Onbekende kabel carburateur Vespa 4T 4V afgebroken

ger69

SP 98 - SF3
Hi,

Sinds net start mijn scooter plotseling niet meer, zowel met elektrische start als kick start. Ik heb verder nooit problemen gehad maar als ik zelfs de sleutel om draai slaat de benzine meter niet eens meer uit, claxon etc. Scooter is van de week nog volop gebruikt dus lijkt mij sterk dat de accu leeg is oid.
Het gaat om de volgende kabel te zien op onderstaande foto:
727foto_3.jpg


Gaat dus om de kabel onder het stickertje.

Ik denk dat het ligt aan deze kabel maar waarvoor is deze kabel en daarnaast is het makkelijk zelf te verhelpen?

Alvast bedankt,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt op de kabel van de elektrische choke. Waarom je dan geen spanning meer hebt is vreemd. Heb je de accu al doorgemeten? Misschien je door die gebroken kabel ergens sluiting. Check ook je zekering maar even. (zit in de buurt van de accu als het goed is)
 
Oke, zal zo even de accu doormeten en zekering nakijken. De kabel van de elektrische choke is toch gewoon die stekker er boven? Het lijkt of de kabel de zelfde structuur heeft als een gaskabel.
 
Dit is idd van de elektrische choke. Als deze massa maakt kan het zijn dat je kortsluiting krijgt en dan gaat idd de hoofdzekering die bij de accu zit kapot.

Even onder je zadel het klepje van de accu los schroeven, zekering controleren en waarschijnlijk moet je hem vervangen, en die kabels van je choke weer even netjes aan elkaar maken.
 
De kabels die zijn afgebroken is van je carburateurverwarming maar kan naar mijn idee niet veroorzaken dat hij niet meer start.
Komt vaker voor doordat die kabels te strak liggen.
Even iets langer maken en solderen.
 
Zekering bekeken maar lijkt niet kapot, dat draadje binnen in is niet gebroken.

Denk zelf dat het de accu, scooter nu 2 jaar in m'n bezit en nooit vervangen. Het is nog zo'n gevulde accu zegmaar, geen gel accu.

De accu gaf 11,88 V als je gas gaf en als de scooter uit staat is het ~ 8 V.
 
Dan is hij sowieso kapot.

Accu die zelf gevuld moet worden is niet slecht ofzo. In tegendeel, de Yuasa accu's die je zelf moet vullen zijn een van de betere.

Vervang de accu even, maar als je hem dan nameet moet hij bij vol gas toch zeker wel richting de 14 tot 14,5 volt gaan! Is dit niet zo, dan word je accu niet opgeladen.

Maar bij ruststand 8v betekend gewoon dat de accu kapot is.
 
Dan is hij sowieso kapot.

Accu die zelf gevuld moet worden is niet slecht ofzo. In tegendeel, de Yuasa accu's die je zelf moet vullen zijn een van de betere.

Vervang de accu even, maar als je hem dan nameet moet hij bij vol gas toch zeker wel richting de 14 tot 14,5 volt gaan! Is dit niet zo, dan word je accu niet opgeladen.

Maar bij ruststand 8v betekend gewoon dat de accu kapot is.

Oke, thanks! Ik hoorde namelijk dat een 4T 4 klepper ook een accu nodig heeft om te rijden? Dus zal ook verklaren dat hij zo slecht start en loopt.

Weet je toevallig een betaalbare accu voor deze scooter?
 
Dat durf ik zo niet te zeggen. Misschien dat de mensen bedoelen als er zo'n alarm op zit. Maar met accu is sowieso handiger haha.

Betaalbare accu, hmm. Yuasa is goed maar wel prijzig, AGM accu's zijn redelijk. Power One accu gaat ook nog wel. Verder maakt het niet zo heel veel uit denk ik, als het maar niet te goedkoop word. Kwaliteit kost vanzelfsprekend nou eenmaal geld !
 
Back
Top