onbegrensde cdi/ecu voor gy06 125 cc euro 4

Borsa

New Member
Dag allen,
ik zoek een onbegrensde cdi en ecu voor neco borsalino efi 125 cc. Wie kan helpen? of iemand die mijn ecu kan flashen? de cdi is waarschijnlijk enkel om het toerental te beperken tot 7500 rpm wat overeen komt met 80 km/h op plat. hij verliest veel snelheid op de hellingen, hierdoor is het op grote wegen met vrachtverkeer gevaarlijk rijden. een variokit erbij zou perfect zijn.
zou er dus graag enkele pk's bijhebben en wat extra rpm. hoeft geen racemonster te worden. 95 echte km/h ben ik dik tevreden.
bedankt om mee te denken.
 
Advertisement - register to remove this

Voor wat betreft het ''plug and play'' gebeuren zijn het echt de snor en bromscooters die gemiddeld zo'n 15 km/u harder kunnen met een onbegrensde ECU. Dus van 25 t/m 40 km/u voor een snor, en van 45 t/m 60 km/u voor een bromvariant.
Deze werken dus sowieso niet op jou motorscooter!
(bij sommige is een rollengewicht aanpassing noodzakelijk, dit ter info)

Ik vind het dan ook nogal absurd dat een motorscooter (van 125 CC) begrenst wordt op de snelheid...
Dit klinkt me nou niet echt logisch in mijn oren...
Het is immers geen (Suzuki) Hayabusa met 1300 CC!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik momenteel ook niks weet v.w.b. het beestje in de gang te zetten met meer km's op de top. Enige wat wellicht kan helpen is om de signaalconverter los te koppelen...

Maar ik betwijfel sterk of dit het Eureka moment zal zijn...
Kan ook zomaar zijn dat er inderdaad een soort van mapping/flashen van toepassing is op deze type ECU's.
De meeste hebben dan ook 3 keuzemogelijkheden v.w.b. het brandstofmengsel..
Of dit voor jou Neco ook van toepassing is weet ik niet!

Codering van scooterblok: ZN50QT-K, 25/45 km/u
Codering van motorscooterblok; ZN125T-K, 80 km/u

Aangezien de invoerder/importeur en/of dealer geen uitsluitsel kunnen geven kun je ook proberen om Znen zelf te contacteren voor het hoe en/of wat te doen! Als ik het goed heb wordt jouw type Neco de ''Aurora III'' genoemd bij Znen.

Zie: https://www.znen.com/contactus.html
 
Dat deze 125cc begrensd is, heeft wellicht wel een reden .
In Belgie mag je op deze scooter met een B rijbewijs rijden.
Hiervoor geldt een maximaal motorvermogen.
Mij lijkt deze speedconverter hier iets te maken te hebben .
Deze speedconverter hangt met 4 draden aan de ecu , op het wazige schema lijkt het dat er twee draden worden gebruikt voor de input en twee draden voor de output, en mij lijkt dat deze unit het vermogen/snelheid beperkt.
Het symbooltje van deze unit lijkt op een soort transformator, denk ik.
Het kan best zijn dat deze speedconverter in andere Landen van de wereld een andere omzetfactor heeft maar tot nu toe heb ik hier niks over kunnen vinden .
Veel onzekerheid dus daarom het vele gebruik van het werkwoord "lijken".
 
Last edited:
Voor wat betreft het ''plug and play'' gebeuren zijn het echt de snor en bromscooters die gemiddeld zo'n 15 km/u harder kunnen met een onbegrensde ECU. Dus van 25 t/m 40 km/u voor een snor, en van 45 t/m 60 km/u voor een bromvariant.
Deze werken dus sowieso niet op jou motorscooter!
(bij sommige is een rollengewicht aanpassing noodzakelijk, dit ter info)

Ik vind het dan ook nogal absurd dat een motorscooter (van 125 CC) begrenst wordt op de snelheid...
Dit klinkt me nou niet echt logisch in mijn oren...
Het is immers geen (Suzuki) Hayabusa met 1300 CC!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik momenteel ook niks weet v.w.b. het beestje in de gang te zetten met meer km's op de top. Enige wat wellicht kan helpen is om de signaalconverter los te koppelen...

