onbalans of versleten lagers?

Wackoflo

(Re)Member
Ik heb een Peugeot Squab met de volgende setup:

70cc topp.
agp-uitlaat
std carb.
bewerkt spruitstuk en carter
polini vario
e.d.

Nu heb i vanaf 40km per uur een rare dreun in mijn scooter die je voelt door het hele frame. Hij wordt steeds sneller naar mate ik harder ga. (zoem,zoem : met pauzes dus die steeds korter worden minder dan een halve sec. ofzo) Ik denk dat het ergens bij het laatste deel van de transmissie zit in de vertanding of uitgaande as ofzo.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn een lager of onbalans kwestie? Ik weet dat de beschrijvig stom is maarja je kan het moeilijk het geluid opnemen... :)
 
Advertisement - register to remove this

Heb ik ook met mijn typhoon. Bij veel toeren gaat ie trillen en dat gaat naarmate meer toeren over in gezoem (heel lichte snelle trillingen). Ik heb precies wat jij beschrijft. Kan inderdaad in de achteras zitten. Misschien zijn de lagers versleten of gemold door het vele loshalen vd koppeling. Ik weet het ook niet precies maar ben wel benieuwd wie het wel weet.

Mzl
 
Toen ik een Typhoon had deed ie dat ook... Scooters hebben daar ooit last van (resoneren, reageren op eigenfrequentie)... Misschien zijn je rollen op een zodanige manier versleten dat hij net op dat "irritante" toerental blijft hangen... Anders misschien inderdaad speling of slijtage...

Greetz.
 
squab

Ik denk dat ik toch (vooral door het forum en zelf doen) een redelijk verstand van scooterz heb heb maar ik weet het toch echt niet...
Mijn rollen zijn niet versleten of ongelijk versleten want ik heb al testen gedaan met verschillen uit mijn verzameling;)
Die resonantie is erger met iemand achterop.

HEt zal dus ergens in de achtertransmissie moeten zitten...
maar waar?

Ik moet nogsteeds een andere vertanding mischien dat ik dan meteen alle lagers vervang achter.
Zijn die lagers duur voor peugeot?
 
Bij mijn typhoon hoor je het ook. Je hoort het een beetje kloppen als het ware. Het klinkt vaag ja, maar je hoort de trillingen gewoon. Maar dat had ie al toen ie nieuw en onbegrensd was. Hij heeft het ook alleen bij veel toeren.

Mzl
 
Op mijn NRG heb ik dat ook als ik de 80 passeer op mijn teller dan gaat er iets bij mijn voeten trillen (lijkt wel of je gewoon de zuiger voelt pompen of zo) dus het lijkt me stug dat het iets met slijtage te maken heeft!
 
heb ik ook met mijn NRG, maar begint rond de 75 ofzo, en zo tegen de top (90) is het ook wel weer afgelopen.
is best wel vreemd, en met een Vespa voel je het altijd trillen(moet toch iets rijden als de NRG weigert)
 
Back
Top