p achja jammer dat ik er net voor 600 in heb gestopt...

lees net je eerste post, de mense hadde gezecht dat ik 60 reed....
maar goed was een stukje waar ik van mezelf weet daar doe ik rustig aan :)

en zat ff te denke dat was 200 m na een bocht max gebeurd dus moest vanuit stilstaan naar 60km/h in 2sec... en dan had hij nog een klein dipje door verkeerde trekveren en stotteren door te grote sproeier lijkt me ook een beetje...?

blablabla..

de politie gaat ook zo niet beredeneren , hoe hard je reed word niet zo berekent , dus wat je nou zegt is allemaal dom gelul natuurlijk..

heb gewoon geduld en je hoort vanzelf wel wat er gaat gebeuren , daarna kun je altijd nog gaan miepen..

nu speculeren en stoere verhalen ophangen heb je niks aan..
 
lees net je eerste post, de mense hadde gezecht dat ik 60 reed....
maar goed was een stukje waar ik van mezelf weet daar doe ik rustig aan :)

Kunnen ze niet zo maar even zeggen... je kan wel ongeveer zon beetje inschatten hoe hard iemand rijd.

Ach ja, je kunt het altijd nog gaan aanvechten, als ik dit zo lees dan betwijfel ik of die mensen wel de waarheid spreken.
Ach... zielig hondje doodgereden door "dat scootertuig" etc. tja, dan laten mensen wel eens hun emoties spreken.

hond ligt onder de grond nu
Die voelt er nu niks meer van in ieder geval :-/

jammer dan ik heb nog geluk :p

gebroke sleutelbeen herseschudding gekneusde duim en lig helemaal ope

helm bijna door midde

hoe krijg je het voor mekaar? ik ben eens met de pizzascooter (toen ik nog bezorger was) met 50 in de zijkant van een busje gereden (busje sloeg ineens af zonder richting aan te geven oid.) en ik had niks.
alleen de voorvork wat krom... maar ik ben toen ook niet gevallen.

verkeerd terecht gekomen?
 
bij een ongeluk zelfs met 45 km/h kunnen er hele vreemde dingen gebeuren..

of kijk je nooit crash filmpjes op youtube?
 
Kunnen ze niet zo maar even zeggen... je kan wel ongeveer zon beetje inschatten hoe hard iemand rijd.

Ach ja, je kunt het altijd nog gaan aanvechten, als ik dit zo lees dan betwijfel ik of die mensen wel de waarheid spreken.
Ach... zielig hondje doodgereden door "dat scootertuig" etc. tja, dan laten mensen wel eens hun emoties spreken.


Die voelt er nu niks meer van in ieder geval :-/



hoe krijg je het voor mekaar? ik ben eens met de pizzascooter (toen ik nog bezorger was) met 50 in de zijkant van een busje gereden (busje sloeg ineens af zonder richting aan te geven oid.) en ik had niks.
alleen de voorvork wat krom... maar ik ben toen ook niet gevallen.

verkeerd terecht gekomen?


hond is ook geen busje, hij sprong er ineens voor :/
ik heb een schuiver gemaakt van +- 30meter dus ben denk ik op me arm gevalle
 
Hopen dat die hond in elk geval WA verzekerd was.... ... :+

Je ziet die mensen toch lopen en die hond zonder lijn, daar rij je dan normaal gesproken met 30km/u voorbij. Precies om dit soort "onverwachte" situaties. Edit: wat Melvin ook al zegt

  • Move to Regelgeving & Wetten
 
Last edited:
Back
Top