Maar ik betwijfel sterk of dit het Eureka moment zal zijn...
Kan ook zomaar zijn dat er inderdaad een soort van mapping/flashen van toepassing is op deze type ECU's.
De meeste hebben dan ook 3 keuzemogelijkheden v.w.b. het brandstofmengsel..
Of dit voor jou Neco ook van toepassing is weet ik niet!

Codering van scooterblok: ZN50QT-K, 25/45 km/u
Codering van motorscooterblok; ZN125T-K, 80 km/u

Aangezien de invoerder/importeur en/of dealer geen uitsluitsel kunnen geven kun je ook proberen om Znen zelf te contacteren voor het hoe en/of wat te doen! Als ik het goed heb wordt jouw type Neco de ''Aurora III'' genoemd bij Znen.

Zie: https://www.znen.com/contactus.html
Dag Floris,
zal inderdaad de aurora iii zijn, iets andere carrosserie maar de techniek zal hetzelfde zijn. hij staat op de site van Znen ook als max snelheid 80 Km/h 7500 rpm. Dus dat klopt. ik dank mee met Sparky (zie zijn reply) dat "dat bakje" dat op een 4 pin cdi lijkt inderdaad de toeren beperkt. vandaar mijn redenering ivm snor en brmmers. 25 km:aan xxrpm en 45 aan xx rpm. Dus op mijn 125 ook, hoger rpm dus hoger snelheid. maar zal nog meer tussen moeten vrees ik. wat het loskoppelen van de signaalconverter betreft....hoe doe je dat? of overbruggen?
Dat deze 125cc begrensd is, heeft wellicht wel een reden .
In Belgie mag je op deze scooter met een B rijbewijs rijden.
Hiervoor geldt een maximaal motorvermogen.
Mij lijkt deze speedconverter hier iets te maken te hebben .
Deze speedconverter hangt met 4 draden aan de ecu , op het wazige schema lijkt het dat er twee draden worden gebruikt voor de input en twee draden voor de output, en mij lijkt dat deze unit het vermogen/snelheid beperkt.
Het symbooltje van deze unit lijkt op een soort transformator, denk ik.
Het kan best zijn dat deze speedconverter in andere Landen van de wereld een andere omzetfactor heeft maar tot nu toe heb ik hier niks over kunnen vinden .
Veel onzekerheid dus daarom het vele gebruik van het werkwoord "lijken".
Dag Sparky,
Die begrenzing heeft inderdaad daarmee te maken (voor mij geen probleem ik heb mijn full motor rijbewijs sinds vele jaren. En waarschijnlijk ook om te vermijden dat die GY6 motortjes bij te hoge toeren in de soep draaien. ik vond deze op ALI 4 pin cdi. Weet niet of dit zou werken ivm ac of dc. voor de centen hoef ik het niet te laten, ben wel bang dat ik bv bij aansluiten de rest van mijn systeem kortsluit cq om zeep help.
 
ik vond deze op ALI 4 pin cdi. Weet niet of dit zou werken ivm ac of dc.
Nee, deze gaat gegarandeert niet werken.
Dit is een CDI, jouw kastje lijkt weliswaar op een cdi maar in dat doosje zit iets heel anders.
Dus als je deze Ali CDI met jouw ecu connecteert, grote kans dat er rook uit beide komt en je ecu dus defect raakt.

Dussss, niet doen!!!
 
Nee, deze gaat gegarandeert niet werken.
Dit is een CDI, jouw kastje lijkt weliswaar op een cdi maar in dat doosje zit iets heel anders.
Dus als je deze Ali CDI met jouw ecu connecteert, grote kans dat er rook uit beide komt en je ecu dus defect raakt.

Dussss, niet doen!!!
nee hoor geen schrik. ik ga niet experimenteren als ik niet zeker ben. bedankt voor de waarschuwing
 
Back
Top