Omval gevoel?

Loserhond

Ofniet dan..
Ik heb nu net nieuwe banden op mijn scooter gemonteerd,
voor en achter. Net een stukje gereden. Wel voorzichtig vanwege de silicone laag. Maar als ik een beetje in de bocht ga hangen heb ik het gevoel dat ik omval. Komt dit door die nieuwe banden( dat ze iets boller zijn ofzo) of heb ik misschien een wiel verkeerd gemonteerd?

Michiel

Advertisement - register to remove this

Kan heel veel zijn. :D

- Bollingsradius banden.
- Compound banden?
- Losse wielen. :o
- Los balhoofd.
- Losse blokophanging.
- etc, etc.

Rijd eerst je banden maar eens een beetje droog. :)
Welk merk heb je btw?

Dat is bij auto's sow jah...maar bij scooters moet juist het achterwiel meer hebben volgens mij omdat daar het motorblok zit en de scooter daar zwaarder is...+ dat 2.2/1.9 wel weinig is...ik doe er altijd voor 2.4 om 2.6 achter in...

Originally posted by Loserhond
Neej.. kga nooit meer burnen. Ik heb tijdens mijn examenstunt 5x geburnt ofzo. Vndaar dat ik nu al weer een nieuwe band nodig heb :)

Gewoon 1x heel ff burnen en tijdens het burnen je scooter schuin houden zodat je ook de randjes een beetje wegslijt. Nu verslijt je niet heel je band, maar alleen ff dat laagje. Wat je ook kan doen om het laagje eraf te krijgen is een beetje brake cleaner en dan flink wrijven met een wat ruwere doek ofzo.

hoe breed is je achterband:140 of 130 ? als je nu achter een 140 hebt terwijl je daarvoor een 130 had zal je het verschil ook wel merken. en anders check ff de banden spanning voor ongeveer 1,8 en achter 2.0.

Originally posted by funk-master
auto's is standaart 3 bar hoor :S (hangt van de banden af)
meeste banden hebben 3 bar maarjah bij scooters weet ik dat niet.

onzin...er is geen standaard |(

in je boekje van je scooter staat de aanbevolen bandenspanning in...

het gaat vooral om de verhouding voor/achter.....hiermee bepaal je ook vaak of een scooter/motor onder/overstuur heeft, en kun je dus het effect teweegbrengen dat je omvalt/wegglijdt.

Back